Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat is er met de prijs van een fiets gebeurd? - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Wat is er met de prijs van een fiets gebeurd?

Dan wordt het maar eens tijd dat we met z'n alle tweedehands gaan kopen. Er staan nog genoeg uitstekende fietsen te wachten op de welbekende verkoopsites.
Shorttrack schreef:
ma 19 jun, 2023 21:54
Dan wordt het maar eens tijd dat we met z'n alle tweedehands gaan kopen. Er staan nog genoeg uitstekende fietsen te wachten op de welbekende verkoopsites.
Mee eens. Ik heb nog nooit een nieuwe fiets gekocht. (-:

'k Verwacht ook dat dat bij mij niet zo snel gaat gebeuren eigenlijk.
Shorttrack schreef:
ma 19 jun, 2023 21:52
De twintig jaar oude santos van mijn buurman is afgelopen week gestolen. Zijn vrouw zat er echt mee in. Zo'n goeie fiets gewoon weg.

De man denkt er anders over. Ach... die fiets is al twintig jaar oud. Er zaten toch veel kosten aan te komen voor die fiets.

[...]
Misschien buurvrouw even laten opzoeken wat het framenummer was? Fotootje erbij, wie weet helpen wat forumogen wel mee (-:
Jurr schreef:
ma 19 jun, 2023 22:09
Misschien buurvrouw even laten opzoeken wat het framenummer was? Fotootje erbij, wie weet helpen wat forumogen wel mee (-:
Ik zal het haar eens vragen. Zal ze zeker een goed idee vinden.
Jurr schreef:
ma 19 jun, 2023 22:09
Shorttrack schreef:
ma 19 jun, 2023 21:54
Dan wordt het maar eens tijd dat we met z'n alle tweedehands gaan kopen. Er staan nog genoeg uitstekende fietsen te wachten op de welbekende verkoopsites.
Mee eens. Ik heb nog nooit een nieuwe fiets gekocht. (-:

'k Verwacht ook dat dat bij mij niet zo snel gaat gebeuren eigenlijk.

De enige nieuwe fiets die ik ooit kocht was mijn e-bike. Is ook de enige fiets die het al begeven had nog voor ik hem beu kon zijn. Gelukkig heeft de fabrikant hem terug overgekocht wegens garantie.
Dit topic is opgeschoond.

Moderator
Ik kocht vandaag bij snel fietsen een nieuwe rohnin voor €3300.

Daar voor heb ik een r naaf met belt drive en goede schrijfremmen met een achterdrager en een shimano naafdynamo met koplamp en achter licht. Met son zou ik €475 meer moeten betalen. Vond ik over kill. En almotion banden

Veel fiets voor weinig geld.

Met son en tubus dragers ben je €3870 kwijt en bij koga €5500.

Mario
Veel fiets voor weinig geld
Ik vind het meer veel fiets voor veel geld :D .
Lang leve de WELVAART. :wink:
supermario schreef:
za 14 okt, 2023 22:50
Met son zou ik €475 meer moeten betalen.
Bijzonder. 🤔
Vorig jaar een Son wiel, 28", handgespaakt, met nog wat extraatjes zoals kabels voor de APPCON3000, gekocht voor €100 minder.
Heb mij vergist.

Ik bedoel. Als ik het koop bij kurbelix.

Son naaf in gespaakt in ryde andra velg, son koplamp en achterlicht. Totaal €575 , inclusief verzend kosten.

Mario
Voor een voorwiel en twee lampjes. :shock:

(Ja ik weet dat het niet zomaar onderdelen zijn maar als ingenieur heb ik meer respect voor de collega-ingenieur die een geniaal eenvoudig ontwerp maakt en het resultaat zo in meerdere opzichten betaalbaar blijft dan voor degene die met veel middelen aan de slag gaat voor hetzelfde doel.)
Precies Leon

Daarom wilde ik de fiets zonder die dure spullen.

Ga van dat geld liever fietsen.

Mario
Je kan je ook af vragen wat is er met de inkoop prijs gebeurd.

Er word standaard trucjes gebruikt. Ik maakte bij inruil de fout dat ik vergat om mijn ketting te vervangen. Die oude was voor 60% versleten. Het voor blad en tandkransje waren 2000km oud.

