Additionally, paste this code immediately after the opening tag: zelf-stel-mechanisme XT remklauw werkt niet (goed) - Forum Wereldfietser

zelf-stel-mechanisme XT remklauw werkt niet (goed)

De remhendel moest nogal ver in geknepen worden voordat er werkelijk geremd werd. Ik dacht ... oh ... even de leiding ontluchten dan zal het wel opgelost zijn. Helaas... ik zag al helemaal geen lucht uit de leiding komen en het euvel is er nog steeds. Toen eens verder gekeken. Ik zag dat bij een klein beetje inknijpen van de hendel de zuigers toch al bewogen maar blijkbaar niet zo veel dat de remblokjes tegen de schijf aan kwamen. De remblokjes zijn nog lang niet versleten. Ik kan uiteraard deze vervangen door nieuwe en dan zal het probleem grotendeels opgelost zijn maar dat vind ik toch vreemd en zonde van de nog best wel goede remblokjes. Heeft iemand een idee hoe dit verholpen zou kunnen worden?
Onvoldoende hydrolische vloeistof?
Dirk
Kan je geen stelschroefje bij de remhendel wat aandraaien? Dan komen de blokjes wat meer naar de velg toe. Sorry..waar ik velg schreef bedoel ik schijf.
Dank voor de reactie. Ik moet tot mijn schande bekennen dat ik niet eens dat stelschroefje gezien heb. Ik dacht altijd dat die remmen eigenlijk geen onderhoud nodig hadden (afgezien van een periodieke verversing olie). Ik heb net deze video bekeken en daarna heb ik e.e.a. aangepast. Het probleem lijkt opgelost.