Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar heb jij vandaag gefietst? - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Waar heb jij vandaag gefietst?

258 berichten
Belangrijk onderwerp!
Mijn eerste lange fietstocht reed ik met een maat.
Aan het einde hadden we volgens mijn tellertje net geen 1000 kilometer gedaan.
Volgens zijn tellertje was het net iets meer dan 1000 kilometer.
Als we ter vermaak van het gezelschap over deze heroïsche tocht vertellen, is dat nog altijd een twistpunt, bijna een kwarteeuw later.
Hadden we nu die symbolische 1000 kilometer gehaald of niet?
We zullen het nooit weten ... (maar het correcte antwoord is vanzelfsprekend "net niet"!).
derdekeer schreef:
ma 30 okt, 2023 21:10
Belangrijk onderwerp!
Mijn eerste lange fietstocht reed ik met een maat.
Aan het einde hadden we volgens mijn tellertje net geen 1000 kilometer gedaan.
Ik was in dat geval nog even een blokje om gegaan, gewoon voor het geval dat... :wink:
Vandaag voor het eerst sinds langere tijd gefietst (vanwege nekhernia). Slechts 21 km want er moet weer heel wat worden opgebouwd qua kracht en conditie. Was toch nog pittig met de harde wind en de niet-te-vermijden hellingen. Mijn spieren hebben iig weer wat gedaan vandaag. De rug/schouders/armen deden het onderweg ook redelijk maar nu kijken of het nog gevolgen heeft.
Door het prachtige herfstbos op de Veluwe, speurend naar eetbare paddestoelen.
Boop schreef:
wo 01 nov, 2023 20:54
Door het prachtige herfstbos op de Veluwe, speurend naar eetbare paddestoelen.
[DeSpeldmodus] De laatste eetbare paddenstoel is vorige week geplukt te zijn door een wildplukker met twee AH-big shoppers. Reeën en andere dieren worden nu bijgevoed met gekweekte paddenstoelen. [\speld}
Gewoon woon-werkritten langsheen de Vlaemsche landelijke wegen. Ik begin het slechte weer een beetje beu te geraken.
20231111_100833.jpg
Hoezo slecht weer, mooiste tijd van het jaar! 🍂🍁
Afbeelding
Leon schreef:
do 02 nov, 2023 14:14
Boop schreef:
wo 01 nov, 2023 20:54
Door het prachtige herfstbos op de Veluwe, speurend naar eetbare paddestoelen.
[DeSpeldmodus] De laatste eetbare paddenstoel is vorige week geplukt te zijn door een wildplukker met twee AH-big shoppers. Reeën en andere dieren worden nu bijgevoed met gekweekte paddenstoelen. [\speld}
Ik was in Belgïe en daar hing een geplastificeerd bord aan een boom met maximaal 1 emmer ( 12 ltr ongeveer)pp. per dag. Dat vind ik best wel veel.
fud0 schreef:
za 11 nov, 2023 11:32
Ik was in Belgïe en daar hing een geplastificeerd bord aan een boom met maximaal 1 emmer ( 12 ltr ongeveer)pp. per dag. Dat vind ik best wel veel.
Ik ook. Dat zal in Wallonië zijn geweest want in Vlaanderen is paddenstoelen plukken in openbare natuur verboden.
De Walen zijn zoals bekend tamelijk gemakkelijk; daarom zie je daar in de bossen ook zelden een dier. Als ik reeën, vossen en andere wilde dieren wil zien heb ik een stuk meer kans hier in het bosje net buiten de bebouwde kom of op een willekeurige plek langs de Maas dan ergens in de uitgestrekte bossen van de Hoge Venen. Het is niet voor niets dat de wolven die Nederland ingetrokken zijn uit het noordoosten kwamen, hoewel er ten zuiden van Nederland veel meer bos is.
[url]https://www.google.com/maps/place/Waals ... ry=ttu/url]


Idd. in Wallonië. Ergens onder Limburg (NL), maar dan in België dus. Ik zie dat dat idd. Wallonië al is.
Ik dacht ik ga gewoon vanuit de stad naar de onlanden -norg en dan Appelscha en weer terug, nou dat ging een beetje mis ( heb geen kaart en kijk niet op mobiel oid ) bij haulerwijk ook weer rechtdoor, toen ergens rechtsaf omdat een man op een brug zei dat dat wel mooi was…kwam ik in Grootegast uit, nou sorry dat ik het zeg maar niet meest inspirerend gedeelte van Nederland …door naar Zuidhorn en weer terug naar Groningen…teveel auto’s langs fietspad…ach…de zon scheen en goed voor de conditie en weer wat geleerd om thuis toch echt weer fietsknooppunt route te maken en op stuur te plakken…

Eerste stuk was prachtig daarna dus niet…spatbord ook nog stuk onderweg , sks heeft 5 jaar garantie dus heel misschien krijg ik een nieuwe, winkel is voor me bezig…

Gr ej Groningen
Aan de LF14 Saksenroute in Glimmen, hoe vaak zou deze praatpaal vastgelegd zijn?
IMG_3866.jpeg
J de Groote schreef:
vr 17 nov, 2023 22:58
Aan de LF14 Saksenroute in Glimmen, hoe vaak zou deze praatpaal vastgelegd zijn?
Toch handig voor als je e-bike in de storing schiet.
Ik geloof niet dat de ANWB komt opdraven nadat je de gele knop hebt ingedrukt en om hulp hebt gevraagd.
Sinds 2017 zijn de praatpalen buiten werking https://nl.wikipedia.org/wiki/Praatpaal
Je kon ze toen kopen, er ws belangstelling genoeg.
Langs de baai van Izmir gereden en genoten van de flamingo 's en pelikanen. Tevens het langste fietspad van Turkije.
Pier
.
Dag 1 van 'op DEET3'. Chiang Mai - Chom Thong. Maar nu geef ik eigenlijk al teveel weg van het reisverslagje dat wellicht in de lente volgt. 🤩
Veel plezier, geniet ervan.
Alleen 18 km gefietst bij duisternis gisteravond.... wel gelukkig droog.
Amper na acht kilometer ging m'n achterlicht stuk, gelukkig was er vlakbij een fietsenzaak. Nieuwe erop gemonteerd.
Vandaag niks aan, papperig sneeuw, waterkoud, spookachtige en druilerige omgeving.
Straat bij avond.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
vr 08 dec, 2023 18:15
Alleen 18 km gefietst bij duisternis gisteravond.... wel gelukkig droog
Het lijkt erop dat je knie minder protesteert dan eerder het geval was.
Fijn voor je Martin!
Vandaag van huis naar Wijchen gefietst, 66 km. Paar dagen B&B, sauna, fietsen of wandelen en maandag weer naar huis.