Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar heb jij vandaag gefietst? - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Waar heb jij vandaag gefietst?

258 berichten
Poppink schreef:
vr 08 dec, 2023 19:41
Martin E. van Doornik schreef:
vr 08 dec, 2023 18:15
Alleen 18 km gefietst bij duisternis gisteravond.... wel gelukkig droog
Het lijkt erop dat je knie minder protesteert dan eerder het geval was.
Fijn voor je Martin!
Die ochtend ervoor heeft de huisarts met een naaldspuit een soort witte spul in mijn knie gespoten. Hij is zelf een fanatiek fietser, want in z'n spreekkamer hangt een enorm grote foto van Mont Ventoux, van vloer tot plafond.
Uitslag van de MRI-scan in het Leeuwarder ziekenhuis: wel versleten knie, maar nog niet versleten genoeg voor een operatie. Dat witte spul schijnt iets helend te werken en ook als een soort olie in m'n kniegewricht. Zien we later wel.
Van Mirfa Beach naar Ruwais, inderdaad beiden AbuDhabi . Regelmaat van vijf dagen kamperen,een nacht hotel. Wind en zand serieuze factoren maar ook militairen die olie installaties bewaken en alle navigatie apps blokkeren. Iedere dag 5 liter water kopen. Maar wel gezwommen tussen flamingo 's....
.
piviets schreef:
vr 15 dec, 2023 09:52
... en alle navigatie apps blokkeren.
?
Hoe werkt dat dan?
Worden de apps geblokkeerd of kan je geen gps satellieten meer ontvangen.
Dat laatste denk ik, de GPS satellieten zenden hun informatie uit op twee frequenties, 1227,6 MHz en 1575,42 MHz . Die frequenties zullen ze dan blokkeren/storen. Een kaarten app (met off-line kaarten) kun je niet blokkeren, tenzij je toegang tot iemands telefoon hebt.
Niet vandaag maar gisteren wel.

Van Sint-Niklaas naar Temse en weer terug om naar de tandarts te gaan. De heenweg vanuit mijn werk (ook in Sint-Niklaas) vertrokken. Was al wat ziek opgestaan die ochtend en het ritje naar mijn werk ging al enorm moeizaam. Erg fijn dat het heel de dag regende.

De rit naar de tandarts was dan ook nog eens in het pikken donker.

Half ziek op de fiets door de regen dus.
Toch zag ik er eerlijk gezegt niet tegenop. Ergens had het wel iets om nog eens voor lange tijd door de regen te fietsen. Werd er toch wat euforisch van en mijn tempo ging er automatisch van omhoog.

Vandaag dan toch maar thuis gebleven van mijn werk. Het had wat te veel gevraagd. Van mijn lichaam achteraf gezien.
Aangekomen in Hofuf, Saoudi. De 155 km vanaf Salwa in tweeën gedeeld dus met 6 kg extra eten en drinken vertrokken. Dit is mijn eerste schuifweg, hele troepen zijn in de weer om het stuifzand van de rijbanen te houden en die maken weer een gatenkaas van mijn fietspad...eh vluchtstrook. Maar dus ook een plekje zoeken in het zand. Dat viel niet tegen. Er is hier kilometers teer gesproeid in het verleden tegen dat stuiven waar de natuur zich niets van aantrok. Een haring wil er niet in maar mijn stoeltje en brander zakken eens niet weg. Nachten van 12 uur ,dat went met zoveel sterren!
Pier
Gisteren Balloerveld. En als dit nu de enige plek was ....
IMG_20231228_134602.jpg
Gewoon stug doorfietsen.
Vandaag het laatste rondje van dit jaar gefietst...
Sarnia 1.jpg
.... en niet geheel toevallig kwam ik langs een winkel waar ze oliebollenmix verkopen :lol:
Sarnia 2.jpg
Ik wens iedereen een heel mooi 2024!!

