Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Garmin Edge 705 geschikt voor een route kiezen en fietsen? - Forum Wereldfietser

Garmin Edge 705 geschikt voor een route kiezen en fietsen?

ik zie niks in navigatie met de telefoon (te flets, veel energieverbruik) en vraag me af: een Garmin Edge 705, kan ik daarin een bestemming opgeven en dan de route van het apparaat volgen/fietsen?
ik kom er niet uit met wat ik aan informatie over dit apparaat vind.

en ik zoek eigenlijk, als onderliggende vraag, een apparaat wat me op een topo-ondergrond (als zo'n 1:25.000 ondergrond) duidelijk leidt.
Ik zie op de site van DC Rainmaker dat dit een verouderd, niet meer leverbaar model is. De opvolger zou de 830 zijn, waar hij een in depth review van heeft. Dat betekent bij hem een zeer grondige review.
Een uitgebreide review van DC Rainmaker:

https://www.dcrainmaker.com/2008/12/gar ... eview.html

Maar waarom een precies een Edge 705? Geen slechte keuze maar ik vindt nog steeds een GPS met AA (oplaadbare) batterijen een betere keuze.

Wat betreft route planning op de GPS, dat kan zeer waarschijnlijk wel als de afstand niet al te groot is (20 km) en verwacht niet direct de beste route. Langere route plan ik altijd op de PC en met een programma als bijv. QMapShack is het bijzonder makkelijk de route op de GPS te zetten.
Beide types kunnen dat maar dit zijn wel toestellen die meer op de wielrenner dan op de gemiddelde wereld/europa-fietser gericht zijn. Je zal daarnaast ook moeten zorgen dat je ze weer op kan laden, powerbank/stopcontact of dynamo.
Het scherm van de 830 vond ik dan ook weer iets te klein en de software van Garmin naast de ouderwetse USB-poort hebben me doen besluiten deze via een leuke actie om te ruilen voor een Karoo-2.
dank jullie wel voor je reacties!