Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen: zondag 12 november 2023 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen: zondag 12 november 2023

We zijn weer een maand verder en hoewel iets frisser dan oktober zijn de voorspellingen wederom prima.
Fiets jij zondag mee?
Vertrek om 10 uur vanaf het Peerd van ome Loeks.

Geke&René
Ja, ik ben erbij. We zullen wel een beetje zuidelijk moeten fietsen niet, om op de terugweg langs Haren te komen.
Of gaat het niet door daar?
Balloerveld en Zeijen, heel traditioneel, is dat wat?

tot zondag, Kees
Ik ben er ook bij.
Ik in principe ook. Is nog even afwachten hoe ik de 25-30 km wandeling / puzzeltocht van komende nacht verteer.
Ter inspiratie voor potentiële deelnemers, een foto van de vorige keer:
Knipsel.JPG
Als ik het goed begrepen is dit het 14-jarige jubileum van het Rondje.🎉
Hallo fietsers,
Ja Kees, ik stel ook een zuidelijke route voor (met koffiestop in Zeijen? :D ) zodat we bijna aan het einde van het rondje in Haren kunnen vieren dat dit Rondje Groningen alweer 14 jaar bestaat. Ter gelegenheid daarvan (o.a.) sta ik op dit moment lekker soep te maken. Ik fiets graag mee (zou het echt droog blijven...) en nodig alle deelnemers uit om die soep bij mij te komen opeten.
Tot zondag,
groet, Petra.
Ik fiets graag mee,

Groetjes Marianne
Ik ben morgen ook van de partij.
Ik fiets ook mee.
Tot morgen!
Edith
O ja, ik fiets ook graag mee :wink:
Tot morgen bij het Peerd,

Rikie
Dag allemaal,
Ik heb nog een rondje in elkaar gezet, ik had tenslotte een suggestie gedaan.
Van het Peerd naar Zeijen in 27 km via de Onlanden en Peize. Een beetje snel koffie dacht ik, het is morgenochtend koud.
Opgewarmd van Zeijen naar de soep in 41 km via het Balloerveld, Eext en Anloo.
Terug naar het Peerd is dan nog 7 km. Dat komt op 75km.
Als dat (iets) teveel is kunnen we vanaf Taarlo ook nog veel sneller bij Petra's warme kachel komen.

tot morgen,
Kees
Hallo,
Wat hadden we vandaag een geluk met het weer. Koud maar zonnig, prachtige vergezichten, schitterende herfstkleuren. En opnieuw een leuk en gezellig rondje. Met zijn elven (René en Geke, Kees, JanH, Marloes, Rikie, Annelies, Cilia, Edith, Marianne en Petra) vertrokken we even na tienen vanaf het Peerd, waar we vlak voor vertrek nog even een groepsfoto maakten. Daarna door de Onlanden, in de buurt van Norg over de heide en eerst op weg naar café Hingstman in Zeijen voor een lekkere kop koffie/thee met gebak. Lekker kletsen, bijpraten, lachen. Daarna een doorsteek naar Taarlo, over het schitterende Balloërveld en via de bossen naar Annen. Tussendoor nog een boterhammenstop op een es, waar Jan onze fietsen vereeuwigde. Achterlangs Zuidlaren, door Midlaren en Noordlaren en in Onnen via de gravelweg naar Haren alwaar we bij mij aan de snert konden. Die ging er met veel gesmul en gesmikkel weer goed in. Het laatste stuk terug naar Groningen, waar we tegen vier uur ons rondje om het Peerd fietsten. Dank aan René en Kees voor de gezamenlijke productie van de route. En natuurlijk hebben we de foto's nog.
Groet, Petra.
en nu nog een foto toevoegen, maar hoe?
Staat bij het rondje van afgelopen April: viewtopic.php?t=38419#p442751
Knipsel-Foto.JPG
Succes.
20231112_100751 kopie.jpg
Petra137 schreef:
zo 12 nov, 2023 23:33
En hierbij de foto van vlak voor vertrek. Zoek degene die zich verstopt heeft... :roll:
Fietsen op het Balloërveld.
Knipsel-Groep.JPG
De fietsen waarop het allemaal plaatsvond.
Knipsel-Fietsen.JPG
En nog even de route, 75,2 km:
Knipsel-Boven.JPG
Knipsel-Onder.JPG
Dank voor de leuke fotos en de gezellige fietsdag!