Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Basel-Nice-Avignon zomer 2024 - Forum Wereldfietser

Basel-Nice-Avignon zomer 2024

Beste allen, Kerstvakantie altijd een mooie tijd om nieuwe plannen te maken. Wij denken nu aan een fietsroute Basel-Nice en Nice Avignon via de boekjes van Benjaminse voor as zomervakantie (juli 2024). Twee vragen hierover:
- De route Basel-Nice “Fietsen naar de Riviera” is al wat ouder (2013). Is dat een probleem? Is de GPS track wel nog redelijk betrouwbaar? Voor accomodaties kunnen we natuurlijk booking/google gebruiken. Maar ik vind het wel fijn als de gps track klopt.
- Is het nodig om voor deze trajecten Basel-Nice, Nice-Avignon accomodaties van tevoren te reserveren? Wie heeft hier ervaringen mee? Idee is dat we 1e en laatste nacht wel vastleggen, en de treinreis heen, busreis terug. Maar de rest onderweg zien, en dus pas 1 dag vantevoren een overnachting boeken. Wij gaan zonder tent ed en zijn dus afhankelijk van hotel, B&B, hostel etc. Kan dat in deze regio’s?

Bedankt voor het delen van info. Heb al gezocht op het forum maar vond niet veel recente informatie, antwoorden op mijn vraag.
Helma
Hi Helma,
Om de keuzestress wat hoger te maken heb ik hier nog voor je la Grande Traversée du Jura, les P'tites routes du Soleil et La Méditerranée à vélo.
Los van B&B zijn er ook nog wel eens onderkomens op campings te vinden die niet in booking.com vermeld staan.
Poppink schreef:
zo 17 dec, 2023 15:18
Hi Helma,
Om de keuzestress wat hoger te maken heb ik hier nog voor je la Grande Traversée du Jura, les P'tites routes du Soleil et La Méditerranée à vélo.
Los van B&B zijn er ook nog wel eens onderkomens op campings te vinden die niet in booking.com vermeld staan.
Hi Poppink,
Leuke links, bedankt. Maar eh, de eerste twee links zijn hetzelfde.
Poppink schreef:
zo 17 dec, 2023 15:18
Hi Helma,
Om de keuzestress wat hoger te maken heb ik hier nog voor je la Grande Traversée du Jura, les P'tites routes du Soleil et La Méditerranée à vélo.
Los van B&B zijn er ook nog wel eens onderkomens op campings te vinden die niet in booking.com vermeld staan.
Vergeet niet het broertje van ' Les P' tites routes du Soleil' : de https://www.routedesgrandesalpes.com/

Wel iets ambitieuzer 8)

Afgelopen zomer stukken van ' ptites routes du soleil' gefietst. Was best leuk. Alleen niet geschikt voor mensen die allergisch zijn voor omhoog- en omlaag fietsen :)
Helma1 schreef:
zo 17 dec, 2023 15:08
Beste allen, Kerstvakantie altijd een mooie tijd om nieuwe plannen te maken. Wij denken nu aan een fietsroute Basel-Nice en Nice Avignon via de boekjes van Benjaminse voor as zomervakantie (juli 2024). Twee vragen hierover:
- De route Basel-Nice “Fietsen naar de Riviera” is al wat ouder (2013). Is dat een probleem? Is de GPS track wel nog redelijk betrouwbaar? Voor accomodaties kunnen we natuurlijk booking/google gebruiken. Maar ik vind het wel fijn als de gps track klopt.
- Is het nodig om voor deze trajecten Basel-Nice, Nice-Avignon accomodaties van tevoren te reserveren? Wie heeft hier ervaringen mee? Idee is dat we 1e en laatste nacht wel vastleggen, en de treinreis heen, busreis terug. Maar de rest onderweg zien, en dus pas 1 dag vantevoren een overnachting boeken. Wij gaan zonder tent ed en zijn dus afhankelijk van hotel, B&B, hostel etc. Kan dat in deze regio’s?

Bedankt voor het delen van info. Heb al gezocht op het forum maar vond niet veel recente informatie, antwoorden op mijn vraag.
Helma
Afgelopen zomer (juni/juli) in die regio gefietst, en wat betreft stenen accomodatie: zolang je jezelf niet vastlegt aan de route EN bereid bent te betalen, dan is het altijd wel te doen om op de dag zelg overnachtingsadressen te scoren.

Als je goedkoop OP die genoemde route wilt overnachten, dat kan lastiger zijn.
Polariteit schreef:
ma 18 dec, 2023 12:12
Afgelopen zomer stukken van ' ptites routes du soleil' gefietst. Was best leuk. Alleen niet geschikt voor mensen die allergisch zijn voor omhoog- en omlaag fietsen :)
Ik ook en vond het mooi uitgezet, mooi stil over het algemeen.
Bovendien het ik geen last van die allergie.
Nog even la grande traversée du Jura met de juiste link.
Interessant om mee te lezen. Ik zit ook naar de route van Basel naar de Rivièra van Benjaminse te kijken. En vraag me ook af hoe up to date de gpx daarvan is. Op zich past Komoot routes wel automatisch aan als je dat als optie instelt schijnt.. We gaan het zien. Lijkt me een prachtige route. Gaan jullie met de trein naar Basel?
Beste Marijke,
Ja, trein naar Basel is goed zelf te regelen. We fietsen eerst naar Duisburg, is voor ons 90 km. En dan rechtstreeks Duisburg-Basel. Kan je boeken 6 maanden vantevoren via DB. Hebben nu ook meer inzicht in route, best veel hoogtemeters… 8700 hm ; daarom plan iets aangepast. Iets minder lange afstanden (60-70 km per dag) en dan is naar Avignon net te ver voor de 3 weken die we hebben. Doen nu Basel-Nice, en dan stukje trein (Nice-Cuneo waarschijnlijk of Ventimiglia-Cuneo) en via route Benjaminse fietsen Cuneo-Turijn. En dan de fietsbus terug. Zelf trein regelen vanuit Turijn is wel lastig…. Dus willen fietsbus proberen.
Ervaringen van mensen van deze route horen we graag.