Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Veerboot Schotland - Noorwegen - Forum Wereldfietser

Veerboot Schotland - Noorwegen

Ik was in de veronderstelling dat ik in Aberdeen een veerboot naar Bergen zou kunnen nemen maar die kan ik niet vinden. Ik zie wel lijntjes op een osm-kaart naar de Shetlands en dan door naar Bergen maar daar dacht ik juist van dat die mogelijk er niet zou zijn. Weet iemand hoe het zit?
Zo te lezen sinds 2008 al niet meer. Mogelijk komt er in 2026 weer een vanuit NewCastle, maar dat is nog ver weg. Lijkt er op dat je je plannen aan moet passen.
Dank je…nou is dit een langetermijnplan dus wie weet.

Voor komende jaren eerst nog wat kortere fietsplannen. Ik kan niet altijd 3 maanden weg.

Ik heb begrepen dat er ook fietsers meevaren met beroepsvaart. Dat is niet vooraf te plannen neem ik aan.
Een veerboot van Schotland naar Noorwegen is er niet. Ook niet vanaf Shetland of Orkneys. Helaas...

Meevaren met een zeiljacht is een mogelijkheid. Gewoon in de haven van Lerwick (Shetland) rondvragen. Heb ik ook gedaan en er zijn wel mogelijkheden. Enige zeil ervaring is daarbij wel gewenst. Om die reden heb ik uiteindelijk besloten een vliegtuig te pakken naar Bergen.

Meevaren met beroepsvaart is erg moeilijk tot onmogelijk.
Meevaren met een zeilboot lijkt me wel tof. Ik ben geen zeezeiler, wel enige zeilervaring en basiskennis. Heeft iemand ervaring met de overtocht per zeilboot? Hoe lang zou het ongeveer zeilen zijn tussen Shetland en Bergen?
Afhankelijk van wind en stroming 36 tot 48 uur.