Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gezocht: deelbare ahead voorbouw - Forum Wereldfietser

gezocht: deelbare ahead voorbouw

beste mensen, ik zoek voor een fiets die ik in een tas in de trein wil meenemen een voorbouw, a-head, die deelbaar is.
dus iets met een snelkoppeling of zo, zodat het stuur niet meer dwars staat en te veel ruimte inneemt. (ik heb geen zin om schroefjes los en vast te draaien)
wie weet waar ik dat kan vinden/kopen?
Kan haast niet geloven dat zoiets zou bestaan. Ahead is toch los (en weer simpel vast) met max 3 inbusboutjes. Kan het simpeler?

O ja een ahead stuurklem met 2 inbusboutjes. Kan de voorbouw blijven zitten op de vork.
Ik zou eens in Japan mijn licht op gaan steken, Rinko is dan het toverwoord. Van wat ik zie zijn dat wel allemaal fietsen met klassieke headsets en voorbouw .
Als je googelt op quick release stem vind je wel wat (gedrochten), een paar crowd funding projecten en huisvlijt.
dank je wel! hier kom ik verder mee.
Ik begrijp wel waarom deze dingen lastig te vinden zijn. De voorbouw is een zwaar belast en essentieel onderdeel. Als het tijdens het fietsen stuk gaat is er geen reserve-onderdeel dat het gemis van het onderdeel tijdelijk opvangt totdat je stil staat met je fiets. Fabrikanten zullen niet happig zijn om ze te maken of zien geen brood in een weinig verkocht onderdeel dat veel kost om te ontwerpen en goedgekeurd te krijgen.

Daarom mijn tip: knutsel in dit geval niet zelf iets in elkaar en bestel ook zeker niet iets van een website van ver weg van onbekend merk dat niet aan de hier geldende regels hoeft te voldoen.