Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1582 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34014 berichten
Even geduld, we hebben thuis kabelstoring, geen TV/radio, internet en geen telefoon....
M'n vrouw probeert per mobiel de provider te bellen.
Jullie hebben een enerverende leven daar in het noorden Martin.
Er gebeurt elke dag wel wat.
Meest recente de dubbele breuk van je boom en de 'breuk' van het internet, maar ik herinner me zo nog een paar, soms ingrijpende gebeurtenissen.
Het modem blijkt defect te zijn, morgen komt een nieuwe van KPN.

Ik herinner me die rode kerkdak van Achterveld nu weer. Ik was in 1975 naar een bepaalde evenement in Barneveld. Ik woonde toen nog in Hilversum en ging per fiets erheen. Na afloop was het al bijna nacht. Op terugweg door Achterveld ging m'n fiets kapot en moest hem bij een café bij die kerk achterlaten. Per bus verder naar Amersfoort, waar ik de trein naar Hilversum nam. De volgende dag hebben m'n broer en ik de fiets in zijn auto opgehaald.

Hier de nieuwe raadselfoto, waar stond mijn fiets?
Welke station-2.jpg
Volgens mij lees ik daar Antwerpen Centraal.
Et voilá, de achtergrond van je foto er bij gevonden.
Antwerpen centraal.jpg
Antwerpen centraal.jpg (33.49 KiB) 388 keer bekeken
Helemaal goed Poppink! Idd. Antwerpen Centraal, ik wachtte op de trein naar Rotterdam, waarna overstap naar Utrecht en Groningen. Foto juli 2022.
De volgende is voor jou (moest vanmiddag even weg).
Ik moest even denken hoe moeilijk ik het volgende plaatje zou maken.
DSC_1403.JPG
17 minuten.
Ik heb je onderschat.
Volgende
herfst.jpg
De kibbelkoele

Even wat beeld bij gezocht.
Screenshot_20231128-213654.png
Da's snel, beurt weer terug naar jou
Een makkelijke dit maal.
DSC_1399_2.JPG
Geen Lens of Bing gebruiken hoor.

Tovenaar hoe wist je mijn vorige?
Aanwijzingen in het beeld of ben je er geweest.

Bij de kibbelkoele waren we rond 1995 of 1994 of 1993 of 1996.
We gingen met de kinderen naar een gratis dagje Ponypark Slagharen. De file voor de parkeerplaats was zo lang dat we doorgereden zijn naar de dichtstbijzijnde plek om te kunnen zwemmen.
Het beeld deed me er aan denken en maps met dat beeld van boven, hoge wal links had de doorslag.
Deze kon ik niet voorbij laten gaan…:

https://www.google.com/maps/@52.2478624 ... ?entry=ttu
zeker vrij makkelijk, zoeken op ADS van de vlag bracht me hier:https://www.google.nl/maps/@52.3512179, ... ?entry=ttu
gebouw Aan de Stegge
edit: echter toch l te laat......
Onvermijdelijk.
Streekgenoot.
Uiteraard.

@Willy
Ik moest nog een gekuiste versie plaatsen. Te laat!
Edwin was je net voor. Ik ga er vanuit dat hij het gewoon weet, herkenning.
Poppink: jouw plaatje zag er overduidelijk uit als een ecoduct, dus die was snel gevonden.
Poppink schreef:
di 28 nov, 2023 22:07
Onvermijdelijk.
Streekgenoot.
Uiteraard.

@Willy
Ik moest nog een gekuiste versie plaatsen. Te laat!
Edwin was je net voor. Ik ga er vanuit dat hij het gewoon weet, herkenning.
Als je vanaf (Roetgerink in) Enter naar Goor rijdt, dan rij je op deze weg en zie je dit bijzondere gebouw niet over het hoofd.
Ik herkende het inderdaad meteen.

Hier de volgende:

IMG_0652.jpeg
De Rhein oder/ou le Rhin, gefotografeerd vanaf de brug Passerelle des Trois Pays in Basel, Zwitserland. Op de achtergrond het Zwarte Woud. Gevonden op Google satelliet op m'n smartphone, want aangezien m'n computer offline is, kan ik hier geen url van Streetview kopiëren.
Drielandenbrug
https://maps.app.goo.gl/n91zBiCGUneCkKvn6

Vlgs mij heeft Martin het goed...

Herman
Martin E. van Doornik schreef:
wo 29 nov, 2023 00:01
De Rhein oder/ou le Rhin, gefotografeerd vanaf de brug Passerelle des Trois Pays in Basel, Zwitserland. Op de achtergrond het Zwarte Woud. Gevonden op Google satelliet op m'n smartphone, want aangezien m'n computer offline is, kan ik hier geen url van Streetview kopiëren.
Daar is het inderdaad Martin. De beurt is aan jou.