Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe Worldtraveller - of toch wat anders? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Nieuwe Worldtraveller - of toch wat anders?

Hallo ik heb de nieuwe koga wordtraveller met alles erop en eraan.
Ben er super tevreden mee..in oktober fa ik alleen naar spanje voor onbepaalde tijd :x
Dag Allemaal

We hebben de nieuwe WT besteld met alles erop en eraan. De leaseformule bleek netto zeer interessant; dan maar meteen all in gegaan. Zou in april klaar zijn. Spannend!

Rohloff + de grotere 203mm XT M8120 schijfremmen
27,5 wielen met Schwalbe Marathon Efficiency 27.5" 60mm
Vaste zadelpen + Brooks B17
Verstelbare stuurpen + Denham multifunctioneel stuur + Ergon handvatten
SON Edulux II :roll:
Grotere XLC Hardcore pedalen
Lowrider
Setje Ortlieb Bike Packer Plus bijbesteld

Bedankt voor alle meningen en adviezen!
Ik zet hem bij ontvangst ook even op de weegschaal, benieuwd hoe accuraat de webtool is.

Afbeelding

Bijlagen

Leuk, mooie fiets (althans, mijn mening :D )

je hebt inderdaad wel alles uit de kast gehaald om hem zo zwaar mogelijk te krijgen :wink:. Sterkte met wachten komende tijd!
Daar kunnen nog plusbanden, verende zadelpen en een Brooks B66 op. Maar dat zou wat overdreven zijn. :D
Nah, ja, die stander aan de voordrager kan er altijd nog af, scheelt weer wat gewicht. :D
Leon schreef:
za 20 jan, 2024 09:34
Daar kunnen nog plusbanden, verende zadelpen en een Brooks B66 op. Maar dat zou wat overdreven zijn. :D
Vergeet de verende voorvork niet ;)

Ach ik kom totaal op 21,6 kilo (zonder pomp en bidons, zoals op het plaatje). Is zo'n 4 kilo zwaarder dan het oude model. Tja is dat veel? Op het vlakke merk je daar weinig van (in de bergen is het een ander verhaal maar daar zou ik sowieso meteen opteren voor een 46-22 opzet ipv de 50-19 (!) die Koga standaard monteert).
Fedor schreef:
za 20 jan, 2024 11:25
........... maar daar zou ik sowieso meteen opteren voor een 46-22 opzet ipv de 50-19 (!) die Koga standaard monteert).
46*22 vind ik wat ver gaan.
Onderstaand een tabel.
rohloff.jpg
Ik heb 44*17 en dan is iemand die op dezelfde straat wandelt ongeveer even snel als ik in de eerste versnelling.
Normaalgesproken zijn de 2 en de 3 goed voor de meeste hellingen.
Mijn 1 is een soort van noodversnelling voor als ik helemaal radeloos ben.
Bovenin mis je met 46*22 een bruikbare 13 en 14.
Poppink schreef:
za 20 jan, 2024 11:40
Normaalgesproken zijn de 2 en de 3 goed voor de meeste hellingen.
Niet met een fiets van 20 kilo en daarbij komt ook nog de bagage ;)

Maar je hebt gelijk. Met een 50-19 of 50-20 kom je ook vrijwel overal boven, maar meerdere Ardennenhellingen achter elkaar breekt je dan wel op.
Ik zou vragen of Formula Cura remmen een optie is. Die zijn zoveel beter dan Shimano XT remmen. Betere modulatie, meer kracht die vrijwel niet afneemt naarmate de remblokken slijten, beter vingergevoel aan de remhendels en veel betrouwbaarder.
Geniet van je mooie nieuwe fiets straks!!!!!!!

Gr ej
Lemwise schreef:
do 25 jan, 2024 21:37
Ik zou vragen of Formula Cura remmen een optie is. Die zijn zoveel beter dan Shimano XT remmen. Betere modulatie, meer kracht die vrijwel niet afneemt naarmate de remblokken slijten, beter vingergevoel aan de remhendels en veel betrouwbaarder.
Véél betrouwbaarder.

Trommelremmen waren véél betrouwbaarder dan terugtrapremmen.
Velgremmen waren veel betrouwbaarder dan trommerremmen.
U-brakes waren veel beter dan velgremmen.
Cantilevers waren veel beter dan U-brakes.
V-Brakes waren veel beter dan canti's.
Magura's waren veel beter dan V-brakes.
Schijfremmen waren veel beter dan -Magura's.
etc. etc.

Hoe kwamen we in de jaren 80 in hemelsnaam heel beneden aan de berg? Gingen we met knikkende knieën, in het zweet des aanschijns en met ware doodsverachting naar beneden?
Veel plezier met de nieuwe fiets! Hou je ons op de hoogte van je bevindingen?
Ik denk dat je een hele mooie fiets hebt samengesteld. Heel veel plezier alvast met je aankoop!

En ik zou het leuk vinden als je hier nog eens laat horen hoe lang het duurde en wat je eerste indruk van de fiets is.
Nu succes met het oefenen van geduld…🙏🏼