Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eurovelo 8 - Forum Wereldfietser

Eurovelo 8

Ik ga in mei naar spanje vanaf huis. M'n eindbestemming is in de buurt van Aguilas. Ik ga proberen de EV8 te volgen hoewel ik weet dat deze op veel plekken nog niet bestaat.
Aan het eind van de trip heb ik hopelijk een berijdbare versie gemaakt :D.

Ps de optie binnendoor zie ik niet zitten ivm weinige campings en vele extra hoogtemeters en extra lengte. Ik heb 7 weken om te fietsen en wil nog 1 week daar ff niks doen voordat ik weer mag werken.

Groet Michel
Leuk plan! Heb je al enig idee waar je op de EV8 'terecht wilt komen'?

Ik heb de EV8 afgelopen jaar in Italië en Slovenië een stukje gevolgd. In Italië was het vooral een 'lijntje op papier' waarvan ik sterk het vermoeden had dat hij was bedacht door iemand vanachter zijn bureau door middel van google maps en die nog nooit had gefietst.

Slovenië was wel ok, maar goed dat was nog geen 25km geloof ik :lol:

Waarschijnlijk totaal niet representatief voor het spaanse deel, maar mijn gevoel is dat die eurovelos nogal een gevalletje hit or miss kunnen zijn...
Misschien ook goed om je ervaringen hier te delen: [EuroVelo] EV 8
Polariteit schreef:
do 04 jan, 2024 07:48
Leuk plan! Heb je al enig idee waar je op de EV8 'terecht wilt komen'?

Ik heb de EV8 afgelopen jaar in Italië en Slovenië een stukje gevolgd. In Italië was het vooral een 'lijntje op papier' waarvan ik sterk het vermoeden had dat hij was bedacht door iemand vanachter zijn bureau door middel van google maps en die nog nooit had gefietst.

Slovenië was wel ok, maar goed dat was nog geen 25km geloof ik :lol:

Waarschijnlijk totaal niet representatief voor het spaanse deel, maar mijn gevoel is dat die eurovelos nogal een gevalletje hit or miss kunnen zijn...
Ik denk vanaf de Pyreneeën en dan naar beneden. Ik weet dat vanaf valencia tot Aguilas 80% gereed is.
Eurovelo8 in Spanje is een slecht idee. Deze is er op de meeste plaatsen nog niet. Het alternatief langs de kust is drukke wegen die totaal niet aantrekkelijk zijn om te fietsen. Of pistes in erbarmelijke staat.
Er loopt een tolweg langs de kust, maar veel autoverkeer, waaronder zware vrachtauto's, ontwijkt deze tol en kiest voor parallelwegen. Op diverse stukken vind je kleine weggetjes, maar iedere keer om je weer op die drukke wegen uit. Wil je echt prettig fietsen, dan zul je echt voor Benjaminse moeten kiezen door binnenland en de klimmetjes en de extra kilometers maar voor lief moeten nemen. Spanje is een prachtig fietsland, maar niet op de hoofdwegen. Fietsen in Spanje moet genieten zijn en niet ergeren.