Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 125 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2574 berichten
Leon schreef:
do 16 nov, 2023 19:02
Maar zijn die van jou ook van RVS?
Dat vond ik vroeger (< 1992) wel een nadeel aan mijn fiets, dat dit soort boutjes, schroefjes, moertjes en nippeltjes grijs en daarna bruin werden.
Welnee, gewoon van verzinkt staal. Zolang ik mijn fietsen niet permanent buiten stal ga ik tijdens mijn leven niet meer meemaken dat ze bruin worden.
Mijn 2 nieuwe fietsen.

U-go vouwfiets met shimano 7 naaf en Janjanssen rohnin, met magura mt remmen en rohloff met beld drive.
20231117_125132.jpg

Bijlagen

Ik heb je Rohnin omgedraaid. Mooie fiets.
pgg4rlwz.jpg
merk op:
-het stuur staat vrij hoog en heeft een lange voorbouw. Het zadel staat ook best hoog. Is dit de grootste framemaat?
-de kabels hebben enorm veel overlengte. Is dat op jouw verzoek geweest of vindt de winkel dit zelf nodig?
Hoi, Grandonneur

Het is frame maat 60

De stuurpen is niet afgezaagd, omdat ze dat in de winkel kunnen doen. Ik fiets er i.c.m mijn geveerde zadelpen en brooks b17 zadel heel goed op.

De kabels zijn expres lang gelaten door snel in Den Haag, omdat ik eerst moet fietsen en bij mijn definitieve stand worden de kabels na 500km in gekort.

Ik zette er na koop een tubus voordrager met standaard op en een son achterlicht.

Deze fiets stond in de winkel en kon ik gelijk mee nemen er zat bij aankoop een trelock koplamp op 70 luxx en een shimano Alfine
DH S501 naafdynamo op.

Mario
supermario schreef:
vr 17 nov, 2023 14:34
Mijn 2 nieuwe fietsen.

U-go vouwfiets met shimano 7 naaf en Janjanssen rohnin, met magura mt remmen en rohloff met beld drive.

20231117_125132.jpg
Nice, ik ga komende week bij JJ ook kijken naar de Rohnin, twijfel zit het hem nog of ik een L of M frame wil.

Je schrijft dat je voor een 61 framemaat hebt gekozen, maar ik denk dat je een 60/L bedoeld want JJ heeft geen 61 op hun site staan? Hoe lang ben je? En welke spiegel zit erop?
Hallo RalphP

Ik heb maat 60cm en ben 185, maar heb lange benen.

Deze fietst was €3300 zonder voordrager en son achterlicht.

Scheelt €1000 met santos, koga, idworxx

Fiets heerlijk

Mario
Leon schreef:
za 11 nov, 2023 16:20
Er zitten wel een stuk of drie boutjes aan waarvan ik niet weet waar ze voor zouden kunnen dienen. Weten jullie het?
De eerste zit hoog onder de onderbuis:
Afbeelding
Ik denk het niet omdat het boutje hiervoor te hoog lijkt te zitten maar wellicht toch om zoiets als dit aan te bevestigen?
https://www.hebie.de/en/parking/stand-a ... amper/695/
Fietsen hebben we nog niet… 🙃
Maar deze kon ik niet laten lopen voor 25 euro.

Moet zeggen dat de kwaliteit mee helemaal niet tegenvalt. Prima spul zo op het eerste gezicht. De tijd zal het ons leren.
IMG_6995.jpeg
Don van D. schreef:
za 18 nov, 2023 13:51

Moet zeggen dat de kwaliteit mee helemaal niet tegenvalt. Prima spul zo op het eerste gezicht. De tijd zal het ons leren.
Gebruik setje al jaren. Erg handig onderweg en inderdaad ook duurzaam. Kan er (proportioneel) flink kracht op zetten.
Don van D. schreef:
za 18 nov, 2023 13:51
Fietsen hebben we nog niet… 🙃
Maar deze kon ik niet laten lopen voor 25 euro.

Moet zeggen dat de kwaliteit me helemaal niet tegenvalt. Prima spul zo op het eerste gezicht. De tijd zal het ons leren.
Terra schreef:
za 18 nov, 2023 14:16
Kan er (proportioneel) flink kracht op zetten.
Dat is dan ook meteen hét nadeel. Een ongeoefend sleutelaar draait voordat hij/zij het weet een schroefverbinding stuk.
Leon schreef:
za 18 nov, 2023 20:19
Terra schreef:
za 18 nov, 2023 14:16
Kan er (proportioneel) flink kracht op zetten.
Dat is dan ook meteen hét nadeel. Een ongeoefend sleutelaar draait voordat hij/zij het weet een schroefverbinding stuk.
Nou dat valt wel mee hoor, de ratel zelf past in mn handpalm en is niet veel groter dan die niet handige multi-tools, als je de verlenger niet als bit houder gebruikt maar op de ratel zet zodat je meer kracht kan zetten kan je idd best kracht zetten, laatst moeten doen om een crack vast te zetten.

