Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Natuurfotografie - Pagina 26 - Forum Wereldfietser

Natuurfotografie

548 berichten
20231111_155422-bew.jpg
Vandaag op mijn molen in Kolham gedraaid. Maar nog nooit zoveel regen meegemaakt als vandaag! Zelf op 12 meter hoogte stroomde het water vanaf de stelling over de vloer naar binnen. Rond 15.00 uur zag ik een felle, dubbele regenboog. Zelf enkele ogenblikken was er een derde regenboog te zien!
Verder spannende wolkenluchten met soms gevaarlijke rolwolken. Ondanks regenkleding toch druipnat thuis gekomen.... De schaduw van de molen zie je tegen de bomen in het midden.
Filmpje. Omdat ik zelf geen youtube-account heb laat ik de luitjes van BNN-VARA dat voor me regelen. :wink:
De eerste wasbeer in het filmpje was hier in de tuin. De brokjes waren voor de egel. De poes was die van vijf deuren verder. Gelukkig is de wasbeer na één nacht weggebleven.
Dag Leon,
Waar is deze wasbeer gefilmd?
Wasberen zijn exoten die schade aan richten in de natuur en ziekten verspreiden.
Daarom worden ze gevangen en verwijderd. Je kunt het melden bij de Zoogdiervereniging of Waarneming.nl.

Gr Johan
Je hebt een pb.
20231201_144446_001.jpg
Geen beestje ditmaal.
Ik zie wel iets wat afwijkt. Die panelen waar voor de helft de sneeuw afloopt deze moeten een hogere temperatuur hebben. Toch. Enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Over wasberen gesproken....

Afgelopen week een blokje-om geweest nabij Sarnia, Ontario (Canada).
Onderweg wat roadkill gezien: gevogelte, eekhoorns.
Maar deze? Ik heb niet veel kijk op dieren en dacht in eerste instantie aan een wasbeer. Die schijnen hier wel voor te komen in het wild. Maar die staart? Toch anders dan die welke huidenjagers vroeger aan hun muts hadden hangen....
Er is hier vast wel iemand die kan vertellen wat dit voor 'n dier is/was.
wasbeer of was geen beer 1.jpg
Groet,
Tom.
Dat is volgens mij een opossum, wordt ook wel buidelrat genoemd.
Frank schreef:
ma 18 dec, 2023 02:15
Dat is volgens mij een opossum, wordt ook wel buidelrat genoemd.
Zo, dat is sneller dan ik had gedacht.
Super Frank, dank!
Net even met Google gezocht, dat moet hem zijn.

Groet,
Tom.
Tom vds schreef:
ma 18 dec, 2023 06:19

Zo, dat is sneller dan ik had gedacht.
Zoals je merkt draaien we ook nachtdiensten op het forum. :-)
Bah, ik heb ook heel wat dode dieren langs de weg gezien tijdens mijn fietstochten.
Katten, een hond, een stekelvarken, een eekhoorn, slangen, een ree, enz.
De meest onaangename ervaringen voor een fietser. Bijgaande foto is in Luxemburg genomen. Niet alleen Nederland heeft gele nummerplaten....
Foto 255.JPG
PeterVanRijn schreef:
ma 18 dec, 2023 10:13
Tom vds schreef:
ma 18 dec, 2023 06:19

Zo, dat is sneller dan ik had gedacht.
Zoals je merkt draaien we ook nachtdiensten op het forum. :-)
Het zal wel door mijn leeftijd komen, maar ik moet er geregeld uit gedurende de nacht en kan dan niet van mijn telefoon afblijven. ;-)

Het is niet leuk om een dood dier te zien, maar het ergste is de geur als je er langs fietst.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 18 dec, 2023 10:37
De meest onaangename ervaringen voor een fietser.
ook voor de automobilist is een ree op de motorkap (of erger) geen pretje.
Grandonneur schreef:
ma 18 dec, 2023 10:53
Martin E. van Doornik schreef:
ma 18 dec, 2023 10:37
De meest onaangename ervaringen voor een fietser.
ook voor de automobilist is een ree op de motorkap (of erger) geen pretje.
"En olycka med älg" in Zweden loopt vaak voor de inzittenden niet goed af....
Ik heb zelf een paar keer hard moeten remmen....
Olycka met älg.jpg
Oef, zo’n 500 kg eland zal een flinke klap zijn geweest.
Frank schreef:
ma 18 dec, 2023 10:49
Het is niet leuk om een dood dier te zien, maar het ergste is de geur als je er langs fietst.
Ligt eraan hoelang het er al ligt.
beest.jpg
(Turkije 2016)
Euh, jongens, het wordt kerst...
Wij nemen Zwitserse kaasfondue....
Frank schreef:
ma 18 dec, 2023 10:49
Het is niet leuk om een dood dier te zien, maar het ergste is de geur als je er langs fietst.
Kan ik ervan meepraten, want niet ver van Be'er Sheba in de Negev-woestijn nam ik een vreselijke stank waar: wat verderop achter een rotshelling aan de bocht lag er een dode ezel met een uiteengereten kont in de berm. Ik voerde m'n fietstempo op om uit de lijklucht vandaan te komen. Kennelijk op een nacht aangereden.
Leon schreef:
ma 18 dec, 2023 16:42
Euh, jongens, het wordt kerst...
Daar past een stukje wild toch prima bij?