Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsroute Filippijnen - Forum Wereldfietser

Fietsroute Filippijnen

Mijn partner en ik willen gaan fietsen vanaf Cebu. Heeft iemand een tip voor een goed routeboekje/ goede fietsroute?
Helaas heb ik geen fietsroutes, routeboekje of gpx. Maar misschien heb je hier iets aan.

https://youtu.be/q7TPCmHJjHo?si=Ocy0RBV81ahJ0r6n

Al is het alleen maar voor inspiratie :wink:

Al weer een hele tijd terug o.a. op Siquior geweest. Mooi en niet super toeristisch eiland. Die zou ik zeker weer meenemen als ik die kant op zou gaan.

groeten,

Don
Voor wat het waard is: in 2019 heb ik daar een korte fietstrip gedaan. Ik moest er zijn voor het werk en had enkele vrije dagen: dus fietsje gehuurd bij Bugoy Bikers en gaan.
Was leuk. Cebu is hectisch; vooral opletten voor de jeepney's die continu mensen oppikken en afzetten langs de wegkant, en dus veel onverwachte maneuvers uithalen.
Eens buiten de stad wordt het wel rustig.
Ik herinner me wel nog dat ik daar bij een beklimming in de jungle ben flauwgevallen (nadat ik wat gestopt). Beginnersfoutje bij het tropenfietsen: wel genoeg water gedronken en sandwiches gegeten, maar geen zout opgenomen. Door het zweten veel zout verloren, bloeddruk zakt, alles gaat goed zolang je hart stevig pompt tijdens de beklimming. Even stoppen, hartslag daalt, licht gaat uit 🙄 's Avonds heb ik dan een lekkere vette zoute pizza gegeten. Geen last meer gehad :-)

Mijn tocht besloeg maar drie dagen: Cebu-Moalboal / Moalboal - Toledo / Toledo - Cebu.
De laatste dag vond ik het mooist - wel met enkele pittige beklimmingen.
Kaartje hieronder.
cebu.jpg
Enkele jaren terug in 4 weken het volgende rondje gedaan;
Cebu-zuiden Cebu - Oversteek naar Bohol - Bohol rondgefietst - Terug naar Cebu - Noordkant Cebu en via Oostkant Cebu oversteek naar Negros - Negros (grotendeels) rondgefietst - via Zuiden Negros terug naar Cebu.

Volgens mij heeft AWOL ook een route daar.

Filipijnen vonden we een mooi fietsland, alleen het regelen van ferry-tickets daar was een tijdrovende 'hell of a job'
www.awol.nl

Prachtige fietsroute compleet met boekje en gpx tracks
Het pakket is incl ticket (afhankelijk moment) Aanbevolen accommodatie staan in boekje. Gewoon even bellen zou ik zeggen.
Misschien niet super informatief, maar des te meer punten voor inspiratie en redenen om naar deze kant van de wereld af te reizen!

https://youtu.be/01HRRfSPAbY?si=I1n7Gv50lgMHcv1t

Veel plezier met de voorbereidingen!