Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1616 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34030 berichten
Inderdaad, de beurt weer aan jou Martin.
Dat kasteel heb ik ook uit m'n jeugdjaren herkend. M'n moeder had in 1964 een auto gekocht, zo'n Opel Rekord P2 https://en.wikipedia.org/wiki/Opel_Rekord_P2 . Mijn vader, die nooit een rijbewijs heeft gehad en altijd fietste of met openbaar vervoer ging, was inmiddels al overleden en zij kon daarmee makkelijker op familiebezoek naar bijv. IJmuiden rijden. Wij de drie kinderen gingen dan mee. Om vanuit Blaricum de drukte rond Amsterdam te vermijden, reed zij altijd via Hilversum, Vinkeveen en Haarlem ernaar toe. Vanaf de brug over de Vecht heb ik het kasteel van Loenersloot daarom vaak gezien.
Hier is de volgende:
Park.jpg
Velsen-zuid, Parkweg (Park Velserbeek).
https://www.google.com/maps/@52.4596191 ... ?entry=ttu
Dat is gauw, Renel. Hier had ik als klein kind vaak gespeeld en vanachter de schuin geplaatste ijzeren hekken elders in dit mooie park eendjes gevoerd. Later ging ik per fiets (vanaf station Haarlem) oude herinneringen ophalen en foto's gemaakt, waaronder deze.
Dat park kwam geregeld voor in GTST.
De volgende is voor jou.
Zoeken op "muziekkoepel 1926" gaf snel resultaat, het lijkt me een mooi park.

Volgende ronde:
towerr09.jpg
Snel en goed geraden, Martin wint de beurt terug.
Overigens staat Teheran bovenaan mijn lijstje "minst plezierige steden om te fietsen".
Geen oplossing, maar een complimnt: ik vermaak me heel eg hier, niet alleen met zoeken en/of herkennen, maar vooral met de weetjes nav de plaatjes en oplossingen. Dank !!!
Ik zag borden met Arabische teksten, dan hoefde ik met "TV towers in Middle East" te zoeken en na wat plaatjes bekijken gauw gevonden. Nou zeg, was je daar in het gevaarlijke "Noord-Korea van de islam" op de fiets....?
Ik heb ook eens onder Arabische opschriften gefietst, maar niet zó....

Ben nu bezig met modelbouw, ga vanavond een nieuw plaatje uitzoeken. En dan nog eten koken, m'n vrouw is nog niet thuis van een vergadering in Duitsland.
20240110_171350.jpg
Leuk, modelbouw! Ik heb twee boten/schepen staan die mijn vader maakte, Billing boats, de Eendracht (VOC) en de Cutty Sark (theeklipper). Dit was de laatste die mijn vader bouwde, en toen ik las dat de Cutty Sark in Londen werd gerestaureerd, hebben we afgesproken dat we met hem naar Londen zouden gaan als hij het model af had. In 2013 deden we dat, hij in een rolstoel. Dt was zijn laatste reis. Nog steeds ontzettend blij dat we dat nog met hem hebben mogen doen.
Polling, wat je met je vader in Londen deed, is haast ontroerend om te lezen. Dit model is "De Eenhoorn" van kapitein Hadoque uit de Kuifje-albums "Het geheim van de Eenhoorn" en "De schat van Scharlaken Rackham".

Hier is de volgende:
Hangsloten.jpg
Het is de Markartsteg in Salzburg. Ik kom twee namen tegen op Maps namelijk ook Marko-Feingold-Steg

https://www.google.com/maps/@47.8012405 ... entry=ttu
Gezocht op "pedestrian bridge with locks"
Stap 1 - Haltestelle Bus Deutschland
bus.jpg
bus.jpg (1.35 KiB) 305 keer bekeken
EDIT
Mmm, Oostenrijk ook.
Helemaal goed, Joop.r. Inderdaad de Mozart-stad Salzburg. Was daar in 2016, wilde eigenlijk via Vršič-pas naar Ljubljana fietsen, maar helaas kreeg ik in Bad Gastein pijnlijke slijmbeursontsteking in mn rechter heup. Per trein terug naar huis.
De volgende is voor jou.
Martin E. van Doornik schreef:
wo 10 jan, 2024 19:59
Polling, wat je met je vader in Londen deed, is haast ontroerend om te lezen.
Wel erg off-topic inmiddels, maar: ook erg ontroerend om te doen.
De volgende:
zoekplaatje 1001.jpg
Ik zie geen enkele aanknopingspunt voor welke zoekactie dan ook anders dan "idyllisch water in dorp" maar dat heeft tot niets geleid wat de oplossing enigszins dichterbij brengt. Misschien dat Martin kan duiden bij welke streek de architectuur van de bebouwing hoort.
Denk dat je dit alleen weet als je het kent.
ik vemoed een sluisje oid hieronder, gezien de stroming in het water. en gezien het type bruggetje verderop neig ik toch naar de kop van Overijssel.
Een deel van het dorp is een beschermd dorpsgezicht
joop.r schreef:
do 11 jan, 2024 11:20
Een deel van het dorp is een beschermd dorpsgezicht
Dan moet het een van deze zijn :wink:
https://rce.webgispublisher.nl/Viewer.a ... ame=Mobile

Jan