Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1630 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34017 berichten
Helemaal goed, was dus al eerder geplaatst.... :oops:
Beurt gaat naar renel.
Nieuw plaatje:
supermarket.jpg
Bron uit Wikipedia: E. Leclerc is een Franse supermarktketen opgericht in 1949 door Édouard Leclerc, met vestigingen in Frankrijk, Italië, Polen, Spanje, Andorra en Slovenië.
Dat wordt een verdraaid lastig zoekgebied....
Geprobeerd met deze foto-overzicht van vestigingen https://www.google.nl/search?q=E.Lecler ... 04&bih=732
Zelfs die abandoned toren is niet te vinden.
Het lijkt wel een militaire toren, vermomd als kerktoren, en dan in het Frans.
Bij Leclerc moet ik aan Frankrijk denken, wist niet dat 'ie ook nog in andere landen zat.
Het zoekgebied kan iig tot Frankrijk worden beperkt.
Hier een klein lijstje van vestigingen van E Leclerc.
Ik wacht verdere aanwijzingen af.
Mijn gedachten gaan overigens naar de regio ten oosten van de Vogezen, zeg maar het gebied dat vroeger omstreden was tussen Duitsland en Frankrijk.

Is het soms in La Ribaute? (wel heel ergens anders, maar daar staan ook gekke torens)
Poppink schreef:
di 23 jan, 2024 22:43
Hier een klein lijstje van vestigingen van E Leclerc.
Ik wacht verdere aanwijzingen af.
Als ik in 4 franse woorden beschrijf wat ik zie in het plaatje en daar op zoek vind ik die toren in Buire zo.
Mijn gedachten gaan overigens naar de regio ten oosten van de Vogezen, zeg maar het gebied dat vroeger omstreden was tussen Duitsland en Frankrijk.

Is het soms in La Ribaute? (wel heel ergens anders, maar daar staan ook gekke torens)
Waar?
Zo maak je het wel heel gemakkelijk.
Tour Florentine de Buire, hier in zijaanzicht.
"tour abandonnée parc leclerc" leek me ook niet zo moeilijk.

Welverdiende beurt naar Poppink!
Nou, je maakte het wel erg gemakkelijk.
Ik heb Google maps erbij gepakt, Buire, E. Leclerc en hoefde niet eens meer verder te zoeken.
Het is aan een Ravel zag ik en de toren is een seinhuis zo las ik in de Wiki.
De Florentijnse Toren van Buire (Frans: Tour Florentine de Buire), gelegen in de gemeente Buire in het departement Aisne in Picardië in Noord-Frankrijk, is een voormalige 45,76 meter hoge seinpaal. Sinds 6 november 1995 is het geclassificeerd als monument historique (Nationaal Erfgoed van Frankrijk). Het is het werk van de Franse architect Gustave Umbdenstock en ingenieur Raoul Dautry in dienst van de Compagnie des chemins de fer du Nord. Het besluit om de toren te bouwen werd genomen naar aanleiding van de ontwikkeling van het treinstation van Hirson, dat door de ontwikkeling van de plaatselijke mijnbouw en metallurgische industrie aan het begin van de twintigste eeuw het op één na belangrijkste Franse spoorwegknooppunt (na Parijs) werd.

Hij werd gebouwd in 1920-1921, in gewapend beton en gebaseerd op de traditionele bakstenen Art déco stijl van noordelijke klokkentorens.

De toren heeft zes verdiepingen:[1]

Begane grond: kabelingang
1e verdieping: winkel
2e verdieping: niet toegewezen
3e verdieping: kleine werkplaats
4e verdieping: sanitaire voorzieningen
5e verdieping: ruimte met relais
6e verdieping: controlekamer met het optische paneel van de Mors spoorwegschakelaar.

De top van de toren was uitgerust met vier klokken (één voor elke windrichting), elk 3,20 meter in diameter.

De naam Florentine wordt verklaard door een verwijzing naar typische gebouwen van Florence of het feit dat de aannemer die de Lens-toren bouwde Florentijn was.

De toren wordt sinds 1944 niet meer gebruikt.



20240117_104915.jpg
Ik zie in het raam rechts twee logo's met NOSH spiegelen. Heb dit op Google gezocht, van een Joods kookboek tot restaurant aan toe. Maar die letters lijken wel erg op ( https://www.google.nl/maps/@50.9426666, ... ?entry=ttu ) maar is toch een verkeerde straat....
Op andere manieren gezocht, maar zucht.... https://www.google.nl/search?q=Nosh&tbm=isch
Bedankt voor de link Martin :wink:
https://maps.app.goo.gl/vxZar7Htra3iryaJ6
Verhip, ben ik daar gisteren nóg geweest na een controlebezoek aan het UMCG en vervolgens naar Krikke aan de Nieuweweg om nog wat materialen te kopen voor modelbouw thuis....
Ik ben er ook mee bezig geweest. Ik wist dat ik het herkende maar kon het niet direct plaatsen. Eerst gekeken bij het Noorderplantsoen, vanochtend vroeg schoot de Oostersingel mij te binnen.
Omdat het in Groningen was de oplossing niet geplaatst daarmee andere deelnemers ook in staat stellende Groningen te ontdekken. :lol:
Ik was gisteren per auto, de parkeergarage van het UMCG uitgereden, dan voor de GGD rechtsaf om daarna op de Oostersingel linksaf te gaan. Maar er was nogal wat verkeer, waar ik op moest letten en die NOSH-borden daarom niet opgemerkt. Later kwam nou die raadselfoto, zo dichtbij en toch gemist....
Deze foto was weer een goede les voor mij.
Het bordje Tuinstraat had ik al zorgvuldig buiten beeld gehouden.
Voortaan nog beter kijken of er geen aanwijzingen te vinden zijn die ik beter had kunnen verwijderen.

De Tovenaar heeft de buit voor de neus van Martin weggesleept en is weer aan de beurt.
Volgende
raadsel.jpg
Dat is voor mij een heel bekende plek, ik heb er tot vorig jaar om de hoek gewoond. Dat is Zeist.

https://www.google.com/maps/@52.085122, ... ?entry=ttu
👍 Dat is 'm, volgende voor jou
Hier het volledige plaatje
IMG_20240124_155909.jpg
Ik vind het echt een geweldig beeld.

Eentje uit de oude doos van mij, wellicht niet zo lastig. Ik heb wel wat tekst weggepoetst.
raadjeplaatje1.jpg