De verkoper ging met een rohloff slijtage meter in mijn kmc ketting en zei: je ketting is versleten. Nu moet de hele aan drijflijn worden vervangen.

Een vriend doet een fiets opleiding. Zijn leraar vertelde hem: als een klant met een wiel komt waar bv 2 of 3 spaken stuk zijn moet je die klant een nieuw wiel aan praten.

Mario
ik betaalde onlangs op een terras ergens op de Veluwe 3,55 voor een kopje thee. Een kopje gekookt water met een theezakje en een klein koekje.
Hoeveel was een thee in 2010?
De prijsopdrijving van trekkingfietsen dateert van ver voor de horeca/coronaschuld/nordstream-inflatie en is voornamelijk een initiatief van die amerikaanse meneer die zich met Santos is gaan bemoeien in de periode dat het wat minder ging met Robbert.
De rest van de trekkingfietsenmakers is gevolgd uit angst niet meer serieus genomen te worden.

Het is al met al een doorslaand succes gebleken voor iedereen aan de goede kant van de kassa. De rest heeft de prijs betaald - klaarblijkelijk inderdaad de prijs die de gek er voor geeft..

Trek je eigen conclusies. :P
F. van der Hoek schreef:
ma 16 okt, 2023 19:07
Trek je eigen conclusies. :P
Mijn conclusie is dat in de vorige post wel heel makkelijk de bal bij die 'uitbuiters' gelegd wordt die ten koste van de eenzame fietsers de prijs onnodig opdrijven.
Zou er onderbouwing zijn voor wat de vorige schrijver beweert?
Ik hoop voor uw mensbeeld van niet, maar ik vrees van wel.
F. van der Hoek schreef:
ma 16 okt, 2023 19:07
De prijsopdrijving van trekkingfietsen dateert van ver voor de horeca/coronaschuld/nordstream-inflatie en is voornamelijk een initiatief van die amerikaanse meneer die zich met Santos is gaan bemoeien in de periode dat het wat minder ging met Robbert.
De rest van de trekkingfietsenmakers is gevolgd uit angst niet meer serieus genomen te worden.

Het is al met al een doorslaand succes gebleken voor iedereen aan de goede kant van de kassa. De rest heeft de prijs betaald - klaarblijkelijk inderdaad de prijs die de gek er voor geeft..

Trek je eigen conclusies. :P
Als ik alleen al op dit forum zie hoeveel verschillende merken trekkingfietsen er zijn en hoe verschillend er gedacht wordt over prijs en prijs/kwaliteit, als je ook ziet hoe voorkeuren voor bepaalde merken uit elkaar lopen, als ook ziet hoe verschillend er gedacht wordt over de manier van afmontage, waarbij Santos toch een bepaalde trend propageert, dan kan ik me van mijn leven niet voorstellen dat al die fabrikanten achter meneer Robbert aan gaan huppelen uit angst voor hun eigen voortbestaan.
Ja Santos heeft een naam opgebouwd bij een stevige groep mensen, maar Santos is zeker niet dominant leidend in de branche
F. van der Hoek schreef:
ma 16 okt, 2023 19:07
De prijsopdrijving van trekkingfietsen dateert van ver voor de horeca/coronaschuld/nordstream-inflatie en is voornamelijk een initiatief van die amerikaanse meneer die zich met Santos is gaan bemoeien in de periode dat het wat minder ging met Robbert.
De rest van de trekkingfietsenmakers is gevolgd uit angst niet meer serieus genomen te worden.

Het is al met al een doorslaand succes gebleken voor iedereen aan de goede kant van de kassa. De rest heeft de prijs betaald - klaarblijkelijk inderdaad de prijs die de gek er voor geeft..
Trek je eigen conclusies. :P
Wat vreselijk, je zal als hypotheekvrije prepensionado die eindelijk eens tijd heeft om naar Santiago of Rome te fietsen door zo'n Robbert of een van zijn slaafse concullega's maar tot aankoop van een driedubbel overprijsde Santos gedwongen worden. Schrale troost voor de willoze consument: zo'n Santos gaat een fietsleven lang mee!