Dit setje is het meest handige setje voor onderweg, kan zelf andere bitjes er bij doen die je nodig hebt en werkt erg makkelijk, en is ook erg degelijk, gebruik hem al jaren op het werk en er nog geen stuk gehad.
Leon schreef:
za 18 nov, 2023 20:19
Terra schreef:
za 18 nov, 2023 14:16
Kan er (proportioneel) flink kracht op zetten.
Dat is dan ook meteen hét nadeel. Een ongeoefend sleutelaar draait voordat hij/zij het weet een schroefverbinding stuk.
Bedankt! 👍🏻 Wel even een puntje van aandacht voor straks…
Leon schreef:
za 11 nov, 2023 16:20
De eerste zit hoog onder de onderbuis:
Afbeelding
Ik denk om zo'n spatplaat te monteren:
Schermafbeelding 2023-11-20 121135.jpg
Naast de bijgeleverde rubbers hebben ze ook gaatjes voor bevestiging aan het frame
Geïnspireerd door Goëland's Louis Moire ben ik in Frankrijk gaan shoppen voor een rekje.

Het origineel van Goëland:

Afbeelding

Wat ik voor €19 vond op Ebay, en vandaag arriveerde met de post:

Afbeelding
Nieuwste aanwinst, nou ja, dacht ik, 47-559 Continental Contact Urban:
Afbeelding
Afbeelding

Totdat ik 'm monteerde, en.. de band bijna 50mm breed bleek te zijn. 47mm kan nog net op mijn fiets, maar 50mm geeft gedoe met aanlopen inde bochten enz. Dus helaas , dit wordt 'm niet :(
Afbeelding
Wat ik trouwens ook ontdekte, is dat er DOT-codes op de Continental fietsbanden staan. Dat vind ik wel tof, doet Schwalbe niet aan.
Deze band is geproduceerd in 2023, mijn Contact Winter in 2017, best nuttige informatie.
Jammer, dan valt die voor mijn 2-wieler ook af 42mm kan nog net, met die smalle carbonnen spatbordjes van M5.
bast1aan schreef:
vr 24 nov, 2023 15:22
Nieuwste aanwinst, nou ja, dacht ik, 47-559 Continental Contact Urban:
Afbeelding
Afbeelding

Totdat ik 'm monteerde, en.. de band bijna 50mm breed bleek te zijn. 47mm kan nog net op mijn fiets, maar 50mm geeft gedoe met aanlopen inde bochten enz. Dus helaas , dit wordt 'm niet :(
Afbeelding
Wat ik trouwens ook ontdekte, is dat er DOT-codes op de Continental fietsbanden staan. Dat vind ik wel tof, doet Schwalbe niet aan.
Deze band is geproduceerd in 2023, mijn Contact Winter in 2017, best nuttige informatie.
Mijn Continental Contact Urban 28" banden met de maat 40-622 zijn gemonteerd op een velg van 26 mm breed, wat resulteert in een totale breedte van 43 mm.

Ik las een artikel op Bicycle Rolling Resistance met de titel "The Rim Width Test: Road Bike, CX/Gravel, and MTB Tires on 18, 22, and 26 mm Rims." Je kunt het volledige artikel hier lezen: https://www.bicyclerollingresistance.co ... width-test.

Ik weet niet zeker of dit van invloed is op de aankoop van 47-559 banden
_Peter_ schreef:
vr 24 nov, 2023 16:37
Jammer, dan valt die voor mijn 2-wieler ook af 42mm kan nog net, met die smalle carbonnen spatbordjes van M5.
Ik heb als alternatief Theo van velomobiel.nl die ik toevallig toch aan de lijn had, gevraagd de Schwalbe Kojak 50-559 op te meten, die is 46mm breed op een 26mm velg. Dat past bij mij wel, dus ik ga die nu maar proberen.
J de Groote schreef:
vr 24 nov, 2023 18:17
Mijn Continental Contact Urban 28" banden met de maat 40-622 zijn gemonteerd op een velg van 26 mm breed, wat resulteert in een totale breedte van 43 mm.
Check. Ik heb ook 26mm brede velgen. Dat komt dan dus overeen.
Ik las een artikel op Bicycle Rolling Resistance met de titel "The Rim Width Test: Road Bike, CX/Gravel, and MTB Tires on 18, 22, and 26 mm Rims." Je kunt het volledige artikel hier lezen: https://www.bicyclerollingresistance.co ... width-test.

Ik weet niet zeker of dit van invloed is op de aankoop van 47-559 banden
Interessant artikel om eens te lezen. Ik denk alleen niet dat het goed is om naar smallere velgen te gaan icm een brede band. De reden dat ik 47-559 heb gekocht is dat dat nog net past in mijn fiets, het was dus een gok of de band niet net te breed uitvalt. Het liefst wil ik 42-559 maar daar is niks fatsoenlijks meer voor te vinden lijkt het.
De marathon plus van Schwalbe is er nog in 40-559. Die schijnt volgens Wim Schermer toch beter te rollen dan bijvoorbeeld de kojak, al is die natuurlijk een stuk lichter, lekbestendigheid is ook wel iets wat ik graag heb.