Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 127 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2574 berichten
piviets schreef:
do 21 dec, 2023 05:18
Een opvouwbare waterkoker!!
Ja ,echt waar. Bij een Chinees warenhuis.
Ik vind niets zo erg als in een hotel zitten en niet aan een stuk door thee te kunnen maken. Halve liter en 500 gram schat ik.
Pier.
Koop eens een opvouwbaar fototoestel... echt waar, ik zal wel niet de enige zijn die iets van je reis wil zien. :)
piviets schreef:
do 21 dec, 2023 05:18
Een opvouwbare waterkoker!!
Ja ,echt waar. Bij een Chinees warenhuis.
Ik vind niets zo erg als in een hotel zitten en niet aan een stuk door thee te kunnen maken. Halve liter en 500 gram schat ik.
Pier.
Haha, ja ze verzinnen wat. :)

Ik heb 2de hands deze reis-dompelaar gekocht voor 1,50. best handig. Ik heb begrepen dat je niet bv. bij twee bekers, hem niet heet in de tweede beker moet doen, dat hij dan kapot kan gaan. Dus koud in de vloeistof doen en dan opwarmen.

https://www.bol.com/nl/nl/p/amigo-reisd ... 121225328/
dhur.jpg
Serieuze korting bij Rose op deze hier.
Dat is inderdaad in vergelijking met de andere internetprijzen een heel mooie aanbieding!

Hier zijn net twee flesjes Pedro's Ice Wax binnengekomen. Op de foto staan er vier: de twee nieuwe, één die al in voorraad was (in de koelkast wegens biologisch afbreekbaar) en een in gebruik. Als ik blijf fietsen zoals afgelopen jaren kan ik zeker vier jaar vooruit. 8)
De reden tot aankoop zijn in dit geval geruchten/mededelingen dat deze versie er uit gaat (zelf opzoeken). En omdat deze versie me bevalt omdat ik vrijwel uitsluitend met droog weer fiets, tsja, dus maar gekocht.
Op internet gestruind blijkt dit spul op veel plaatsen uitverkocht. Reclame: Gelukkig bleek Bike-components nog een voorraad te hebben, voor een in dit geval schappelijke prijs van 10,16 euro excl 4,99 euro verzendkosten.
https://www.bike-components.de/en/Pedro ... nt-p22506/
Uiteraard heb ik gewacht tot de buit binnen was voordat ik reclame ging maken hier. Over vier jaar zien we wel weer. :D

Afbeelding
De waterkoker is dus van het type conische balg en het handvat en snoer passen daar nog in. Zou in Nederland nooit een Kema keur krijgen.

Polarsteps : Pier van der Velde
Arabie 23/24 , voor wie wil meekijken.
Groeten Pier.
piviets schreef:
do 21 dec, 2023 16:49

Polarsteps : Pier van der Velde
Arabie 23/24 , voor wie wil meekijken.
Zonder link van de maker van de PS account kan je de foto's niet zien. Of je moet een account aanmaken en de app downloaden.
piviets schreef:
do 21 dec, 2023 16:49
De waterkoker is dus van het type conische balg en het handvat en snoer passen daar nog in. Zou in Nederland nooit een Kema keur krijgen.
Groeten Pier.
Dit ding? : https://www.google.nl/search?tbm=isch&q=foldable+kettle
Op sommige foto's zie ik een niet-geaarde kabel.
Dat ding kun je beter vernietigen en afvoeren dus, voordat een onwetend potentieel slachtoffer het te pakken krijgt. :shock:
Een (zelfs geaarde) dompelaar is ook link natuurlijk, maar daar zien de meesten het wel aan af hoop ik.
Mooi stukje techniek, straks even langs de rijwielhersteller om de hoek voor montage.
IMG_8580.jpeg
Er zijn hier op het forum een paar mensen die ik herken.
Techniek, langzame Techniek.
Wat is er mooier dan op een zonnige dag een wiellager los te halen - vooral eerst luisteren door een schroevendraaier hoe de kogels robbelen - de boel schoon te maken, nieuw vet, nieuwe kogels, alles op de juiste spanning te monteren en weer luisteren.

