Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1631 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34029 berichten
deze herken ik, de boog staat aan begin van de Hadrian's Cycleway in Newcastle. Heb deze 2 jaar geleden ook gefietst.
zie deze website o.a.https://www.outdooractive.com/en/route/ ... 98/#dmlb=1
Kan zo geen streetview vinden.
Dat klopt, ik heb er net wel een streetview van gevonden. Ik heb hier in 2015 en 2017 gefietst. De eerste keer in de stromende regen, de tweede keer met mooi weer.

Jij bent aan de beuirt.
Dank je Marc,
volgende:
raadplaatje 53.JPG
Ziet er Italiaans uit, gezocht met "Città su un fiume in Italia" en gevonden in Verona, gezien vanaf Castelvecchio met de prachtige gekanteelde brug over de rivier Adige.
https://www.google.nl/maps/@45.4400532, ... ?entry=ttu
Goed bezig Martin en snel gevonden.
volgende weer voor jou.
Dank je WillyW.
Hier is de volgende:
Rue avec café.jpg
Uitzicht.jpg
Om het niet al te moeilijk te maken, zie het huis midden op de achtergrond, dit is hetzelfde als op deze zwart-wit foto helemaal vooraan. Mijn vader beklom in 1951 een hoge rots en maakte een foto van dit uitzicht.
Heel goed, Math. Inderdaad Comblain-au-Pont, ik heb in 1995 m'n vaders fietstocht van 1951 overgedaan. Helaas moest ik van zijn route op sommige plaatsen afwijken, aangezien enkele jeugdherbergen van 1951 niet meer bestonden....
De volgende is voor jou.
Ik had het gevoel dat ik daar vaker geweest was, maar kon de plek toch niet meteen thuisbrengen. Gezocht naar plaatsen met een combinatie van spoor en een rivierdal met steile rotsflanken.

Ik vermoed dat het volgende plaatje moeilijk te raden is, maar ik ben hier al vaak verrast door slimme speurders. De naam van het plaatsje is voldoende.
P1050836.JPG
Lijkt op Spanje en daar ben ik niet bepaald goed in. Mijn fietsbanden hebben Spanje nog nooit aangeraakt. Komende dagen druk druk....
Nog even terugkomend op de zwart-wit foto van Comblain-au-Pont in 1951: m'n vader schreef in z'n verslag dat er in de 2e Wereldoorlog veel bruggen in de Ardennen zijn verwoest en je ziet hier een houten noodbrug. Toch een stukje geschiedenis.
Maar wat had jou vader daar te zoeken?
Je moeder moet in 1951 hoogzwanger geweest zijn of haar handen vol gehad hebben aan de kleine Martin.
math schreef:
do 25 jan, 2024 00:16
Ik vermoed dat het volgende plaatje moeilijk te raden is, maar ik ben hier al vaak verrast door slimme speurders. De naam van het plaatsje is voldoende.
Lastig, ergens in Andalucië? Is het langs deze route? https://ridewithgps.com/routes/17556366
Of meer door centraal Spanje? https://ridewithgps.com/routes/17563322
Het plaatsje ligt in Castilië-La Mancha, niet ver (ca. 8 km) van de tweede route.
Poppink schreef:
do 25 jan, 2024 09:29
Maar wat had jou vader daar te zoeken?
Je moeder moet in 1951 hoogzwanger geweest zijn of haar handen vol gehad hebben aan de kleine Martin.
Mijn moeder fietste ook mee in de Ardennen, hoor. Zie foto onder. Ik ben geboren in februari 1951 en hun fietstocht vond plaats in juni 1951. Mijn zus geboren in januari 1950. Broer kwam in oktober 1953. Opa en oma van moeders kant kwamen uit IJmuiden over om op ons te passen, dat gebeurde al jaren daarna zo. In 1952 fietsten zij naar Engeland, in 1953 naar het Teutoburgerwald, enzovoorts tot en met 1961 aan toe. Tussendoor kampeerden wij samen als hele gezin op NTKC-campings.
Untitled-61.jpg
Wat heb je bijzondere ouders gehad Martin. Petje af voor hun ondernemingslust, zeker in die jaren zo vlak na de tweede wereldoorlog.
En wat een lieve grootouders ook.
Poppink schreef:
do 25 jan, 2024 14:22
Wat heb je bijzondere ouders gehad Martin. Petje af voor hun ondernemingslust, zeker in die jaren zo vlak na de tweede wereldoorlog.
En wat een lieve grootouders ook.
Ja, ik had een zeer toegewijde en lieve oma. Zij kon lekker koken, schoenen poetsen tot die glommen als een spiegel. Bij het boodschappen doen was zij ondanks haar IJmuidense afkomst, een bekende verschijning bij de Blaricumse winkeliers. Bij haar overlijden in '68 kwamen de meeste condoleances dan ook uit Blaricum.
Kon ze ook omgekeerd tarpen?
Poppink schreef:
do 25 jan, 2024 15:14
Kom ze ook omgekeerd tarpen?
Tarpen, wat is dat?

Mijn vader Johan was zelfs voor de oorlog al een ondernemende fietsliefhebber. Al lid van de NJHC sinds 1933. Jammer genoeg zijn er, op enkele foto's na, geen documenten van voor 1942 bewaard gebleven. M'n ouderlijke huis was in dat jaar afgebrand maar nadien herbouwd. Hij werd in 1946 opnieuw lid van de NJHC; zijn "trekkerskaart" heb ik hier nog.
Wat ik nóg wel heb, is deze foto van de jeugdherberg van Parijs, die mijn vader in 1937 heeft gefotografeerd.
AJ Paris 1937.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
do 25 jan, 2024 13:54
Mijn moeder fietste ook mee in de Ardennen, hoor. Zie foto onder. Ik ben geboren in februari 1951 en hun fietstocht vond plaats in juni 1951. Mijn zus geboren in januari 1950. Broer kwam in oktober 1953. Opa en oma van moeders kant kwamen uit IJmuiden over om op ons te passen, dat gebeurde al jaren daarna zo. In 1952 fietsten zij naar Engeland, in 1953 naar het Teutoburgerwald, enzovoorts tot en met 1961 aan toe. Tussendoor kampeerden wij samen als hele gezin op NTKC-campings.
Dit vind ik dus echt geweldig! Wat een heerlijk verhaal, en fantastische ouders! Toen onze meiden 3 en 5 wren, gingen wij een week naar Schotland zonder de meiden, daar werd door een lieve buurvrouw op gepast. De lading kritiek die loskwam…

Heerlijk dat zij hun ding konden blijven doen en dat je zulke lieve grootouders had.
Terug naar het raad plaatje van Math:

Het is het uitzichtspunt Mirador de Canaleja
https://maps.app.goo.gl/De9JVcvCYyBS3JxP9