Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen Darwin- Katherine-Litchfield National Park - Forum Wereldfietser

Fietsen Darwin- Katherine-Litchfield National Park

Hoi,
Heeft iemand misschien wat info voor ons over fietsen in het gebied Darwin, Kakadu NP, Katherine Gorge NP(=Nitmiluk NP) en Litchfield NP?
Wij willen er gaan fietsen in 2008 tijdens onze 3-weekse vakantie. Alle info over dit gebied is welkom.
We kunnen er nl. niet al te veel over vinden op het internet, en dachten dat het beter zou zijn om iemand te vragen die er ook daadwerkelijk gefietst heeft. Wij zijn geen Kilometer-vreters of extreem fietsers. We doen ongeveer 75 km per dag (ligt eraan hoe of het gebied is: goed begaanbaar/steil)
We kamperen onderweg. Het zou mooi zijn als iemand ons ook kon vertellen over evt. "backroads".
We hoeven geen info over de vliegreis ernaartoe, maar puur over het fietsen.
Alvast bedankt,

Gerrie Maas

Ps aub geen reacties over Dick en Els. :wink:

Ik ben er in 98 geweest met de auto, het wegen net is grofmazig dus zoveel te kiezen valt er niet.

Onderaan is bij de www knop mijn reisverslag te vinden. Een kaart van het gebied heb ik destijds niet mee naar huis genomen.

In 2001-2002 heb ik door Australie gefietst. Ik ben toen in Darwin, Litchfield National Park en Katherine Gorge geweest. Hierover kan ik je dus wat vertellen. De gebieden zijn nauwelijks heuvelachtig. De wegen zijn goed begaanbaar.
Door Litchfield N.P. loopt slechts een weg. Een rustige weg. Het is een schitterend park met tropische wildernis, watervallen en termietenheuvels. Er ligt nog wel een weggetje voor terreinwagens ri. het zuiden. Hoe deze weg is weet ik niet maar doorgaans zijn dit soort wegen erg zanderig. Er zijn een aantal kampeerterreinen/campsites. De campsites zijn erg basic. Koude doushe, geen drinkwater.
De weg naar Katherine Gorge is ook goed begaanbaar vanaf Katherine. Er is ook een camping. Ook de Edith Falls zijn vanaf de Stuart Hwy over een verharde weg bereikbaar. Door het Nitmiluk N.P. loopt alleen een wandelpad. Het Sweetwater Trail. Hier kan je dus niet met de fiets of auto doorheen.

Mijn verslag is te lezen op mijn site http://www.audreytracks.nl.
Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel.