Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Grappige zaken onderweg - Pagina 51 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Grappige zaken onderweg

1025 berichten
Leon schreef:
ma 20 nov, 2023 12:35
Ruud-H schreef:
ma 20 nov, 2023 12:08
Of: hoe we in Nederland kampioen zijn om regels aan onze laars te lappen, waardoor idiote maatregelen noodzakelijk worden?
De situatie in de foto is precies andersom: we treffen idiote maatregelen en lappen die vervolgens aan onze laars.
Zoals jij het schetst zijn de maatregelen effectief, in die op de foto is er helemaal niets bereikt.
De essentie blijft wel: wanneer iedereen zich aan het eerst geplaatste bordje houdt, zijn er geen extra borden, hekken en varkensruggen nodig.
Ruud-H schreef:
wo 22 nov, 2023 12:20
De essentie blijft wel: wanneer iedereen zich aan het eerst geplaatste bordje houdt, zijn er geen extra borden, hekken en varkensruggen nodig.
Dat klopt, Nederland = bordjesmentalitiet. Ik wil dat jij doet wat ik wil, maar omdat ik niet altijd overal in de gaten kan houden of jij wel doet wat ik wil schrijf ik dat op een bordje en zet dat ter plaatse neer.
Ander fraai voorbeeld hiervan is de doorgetrokken witte streep op een weg waar (dus) niet ingehaald mag worden. Waterdicht systeem, alleen, als er een zijweg komt zouden de mensen die daaruit komen rijden niet op de tegenoverliggende rijstrook kunnen komen. Wij hebben dat opgelost door ter plaatse (en alleen dáár) piepkleine onderbrekingkjes in de doorgetrokken streep aan te brengen. Probleem opgelost, Nederlander gerust :-) .

Ik realiseerde me dat eigenlijk pas goed toen ik voor het eerst in Zweden kwam. Zal wel iets te maken hebben met de hoeveelheid mensen gedeeld door de hoeveelheid beschikbaar land. Of zo.
verboden om op te rapen.jpg
verboden om de hondenpoep op te rapen.
ik vind het vreemd want de APV zegt iets anders... :(
Afgelopen zomer kwam ik deze, wat vriendelijker variant tegen:

Afbeelding
Zojuist gezien bij een verhuurder van fietsen. 🤣
20231221_165301.jpg
20231222_154419.jpg
Fietsketting.
Mooie vondst van de wegbeheerder toch?
Onlangs een tochtje gemaakt in Wallonië en daar het volgende verkeersbord gezien: https://www.google.com/maps/@50.4553613 ... ?entry=ttu

Ik zie die arme wegenwerkers al in de weer met een vouwmeter om die 4 precies goed te krijgen.
derdekeer schreef:
vr 22 dec, 2023 19:56
Ik zie die arme wegenwerkers al in de weer met een vouwmeter om die 4 precies goed te krijgen.
Welnee ....

"Zeg, gij gaat dat ding toch niet voor mijn deur zetten, hè?"

"Maar Fieleke, dat moet toch op honderd meter ..."

".... !"

Afbeelding
Gezien in Uithuizermeeden.
Naamloos-2.jpg
Kortste verplichte fietspad van Nederland?

https://www.google.nl/maps/@51.8005131, ... ?entry=ttu
Schermafbeelding 2024-01-17 190423.jpg
In Duitsland in een winkel:
P1020417.JPG
Jan
IMG_4705.jpg
Grappig? Eerder bizar. :shock:
Onderweg? Nou ja, van huis naar werk.
Afbeelding
Edit foto in bericht geplaatst
Ik heb zoiets ooit “live” zien gebeuren: op de Tahrir-brug in Cairo liep ik op de stoep, en zag tussen de rijen auto’s een fietser rijden. Plotseling zakte de fietser zo’n halve meter rechtstandig richting wegdek, zodat zijn hoofd in een keer op gelijke hoogte was met de autodaken. Bleek dat er een auto over zijn wielen was gereden zoals in de afbeelding hierboven. De fietser had gelukkig niets (maar uiteraard ook geen fiets meer).
Vandaag op De Beurs trof mij deze poster:

Afbeelding

Hij deed mij namelijk onmiddellijk denken aan de voorlichtingsposters van de Scarfolkse gemeenteraad:

Afbeelding
Ha, na dat bord mag ik weer los. Voor even dan. (Gemeentegrens)
Afbeelding
Robist schreef:
wo 21 feb, 2024 12:20
IMG_4705.jpg
Grappig? Eerder bizar. :shock:
Toch maar even bellen met de 2e Binnenvestgracht 14

1) Voor een vast bedrag per maand krijg je een luxe Swapfiets met dubbel slot en de iconische blauwe voorband.
2) Als er iets met je Swapfiets gebeurt, kun je contact met ons opnemen en repareren wij je Swapfiets gratis, waar en wanneer je maar wilt.
3) Als we het niet binnen 10 minuten kunnen repareren, zorgen we voor een andere werkende Swapfiets. Zo ben je altijd verzekerd dat je binnen de kortste keren weer op weg bent.
Een wegblokkade, vlakbij America.
Niet dat veel auto's zich hier iets van aan zouden moeten trekken, hoogstends de verlaagde golfjes die je jaren geleden nog wel zag. Misschien dat ze het daarom geen tractorsluis noemen. Het kan bij de verzameling tienmiljoen-en-een manieren om een verkeerssituatie tóch anders aan te leggen dan een ander.
Afbeelding
Zeer fietsvriendelijke bulten in de weg (maar niet heus). Je bent overigens na de url een ] vergeten, er staat nu een } .
Van alle slogans de meest overtuigende om de natuurherstelwet en het stikstofdecreet te herzien.
20240401_160641.jpg