Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bagagevrijheid: met Iberia naar Zuid-Amerika - Forum Wereldfietser

Bagagevrijheid: met Iberia naar Zuid-Amerika

Met Iberia naar Buenos Aires. En terug vanaf Santiago (chili) of La Paz.
Maximaal 20 kg INCLUSIEF FIETS! Verder mag er 10kg handbaggage mee.
Elke kilo extra kost een fortuin (zowel bedrag van 13 als van 40 euro gehoord).

Heeft iemand betere ideeen zodat het een onsje of wat meer mag zijn?

Groeten,
Marcel

Marcel,

Vorig jaar ben ik met Varig naar La Paz gevlogen: 32 kg bagage vrijheid en een ticket dat nog redelijk te betalen was (EUR 900). Ik had een tussenlanding op Sao Paolo. Dus als je dan nog wat van Sao Paolo naar Buenos Aires kan regelen lijkt je probleem opgelost. Ik boekte via de fietsvakantiewinkel en moest daar wel even doorvragen, want Varig lijkt geen standaardmaatschappij voor de fietsvakantiewinkel ondanks de gunstige voorwaarden.

Groeten,
Dennis

Ik had vorig jaar bij Iberia naar Santiago de Chile als maximum toegelaten bagage zonder toeslag 64 kilo, de bagage moest wel in twee stukken. Gewoon al je fietstassen in een grote tas. Die 20 kilo bij Iberia was voor Europese bestemmingen, maar daar gaat men zeer gemakkelijk mee om.
Ik zou toch maar eens goed bij Iberia informeren!
Hoi collega-fietsers,

Toch nog eens met Iberia gebeld. Helaas zijn de regels vanaf juni veranderd. Dus 20 kg bagagevrijheid plus 10 kg handbagage is echt de max. Elke kilo overgewicht kost je maar liefst 47 EURO DE KILO!!!!!!

Varig heeft ook 20 kg als limiet en 8 kg handbagage. Elke kilo overgewicht kost daar 20 euro.
Aan het cargo-bedrijf van Varig (VCK) gevraagd of het mogelijk is om de fiets apart te versturen. Dit kan, maar de winst ligt in de orde van enkele tientjes met daarbij het risico dat het inklaren van de fietsen (dat moet dan gebeuren) langer kan duren dan je lief is.

Zojuist maar eens een paar spulletjes gewogen:
schatting fiets: 15 kg p.p.
tassen zelf (voor/achter/stuur): gem. 3,4 kg per fiets
matje + slaapzak: 2,5 kg p.p
schatting kleding: 3,5 kg p.p.
TOTAAL P.P.: 24,4 KG

brander + kookspullen: 3,5 kg
klamboe: 0,9 kg
tent + haringen + stokken: 5 kg
gereedschap: hopelijk te beperken tot 2 kg
TOTAAL GEZAMENLIJK: 11,4 KG

Met 2 personen kom je precies aan het gewicht. In je eentje (en dat is mijn bedoeling vanaf ongeveer halverwege) wordt het een dure terugweg (ca. 36 kg).
Dan zijn zaken als een reisgids, kettingslot, ehbo-setje, camera, evt waterfilter niet eens meegerekend.

Groeten,
De Grammenjager :evil:

dag Marcel,

Iberia is één van de maatschappijen waar Vlieg&Fiets mee samenwerkt. Ik zou eens met hen contact opnemen over hoe zij dat fiksen, een aantal van hun reizen zijn immers met Iberia.

http://www.vliegenfiets.nl/ , :info@vliegenfiets.nl


Sukses,

Astrid

dag Marcel,

Iberia is één van de maatschappijen waar Vlieg&Fiets mee samenwerkt. Ik zou eens met hen contact opnemen over hoe zij dat fiksen, een aantal van hun reizen zijn immers met Iberia.

http://www.vliegenfiets.nl/ , :info@vliegenfiets.nl


Sukses,

Astrid

Mijn ervaring bij mijn vele vluchten met Iberia is dat zij niet moeilijk doen over een paar kilootjes meer. Dit wordt bevestigd door de ervaring van Dennis de Vries die nog niet zo lang geleden met Iberia vloog. Ook andere fietsers hadden bij Iberia nooit problemen met 3 -4 kilo overgewicht. Dus 24 kilo inchecken en 10 kilo handbagage hoeft geen probleem te zijn
Op reis ontdek je altijd spullen, in je fietstassen die je toch niet nodig blijkt te hebben. Die geef je gewoon aan je vriendin als ze naar huis gaat. Ook gebruikte gidsen en kaarten van gebieden waar je al bent geweest geef je aan je vriendin mee. Je blijft dan onder de 34 kilo. Verder doet men wat betreft kiloos elders veel minder moeilijk dan op Schiphol.