Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bikepacking de Western WIldlands Route (US) in 2024 - Forum Wereldfietser

Bikepacking de Western WIldlands Route (US) in 2024

Hoi. Na het fietsen van de Great Divide Mountain Bike Ride (GDMBR) in de Verenigde Staten in 2022 wil ik ook graag de Western WIldlands Route (WWR) gaan fietsen. De WWR is een 4300km lange route, voornamelijk offroad, vanaf de Canadese grens naar de Mexicaanse grens en gaat voornamelijk door de staten Montana, Idaho, Utah, en Arizona. Meer info over de route is te vinden op de website van bikepackingroots.org (de makers van de route).

Hieronder wat statistieken van mijn GDMBR tocht. Dit kan als mijn verwachting / uitgangspunt dienen voor de WWR:
- 43 dagen (1 Aug gestart in zuidelijke richting), met een gemiddelde van 105km per dag
- rustdagen gepland, maar uiteindelijk nooit gedaan, wel wat kortere dagen
- ik heb een hardtail MTB gebruikt met bikepacking setup
- vooramelijk (wild)kamperen, af en toe een motel
- samen gefietst met een Amerikaanse dame (kan referentie geven; ze fietst waarschijnlijk in Utah een aantal dagen mee)
- steekwoorden: gezelligheid, flexibel, genieten, natuur, en doorzettingsvermogen

Ik ben een man, tegen de 50, geweldige vrouw en kinderen (die dit supporten), en ik zoek een maatje om het onderweg gezellig te hebben, en ook omdat 2 veiliger is dan 1.

Ik heb geen enkele voorkeur voor geslacht, afkomst, leeftijd, etc. Zolang je de uitdaging maar serieus genoeg neemt, je doelen ongeveer in lijn zijn met de mijne (ik ben wel wat felxibel), en je zin hebt in een gezellige tijd op de fiets. Ik heb nog geen voorkeur voor riching: noordelijk (voorjaar/begin zomer), of zuidelijk (nazomer/najaar), deze relatie is er vanwege het weer.

Zie je (een deel van) deze uitdaging wel zitten? Neem dan eens contact op, dan kunnen we kijken of er een klik is.
Hallo,

Dit lijkt mij net als de great divide MBR een mooie tocht door de rocky mountains.

Een hele prestatie om in 1 keer de volledige afstand te rijden, niet alleen conditioneel ,
maar ook organisatorisch, alleen al de stroomvoorziening in remote gebieden etc.

Ik zou deze graag willen rijden, van de GDMBR heb ik ca 120 km gereden.
De laatste jaren 4 daagse tochten gereden van 900 a 950 km, volgend jaar wil naar mijn zoon in Valencia fietsen,
waarschijnlijk ergens in mei of juni.

Waneer wil je starten met deze uitdagende tocht?
Mtb is mijn favoriet, die gaat meestal mee op vakantie.


Met vriendelijke groeten,
Fons de Rijcke
Hoi Fons, leuk dat je op mijn oproep reageert! Ik zal morgen nog contact opnemen via een persoonlijk bericht.