Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietstransport naar Frankfurt - Forum Wereldfietser

Fietstransport naar Frankfurt

Ik wil het vervolg van een vorige fietsreis aanvangen in Frankfurt. Niets zo gemakkelijk als met de ICE van Brussel naar Frankfurt maar de fiets kan niet mee. Ik zoek dus een manier om mijn fiets op de camping of bij een wereldfietser die toevallig daar woont (zoekertje) in Frankfurt te laten leveren. Geen strakke deadlines gezien het geen probleem als die fiets een paar dagen van te voren aan komt. Ik kwam al zoiets als https://quicargo.com/ tegen. Iemand daar ervaring mee of tips om transportfirma's te vinden die wekelijks ritten hebben naar Frankfurt om hem mee te geven? Dat dit geen idyllische fietsbestemming is maakt dit schijnbaar moeilijker. :D
Mijn dochter woont 40 km ten zuiden van Frankfurt en is vanaf Frankfurt goed te bereiken met het openbaar vervoer. En verder zou ik eens naar Flixbus kijken. Toch wel handig als fiets en fietser bij elkaar kunnen blijven. Als ik even op de website van Flixbus kijk kan je vanaf eind februari al voor € 30 met fiets en fietser rechtstreeks van Brussel naar Frankfurt.
Bahn.de en de optie 'fiets' aanvinken. Dan verschijnen. er volgens mij genoeg opties.
Als je nahverkehr aanvinkt dan verschijnen er genoeg opties, je reis wordt dan alleen wel 10 uur lang tegenover maar iets van de helft met de Eurostar en ICE, dus dat is best een verschil te noemen. Ook lijkt men in België in de IC geen fietsen mee te nemen, pas vanaf Luxemburg lijkt dat mogelijk te zijn, dus dat wordt vragen aan SNCB, CFL of het wel of niet kan. De reis wordt er met de IC waar mogelijk wel iets korter door.