Groet,
Tom.
Point Edward, daar ben ik nog op m'n fiets geweest! Komend van Goderich in Ontario naar Yale in Michigan op één dag.
Houten-Enschede en weer terug, afgelopen zaterdag en zondag. Heen over Kootwijk/Hoog Soeren/Apeldoorn/Devener/Bathmen. Terug via Lochem/Zutphen/Eerbeek/Veluwezoom/Ede. 280km. De kou is wel lekker, maar je moet er aan wennen. Op de heenweg had ik kou gevat op de Veluwe en daarvan helemaal gaar geworden. De terugweg ging beter, toen had ik ook wind-mee en op tijd wat warmers aan gedaan. Zie ook https://www.strava.com/activities/10507026948 en https://www.strava.com/activities/10514114012
Afbeelding
utrechtse heuvelrug

Afbeelding
IJssel bij Deventer

Afbeelding
Veluwe bij Kootwijk

Afbeelding
Pauze in Goor in kerstsfeer

Afbeelding
Terugweg bij Lochem

Afbeelding
Veluwezoom bij zonsondergang

Afbeelding
Vlak bij huis nog vastgelopen op een stukje onverhard, bleek een drassige modderbende te zijn.
Oh, zo'n torpedo-fiets, zoals ik die dingen altijd noem.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 08 jan, 2024 17:12
Oh, zo'n torpedo-fiets, zoals ik die dingen altijd noem.
maar de meer gebruikelijke benaming is velomobiel. Beetje onhandig omdat dat daarmee zowel soortnaam als merknaam is. Antonomasie. Velomobiel is de Kliko onder de fietsen :wink:
retour: Rosmalen naar Triavium; schaatshal Nijmegen (niet geschaatst) Gisteren ook; op de stadsfiets. Het ging goed en met de wind mee op terugweg was leuk. Blij dat ik deze afstand weer goed kon overbruggen, lukt ook niet altijd, nu dus wel, weer fijne fietsstart in het nieuwe jaar.
Dagtochtje Ardennen. Snijdende wind maar ik was goed ingepakt. De wind was wel dusdanig wat ik snel foto's moest maken (dan moeten de handschoenen uit).
DSC01957.JPG
DSC01920.JPG
Naar het werk... lekker ingeduffeld. Enkel mijn tenen hadden het koud. Maar vanavond krijg ik van mijn vrouw elektrische sokken als verjaardagscadeau. Benieuwd of dat gaat werken.
SmartSelect_20240110_103038_Gallery.jpg
SmartSelect_20240110_103023_Gallery.jpg
SmartSelect_20240110_103009_Gallery.jpg
Van harte gefeliciteerd Aniphys.
Gefeliciteerd Aniphys! En ik ben benieuwd naar je bevindingen over de sokken :)
Dank je! Ik hou jullie op de hoogte.
Aniphys schreef:
wo 10 jan, 2024 10:51
Dank je! Ik hou jullie op de hoogte.
Kleine review over drie dagen gebruikerservaring hier in het topic: "je nieuwste aanwinst".
Een vriend was onlangs verhuisd naar een nieuwe woning, en die moest ik nodig eens bewonderen. Na het voorbijtrekken van de buien rond half twaalf op pad gegaan, en inderdaad, zoals het weerbericht terecht meldde: het waaide heel behoorlijk. Het was tevens de vuurdoop van mijn gisteren aangeschafte Garmin Edge Explore 2, daar zal ik misschien elders nog wat over schrijven. Het volstaat nu te schrijven dat hij me niet in de steek heeft gelaten.
Van Dordrecht naar Oud-Beijerland moet je altijd water kruisen. Heen over de Oude Maas (Stadsbrug Dordrecht) en onder de Oude Maas (Heinenoordtunnel), terug onder de Dordtse Kil (Kiltunnel). Na de Heinenoordtunnel ging het over een dijk langs de Oude Maas pal tegen de wind in. Dat drukte de snelheid tot soms zelfs onder de 10 km/u. Vermoeiend, maar hé, je gaat ook niet bellen om te zeggen dat je toch maar niet komt. En ik verheugde me op de terugweg. De wind was gelukkig niet noemenswaardig gedraaid, dus dat resulteerde zo nu en dan in het gevoel op een e-bike te rijden. Denk ik dan he, ik heb nauwelijks ervaring. Al met al een ietwat vermoeiende, maar toch ook een bevredigende exercitie.

Zicht op de Oude Maas.
20240126_124849.jpg