Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reisgenoot voor droom reis gezocht - Forum Wereldfietser

Reisgenoot voor droom reis gezocht

Hai,

Wil jij net als ik, ook via India, naar Singapore fietsen? (of in ieder geval in die richting)

Voor mij is dit een droom om dit te kunnen waarmaken. Route in overleg. Zo veel mogelijk buiten slapen of bij mensen thuis.
Ik zoek iemand, omdat met z'n 2-en veiliger voelt dan met 1 en omdat ervaringen samen delen leuk is.
Terug met een containerschip.

Ik (39) zou mijzelf flexibel noemen, sportief, iemand met doorzettingsvermogen en een fijne reisgenoot noemen.

Heb jij ook zo iets in je hoofd, dan lees ik graag een reactie van je!

Vriendelijke groetjes,
Wiesje
Ik word niet je reisgenoot maar zit ook wel eens over zo'n reis te dromen en verdiep me dan in mogelijke routes. Het is mij nog niet gelukt om een route over land (en zee) naar Singapore te bedenken zonder rode reisadviezen (Iran, Myanmar, het grootste deel van Pakistan).
Het is er inderdaad niet makkelijker op geworden, ik zou voor een lange reis nu Zuid-Amerika overwegen.
Inderdaad.
Lees ook bv dit draadje even door: viewtopic.php?t=38825

En het zal met het oplaaiende MO conflict er sindsdien niet beter op zijn geworden...
Het zijn helaas niet meer de jaren 89, 90 van de vorige eeuw.
In de jaren 90 zag ik de BBC seri: On the road again van Simon Dring. Hij deed de hippie trail in 1962 en deed het in 1993 opnieuw. Toen ik dat zag wou ik het ook doen. Erg mooie reis en las ook veel reis verslagen van oa nederlandse fietsers die het deden. Eerst naar Italie en Griekenland en dan via turkije en pakistan naar India. Tijdens de reis kwam hij veel mensen tegen die hetzelfde deden. De oprichter van Lonely Planet deed het ook en kwam uiteindelijk blut in Sydney aan. Dit was voor de aanslagen in amerika in 9/11.

Heb hem uiteindelijk niet gedaan. Waarom weet ik niet. Heb nog altijd de droom om die reis te maken maar wordt inderdaad steeds moeilijker. Ik heb mijn kans gemist denk ik. Je kon vroeger nog wel door Pakistan maar wordt ook steeds moeilijker. Daardoor is de route door central asia populair geworden.

Erg jammer want het blijft toch een erg mooie reis.
Fiets-avontuur schreef:
di 14 nov, 2023 14:24
Daardoor is de route door central asia populair geworden.
...en ook die route is inmiddels erg ingewikkeld / vooralsnog onmogelijk geworden, zie het gelinkte topic in het bovenstaande bericht.
Helemaal gelijk. Ook zijn de grenzen met Azerbaijan gesloten dus de optie om vanuit Baku met de boot de Kaspische zee oversteken is ook vrijwel onmogleijk. Het wordt dus steeds moeilijker voor fietsers om op deze manier naar India te fietsen.
Kom kom jongens, niet zo negatief. Je kunt ook genieten van wat je wel al gezien hebt. DDR en Joegoslavië kan ik afstrepen maar ook Belarus en Oekraïne. En in 2016 kregen we inderdaad 90 dagen voor China. Maar wij hebben vandaag een rustdag in Izmir en de laatste week zitten we tussen de meer serieuze wereldfietsers en zo horen we nog heel wat doortimmerde plannen voor West -Oost. En afgelopen jaar is het dus meerdere fietsers ook gelukt.

Zo, en nu verder naar Oman.
Groeten van Pier.
piviets schreef:
do 16 nov, 2023 19:53
Zo, en nu verder naar Oman.
Groeten van Pier.
Mag ik vragen hoe je al fietsend in Oman kan komen? Enige weg die ik kan bedenken is fietsen naar Iran, dan een veerboor naar de VAR en dan fietsen via Saoedie-Arabie naar Oman. Je kan tegenwoordig een toerisen visum voor SA krijgen las ik. Vind het knap dat je daar al fietsend heen durft, zekers met de huidige situatie in het midden-oosten.
Dat gaat ook niet zoals gedacht. Begin dit jaar leek er nog een boot van Cyprus maar Haifa te varen maar zowel Israël, Libanon als Egypte gingen uit de vaart. Omdat José sowieso na Izmir terug zou vliegen heb ik de halve heenreis geschrapt en vlieg naar Dubai. Emiraten, Oman en Saoedi Arabië en Jordanië geven geen visum probleem. Zo ben ik voor de ramadan weer in het westen.

Iedereen heeft zo zijn grenzen en die keren dat wij kampeerden tussen wolven of krokodillen liet mij koud. Nee , die twee keer dat ik voor een landmijn stond was voor mij de grens. Het enige waar ik na al die jaren nog geen antwoord op heb is een zandstorm. Meedenkers welkom.
Pier.