Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fulcrum Racing 7 voorwielnaaf - Forum Wereldfietser

Fulcrum Racing 7 voorwielnaaf

Beste,

Ik heb geen flauw benul hoe ik bij de lagers kan geraken bij deze naaf. Het wiel moet van =/- 2010 zijn denk ik.
Nergens past er een inbus of steeksleutel voor platte kant. Enkel een geribbeld vlak. Iemand een idee?
20231022_142607.jpg
20231022_142602.jpg
20231022_142601.jpg
Volgens mij moet je bij deze naafjes een borgringetje verwijderen, die wip je eraf om bij de lagers te komen....
Volgens mijn niet want ik heb geen inbusje aan die zijkant zoals op het filmpje ... Ik zal het wel uitvissen
genoeg videos en manuals bij Fulcrum, het lijkt er op dat je die kapjes met een kleine schroevendraaier er af moet kunnen wippen. Als je toch nog iets van een modelnummer kan vinden maakt dat het zoeken een stuk makkelijker.
De stofkapjes zitten met circlips vast op de as. Die moet je ar af zien te krijgen, wat een heel gepruts kan zijn. Daarna simpel as uittikken en lagers vervangen.
Waar moet ik dan tussen zitten met een schroevendraaier of zo?
20231022_142602.jpg
Laagste pijl, rond de as. Zal eerder met een veiligheidsspeld of zo met omgeplooide punt moeten gebeuren, je moet de circlip grijpen, wat omhoogtillen en dan draaiend met de draad van de as mee naar je toe trekken. Vereist wat fijne motoriek.
We helpen wel met zoeken hoor, is dit ‘em?

https://cenn.wordpress.com/tag/fulcrum/
ja idd, Grandonneur .... Super!!!!!! .... Hier zal het wel mee lukken denk ik :-)
Bedankt iedereen voor de hulp ... Moet lukken nu hoop ik :-)
Ik laat het nog wel weten ...
Mocht je niet de juiste maat dop hebben, dan kan je ook een verwijderd lager gebruiken om de nieuwe erin te tikken.
Ok dat is ook genoteerd ... Nogmaas iedereen bedankt voor de hulp en raad :-)
Mooi dat het gelukt is, maar is het nodig de lagers ook te vervangen? Ik heb op een fiets met Mavic lagers uit de beginjaren 80 die een hele tijd buiten niks heeft staan doen (toen nog van iemand anders) die nog steeds als een zonnetje draaien. Dat verbaasde me eerlijk gezegd wel.