Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1610 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34021 berichten
Villa Marlier, het gebouw van de Wannsee conferentie.
Ik zou haast zeggen: 'makkelijk zat'.
Kijk maar naar het resultaat van een enkele zoekopdracht.
Marlier.jpg
Ik heb eerst gekeken bij Sans Soucis

Een boottochtje van station Wannsee naar Kladow is erg de moeite waard en kan 'gratis' met een kaart van de S-Bahn.
Even gegoogled op Wannsee conferentie. Walgelijk. Kan dit gebouw met de grond gelijk worden gemaakt?
Ik dacht ook aan de Wannsee, maar er werd een andere, kleinere villa weergegeven, dus klak, computer uit.
@gios: Afbreken? Moet men dat nooit doen: Dit zijn bewijzen van de nazi-wandaden uit de jaren '30 en '40. Iran heeft eens gezegd dat de Jodenvervolging "een mythe" was. Om flabbergasted van te worden, er zijn toch meer dan zat foto's uit de oorlog op internet te vinden? Auschwitz, Sachsenhasen, Dachau, Theresienstadt enz. heb ik bezocht.
Poppink heeft het goed.

Waarom ging je bij Berlijn zoeken?

Volgende maar,

Herman
@gios: dat mag nooit gebeuren!

Herman
Eenmalig gokje, geen idee waar te zoeken. Toevalstreffer.
Ieniemienie tunnel.jpg
Ik denk hier, Waarbekenweg, Hengelo: https://www.google.nl/maps/@52.2599232, ... 312!8i6656
Snel gevonden. Het muizentunneltje in Hengelo.
De kunst is inmiddels overgespoten met ook kunst.

EDIT
Ik heb gisteravond mindf*ck gekeken.
Screenshot_20240102_154509_Google Earth.jpg
Ik dacht Twente, zag een breed spoor. Dé optie leek me dan in Hengelo. Op OSM een fietstunneltje uitgezocht en in streetview bekeken. Het was niet direct duidelijk want er is veel veranderd.
Dat laatste geldt ook voor de nieuwe foto. Die is uit de oude (dia)doos, ca. 1988.
Op welke brug over het water kijken we hier uit? Er is geen streetview vande uitzichtlokatie.
Afbeelding
Kanne, dit hier? https://www.google.nl/maps/@50.8098196, ... ?entry=ttu
Die golvende weg daarachter is hier links te zien. Is nu wel een tuibrug geworden....
Klopt Martin. Jij bent.
(En mijn brief moment of fame in dit draadje is weer voorbij. :D )
Het landschap vanuit een hoog punt bekeken en een rechte vaarweg, dat was zo ongeveer "achter de Pietersberg" en dan bingo!

Hier is de volgende: (niet erg scherp). Alleen ligt de Streetview wat lager....
Blokken steen.jpg
In Duitsland?
En staat jouw fiets dan onder een (standerd)molen?
Niet Duitsland en de standerdmolen klopt wel. Zelfs vier naast elkaar.
Heel goed, Renel. Het is de Sint Janshuismolen in Brugge. Met een doorkijkje richting stad.
Is maar een half uurtje fietsen van de Nederlandse grens en toch is het raad plaatje al 135 maal bekeken? :roll:
Dubbelfoto molen Brugge.jpg
Hier links de standerdmolen (in het Vlaams: staakmolen) op 24 juni 1984, rechts fotografeerde mijn vader Johan dezelfde molen op 25 juli 1952, onderweg per fiets naar Engeland.

De volgende is voor jou.
Nieuw plaatje:
pleintje.jpg
Neuer Markt mit Rathaus in Rostock
https://www.google.nl/maps/@54.0889732, ... ?entry=ttu
Goed geraden! Beurt terug naar Martin.
Ik heb diverse boeken over Backsteingotik en andere vormen van architectuur in Oost-Duitsland. Ik heb daar grote bewondering voor. Daardoor heb ik het Rathaus van Rostock in twee seconden herkend. Zelf nooit geweest, maar wel op korte afstand erlangs gefietst.
DSC06180.JPG
Hier is het volgende Raad plaatje, uit de oude doos. Heb nogal wat moeten blurren....
Naamloos-blur.jpg