Kijken naar zo'n mooi onderdeel, inderdaad, gewoon kijken.
Poppink schreef:
vr 22 dec, 2023 11:26
Wat is er mooier dan op een zonnige dag ...
Daar verheugen wij ons allemaal op denk ik... :D
Zodat Bert van Sprang en Leon even hartelijk om mij kunnen lachen:
Afbeelding
Marathon Racer 40-559.
En wel een recente versie, niet een oude die ik in een winkel zag liggen en daar ws al 15 jaar opgevouwen heeft liggen verouderen.
Dat ie draad is en een ander rubbercompound heeft is nieuw, hoop toch op verbetering vgl mijn ervaring van vroeger.
Tevens erbij gekocht:
Afbeelding
"Green Marathon" 40-559.
Afbeelding
100% "Fair Rubber" is mooi, maar om eerlijk te zijn was de belangrijkste reden het profielpatroon en het zacht aanvoellende rubber waarvan ik benieuwd ben of dat wat zoden aan de dijk zet qua grip in de winter. Dat het liefst met minder rolweerstand dan mijn ondertussen (eindelijk) aardig versleten Continental Winter.
bast1aan schreef:
vr 24 nov, 2023 15:22
[.. gedoe over te brede Continental Contact Urban ..]
Ondertussen ben ik er achter dat álle banden bij mij breder vallen. Het blijkt dat ik deze zomer een nieuwe velg heb gemonteerd die ca 3mm breder is dan de vorige. Dat ie breder was had ik over het hoofd gezien. Dit zorgt ervoor dat banden ook zeker 3mm breder uitvallen, dus 47-559 wordt dan 50mm en dat valt dan net te breed uit. Ik ga denk ik tzt wel weer een smallere velg monteren, maar neem voor nu de gelegenheid om wat smallere banden te rijden en te proberen.
Vanochtend mijn nieuwe remhendels gemonteerd. De originele hebben plastic busjes en deze hebben lagers die er in zijn geperst. De barrel nut (geen idee hoe je die in het Nederlands noemt) voor de reikwijdteverstelling is er ook in geperst met als resultaat dat er nergens speling op zit. Je zou denken dat dat niet veel verschil maakt maar dat doet het dus wel. Het voelt nu veel strakker en met de extra lengte is de remkracht ook groter. Echt een mooie upgrade voor Cura remmen.
20231229_105151.jpg
Gisteren was de nieuwjaarsbijeenkomst van De Oude Fiets en een van de mede-leden was zo vriendelijk dit fraaie Lohmann-zadel voor me mee te nemen. Minimaal zestig jaar oud, maar nauwelijks gebruikt en nog in uitstekende staat:

Afbeelding
Dat is nog eens een fraai zeteltje.

heb je al een periodecorrect frame in gedachten?
Ja zeker mooi. Misschien een beetje oppoetsen?
Maar als dat zadel nauwelijks gebruikt is, dan zijn de deuken voor de zitbotjes er in gefabriceerd. Dat zou erg geniaal zijn.
Leon schreef:
di 09 jan, 2024 10:52
Ja zeker mooi. Misschien een beetje oppoetsen?
Maar als dat zadel nauwelijks gebruikt is, dan zijn de deuken voor de zitbotjes er in gefabriceerd. Dat zou erg geniaal zijn.
Het is wel gebruikt (en dat is inderdaad geen nadeel), maar het dek staat nog mooi strak, en is nog nooit opgespannen:

Afbeelding

Beetje invetten, en na een dagje met een wollen koersbroek erop glimt 'ie weer als een kattenkeutel in het donker. :)
Grandonneur schreef:
ma 08 jan, 2024 23:53
heb je al een periodecorrect frame in gedachten?
Een mogelijke kandidaat is deze Nieuwenhof. Ik vermoed uit begin jaren '50:

Afbeelding

Voor de Gazelle-voorvork op de foto heb ik na jaren een vervanger gevonden, met de correcte Reynolds 531 "Super Resillient" bladen.

Marten Gerritsen heeft daar vorig jaar een langere binnenbalhoofdbuis voor me op gezet, en ook het Simplex-derailleuroog hersteld:

Afbeelding

Ben ik nog wel even mee bezig ...
Een setje voor mij en een setje voor een vriend.

Zaterdag wordt hij al gemonteerd.
20240110_163605.jpg
altijd leuk zo'n oude LX.

Voordat je de huidige cups eruit slaat wel even dubbelchecken of dit de maat is voor de vork die je hebt hè :wink:
Is het vet dat er in zit nog goed? Het is misschien wel 30 jaar oud.
non-fixie schreef:
di 09 jan, 2024 14:29
Een mogelijke kandidaat is deze Nieuwenhof. Ik vermoed uit begin jaren '50:

Voor de Gazelle-voorvork op de foto heb ik na jaren een vervanger gevonden, met de correcte Reynolds 531 "Super Resillient" bladen.

Marten Gerritsen heeft daar vorig jaar een langere binnenbalhoofdbuis voor me op gezet, en ook het Simplex-derailleuroog hersteld:

Ben ik nog wel even mee bezig ...
Wat bijzonder dat zo'n niet-zo-heel-italiaans-raspaardje fiets dergelijke aandacht krijgt. Erg sympathiek.

Ik heb een normandy wielset ongebruikt liggen met wingnuts en chrome 27 x 1 1/4 velgen. Past dat?