Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Idworx - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Idworx

Ik pleit op dit forum af en toe tegen 'knutselfietsen'. De hier genoemde vervangingen zijn bij een fiets echter niet van wezelijk belang. Het gaat om tientjeswerk. Ze duiden er wel op dat de fiets veel gebruikt is en de niet-originele onderdelen wijzen niet op een ideale onderhoudshistorie. De essentiëlere dingen - die je wel een stevig bedrag kosten als het mis is - nakijken is dan wel belangrijk, dat is trouwens altijd zo. (Lijstje: https://www.m-gineering.nl/fietsje_kopen.htm)
M276 schreef:
vr 01 dec, 2023 13:59
Van een foto een fiets beoordelen is erg lastig.
Dus als je niet ver weg woont gewoon gaan kijken.
Bij deze velgen zit ergens een gaatje dacht ik. Dat is de slijt indicatie.
Maar kijk vooral ook even bij de spaaknippels of daar geen corrosie zit.

Met action model achterlamp bedoel ik de 2.50 kostende achterlamp op batterijen van de action.
Deze is prima. Maar bij een idworx met naafdynamo wil je eigenlijk gewoon een achterlamp die het doet via de naafdynamo.

Op deze fiets horen zilver / grijze spatborden. Maar omdat de verkopende fietsenwinkel al aangaf dat de "oude" eigenaar een veel fietser was vermoed ik dat die dingen door water en pekel wat vergaan waren en vervangen zijn voor nieuwe om de fiets er beter uit te laten zien. Meestal zit er dan geen gangetje meer voor de achterlamp. En wordt de goedkoopste optie gekozen.

Ik zeg niet dat je niet moet gaan kijken. Maar kijk in ieder geval de fiets goed na. Ketting / achtertandwiel. Geen rare beschadigingen. Velgen banden niet op.

Zit het montagepunt onderaan de voorvork voor de spatborden er nog wel. Dat soort dingen.
Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Heel fijn :D
Ik denk dat ik morgen de reis aanvaard alhoewel mijn twijfels toenemen , toch 200km retour
Sta/stond op het punt m’n Avaghon voor de Idworx te verkopen :?
1250 wil de verkoper ervoor hebben , voor een nette Rohler is dat denk ik bepaald niet teveel,maar deze…
Leon schreef:
vr 01 dec, 2023 14:16
Ik pleit op dit forum af en toe tegen 'knutselfietsen'. De hier genoemde vervangingen zijn bij een fiets echter niet van wezelijk belang. Het gaat om tientjeswerk. Ze duiden er wel op dat de fiets veel gebruikt is en de niet-originele onderdelen wijzen niet op een ideale onderhoudshistorie. De essentiëlere dingen - die je wel een stevig bedrag kosten als het mis is - nakijken is dan wel belangrijk, dat is trouwens altijd zo. (Lijstje: https://www.m-gineering.nl/fietsje_kopen.htm)
Dat is dan ook weer waar, daarbij vind ik het leuk om een beetje te knutselen
De Rohloff houdt het wel uit lees ik vaak,maar als die op is wordt het een dure grap
Als de montage punten van de spatborden gewoon aanwezig zijn kan ik die op termijn ook vervangen
Ook jij dank voor je reactie
Maat lijkt me het belangrijkste, weet je zeker dat deze goed is? Gezien de zadelhoogte op de foto van de avaghon lijkt de idworx nog klein?
Ze komen wel vaker voorbij, ook waar wat minder aan geknutseld is.
Veloos schreef:
vr 01 dec, 2023 19:52
Maat lijkt me het belangrijkste, weet je zeker dat deze goed is? Gezien de zadelhoogte op de foto van de avaghon lijkt de idworx nog klein?
De lengte (cq. reach) is interessanter.Het zou best kunnen dat dat Idworxframe langer is, ondanks dat het lager is. Meetlint...
Veloos schreef:
vr 01 dec, 2023 19:52
Maat lijkt me het belangrijkste, weet je zeker dat deze goed is? Gezien de zadelhoogte op de foto van de avaghon lijkt de idworx nog klein?
Ze komen wel vaker voorbij, ook waar wat minder aan geknutseld is.
Lijkt mij als ik goed kijk geen 56 idd :shock:
Leon schreef:
vr 01 dec, 2023 20:37
Veloos schreef:
vr 01 dec, 2023 19:52
Maat lijkt me het belangrijkste, weet je zeker dat deze goed is? Gezien de zadelhoogte op de foto van de avaghon lijkt de idworx nog klein?
De lengte (cq. reach) is interessanter.Het zou best kunnen dat dat Idworxframe langer is, ondanks dat het lager is. Meetlint...
Als ik goed kijk lijkt het mij geen maat 56, die balhoofd buis…Damn
Ok het feest gaat niet door, blijkt een M te zijn
Dank voor jullie reacties ik zoek rustig door:)
Ok het feest gaat niet door, blijkt een M te zijn
Dank voor jullie reacties ik zoek rustig door:)
Als je op zoek bent naar een oldtimer van Idworx, kijk dan af en toe ook eens op eBay Kleinanzeigen. Net over de grens staat een Off Rohler met 58 cm frame, wel met 26" wielen, maar dat is natuurlijk heerlijke nostalgie voor de liefhebber van de reisfiets van weleer. Om de beschikbaarheid van 26" banden of wielen in verre buitenlanden zou ik mij geen zorgen maken, reserveonderdelen ter plaatse vind je voor de Rohloff en het historische remsysteem ook niet. Beschouw pech als weer een gelegenheid om vele leuke locals te ontmoeten, waarna je op een plaatselijk aangeschafte 29" MTB ( :wink: ) de reis weer kan vervolgen.

https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... 2-217-1001
Oldtimer? Zo oud ben ik toch nog niet :D
Ik ook niet. Ik denk dat -Daan- zo jong is dat ze hem de afkorting MTB nog niet aangeleerd hebben gekregen. :D
-Daan- schreef:
za 02 dec, 2023 14:13
Als je op zoek bent naar een oldtimer van Idworx, kijk dan af en toe ook eens op eBay Kleinanzeigen. Net over de grens staat een Off Rohler met 58 cm frame, wel met 26" wielen, maar dat is natuurlijk heerlijke nostalgie voor de liefhebber van de reisfiets van weleer. Om de beschikbaarheid van 26" banden of wielen in verre buitenlanden zou ik mij geen zorgen maken, reserveonderdelen ter plaatse vind je voor de Rohloff en het historische remsysteem ook niet. Beschouw pech als weer een gelegenheid om vele leuke locals te ontmoeten, waarna je op een plaatselijk aangeschafte 29" MTB ( :wink: ) de reis weer kan vervolgen.

https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... 2-217-1001
Zo! Dat is een heel mooie fiets, dank voor je tip
Ben ondertussen geslaagd via marktplaats en terwijl ik hem ophaalde getipt door een Forum gebruiker, zo toevallig:) heel blij mee
Dan willen we natuurlijk wel een foto zien :)
Morgen verder poetsen en tunen, ze fietst heerlijk
Als klaar volgen meer :D

Bijlagen