Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1604 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34192 berichten
Pont Devylder à Tongre-Notre-Dame: https://www.google.nl/maps/@50.5808268, ... &entry=ttu

Bij zoeken naar bruggen in Henegouwen kwam ik op een wandelblog waarin het kanaal Ath-Blaton werd genoemd. Die maar gevolgd.
Helemaal goed geraden! Beurt naar JanH.
Nieuwe opgave:
KnipselEE2.jpg
Het logo op de wegwijzer is van de Rur Ufer Radweg, maar ik kom er niet verder mee.
Goed gezien, ik wist dat niet.
Ik volgde dan ook niet die route.
Heimbach met dank aan Davinci.

rurufer radweg google afbeeldingen-- scrol-scrol
gebouw vanaf linkse kan gezien
doorgeklikt met Heimbach en toen kwam er tekst op gebouw: nationaal park Tor
50,635960, 6,473618
Met de toevoeging Bahnhof ging het sneller, maar ik was te laat.
Hmmm, daar deze zomer nog langs gefietst, maar niet herkend........
Bij het doorzoeken naar "Ponts en Hainaut" kwamen er beelden voorbij van de sloop van de waterpoort van Trous uit de 14e eeuw in Tournai. Zo gaan we niet met historische monumenten om. Vind ik niet leuk meer. Zoek ik maar niet verder.
lindas schreef:
zo 24 dec, 2023 14:02
Heimbach met dank aan Davinci.
Klopt Heimbach. Beurt naar lindas.
Martin E. van Doornik schreef: Bij het doorzoeken naar "Ponts en Hainaut" kwamen er beelden voorbij van de sloop van de waterpoort van Trous uit de 14e eeuw in Tournai. Zo gaan we niet met historische monumenten om. Vind ik niet leuk meer. Zoek ik maar niet verder.
We zitten al verder in het spel Martin.
Nou, niet gezien. Op m'n telefoon stond als laatste bericht die moderne brug in Henegouwen en dan snel naar de computer toe....
Heimbach in de Eifel? Daar ging m'n schoolklas op schoolreis in 1963 ernaar toe. Daar heb ik een tekening van de kasteelruïne gemaakt.
raad .jpg
Lijkt me een loc-draaischijf van lichte smalspoor....
Martin E. van Doornik schreef:
zo 24 dec, 2023 14:45
Bij het doorzoeken naar "Ponts en Hainaut" kwamen er beelden voorbij van de sloop van de waterpoort van Trous uit de 14e eeuw in Tournai. Zo gaan we niet met historische monumenten om. Vind ik niet leuk meer. Zoek ik maar niet verder.
Die waterpoort is uiteindelijk - na veel protest - niet afgebroken. Ze hebben de middelste boog wel breder en hoger gemaakt, en de rest gerestaureerd.
Ja, heb ik naderhand verder opgezocht. Maar zo'n sloopgrijper die de hele muur met drie bogen heeft verhapstukt, vind ik niet bepaald netjes. De boel ziet er nu op de twee torens na, erg nieuw en strak uit. Zoiets als die stadspoort in Valkenburg. Zonder de oude onregelmatige stenen te gebruiken. En dat voor de grotere schepen op de Schelde. Merde! om maar in het Frans uit te drukken.
Als zoiets hetzelfde met de wereldberoemde Rialtobrug in Venetië zou gebeuren, komt zowat half Italië in opstand....
Martin E. van Doornik schreef:
zo 24 dec, 2023 20:36
Lijkt me een loc-draaischijf van lichte smalspoor....
lijkt me ook
Het is echt een miniminispoor, of de bakstenen van die garageboxen zijn belachelijk groot. Straatstenen idem.
Is dit de remise van een Gartenbahn?
Leon schreef:
ma 25 dec, 2023 13:58
Het is echt een miniminispoor, of de bakstenen van die garageboxen zijn belachelijk groot. Straatstenen idem.
Is dit de remise van een Gartenbahn?
Inderdaad een minispoor.
Het is in Nederland
Nee Martin, niet Velsen