Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen door Khao Yai national parc - Forum Wereldfietser

Fietsen door Khao Yai national parc

Ha!
We fietsen een paar weken zuid oost Azië. Nu in de buurt van Khao Yai national parc.
Iemand eerder gefietst door Khao Yai van zuid naar noord?
Lijkt een flinke klim. We fietsen op toerfietsen met volke bepakking.
Khao Yai is een mooi park. Wij waren er in 2020 bij de start van onze Azië fietsroute.
Na 2 km had ik het daarom wel gezien met klimmen (en dan kwamen wij nog vanuit het zuiden, vanuit het noorden is het nog steiler). Wij losten het op door te liften en hadden werkelijk binnen 5 minuten een lift van een ranger in een pick-up :)
We hebben vervolgens wel genoten van een superlange, steile en snelle afdaling
Tnx voor je reply.
Het is dan dus wel stijl begrijp ik. Meer dan 10% stijgingspercentage?
We fietsen ook ban zuid naar noord.

We zijn geen echte klimmers. Maar soms ontkomen we er niet aan.
Kan op de kaarten en routeplanners niet goed vinden hoe stijl t mogelijk is.

We kunnen altijd nog onderlangs fietsen als het te stijl is.
Als ik op MapOut kijk is het zo’n 8 à 9% over een afstand van 25km
Dag Suzy,

Het is een lange klim, maar Ik vond de klim goed te doen. Redelijk gelijkmatig. Deze route is echt de moeite waard. Hoe meer je in de echte jungle komt, hoe mooier deze klim ook wordt. Rijd dus niet om het park heen. Je gaat mogelijk neushoornvogels zien (als ze over je heen vliegen hoor je hun vleugels prachtig mooi "zoeven", een beetje zoals een zwaan) en als je er een beetje oog voor hebt, ook veel andere vogels. Zeker veel makaken (verstop je eten voor die professionele rovers) en met een heel klein beetje geluk gibbons (die hoor je al van verre) en olifanten. Ik kan het me niet goed meer herinneren, maar volgens mij was onderweg ook nog een waterval.
Als je een beetje gek bent van jungle, doe dan een georganiseerde jungletrip. Die gidsen zien iedere vogel en andere beesten. Ik had de mazzel een zeldzame Asian Wilddog te zien.

Geniet ervan,

Erik
In de weekeinden kan het drukker zijn. Het park ligt niet zover van Bangkok. Rond het park zijn tal van resorts. Vooral tijdens lange weekeinden komen de yuppen uit Bangkok massaal.
Als er een olifant wordt gesignaleerd, dan gaat de hele meute er met de auto op af. Ik zat in een groot restaurant te eten. Het zat goed vol. ineens piepten overal de telefoons. Iedereen sprong op.

Op de borden steile helling staat vaak 8%. lijkt alsof ze geen andere bordjes besteld hebben, maar diverse stukken zijn echt aanzienlijk pittiger.
Ten noorden van het park is Thais Toscane. In de heuvels is een compleet stukje Toscane nagebouwd. Compleet met wijngaarden, Toscaanse dorpen, een palio-plein met terrasjes en engeltjes van Michael Angelo. Pronkstuk is de replica van de scheve toren van Pisa.

https://www.google.nl/maps/place/The+Ey ... 01.5085452
Geen antwoord op je klimvraag, maar als je daar dan toch in de buurt bent: 2 'kleinigheden' waar ik destijds echt van genoten heb (voor wat het waard is):

1. Een verfrissende duik in het super heldere water van Ban Tha Chan Spring

2. Met open mond staan staren naar de 3 miljoen vleermuizen die elke avond rond 18:00 hun grot verlaten. Een dansend donker lint van talloze vleermuizen blijft gewoon komen uit een hogergelegen grotopening...omdat er geen einde aan leek te komen zijn we uiteindelijk na een half uurtje gewoon vertokken.

Wat Bert schrijft over dat Toscane klopt. Hier heb je ook nog zo'n gekopieerde nederzetting in de buurt.
Dank iedereen voor jullie reacties en tips! 👊🏽🧡🚴🏽‍♀️