Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bike touring buddy: juni-juli 2024 Canada,Vancouver -Calgary - Forum Wereldfietser

Bike touring buddy: juni-juli 2024 Canada,Vancouver -Calgary

Hallo iedereen, mijn naam is Katia, 41, ik ben actief op zoek naar één of meerdere personen (leeftijd en geslacht is niet belangrijk) die mee naar Canada willen gaan om van Vancouver naar Calgary te fietsen in mid. juni-juli 2024. Ik heb al een route uitgestippeld, circa 2000 km, om zoveel mogelijk highways te vermijden en zoveel mogelijk van natuur en rust te genieten. Ik zou willen voor 4 weken - een maand naartoe gaan om op een rustige tempo te rijden met rustdagen ertussen. Als je interesse hebt, geef maar een seintje!
Hoi Katia
Hoe is het met je, ik las je bericht
en ik werd gelijk enthousiast er over.
Heb je eerder grote bike trips gedaan in het buitenland??
Ben erg benieuwd hoe je alles verder gepland hebt, wil je in het wild slapen op campings???
Zal wat over mijn zelf vertellen:
Mijn naam is Juan 51 jaar uit Rotterdam
Heb vele bike trips gedaan in Nederland, afgelopen jaar ben ik met de fiets van uit Rotterdam naar zuid Frankrijk gefietst, het was een geweldig ervaring vele fijne reizigers ontmoet, waar ik gedeelte mee samen hebt gefietst, reis ervaring mee hebt gedeeld dat was wel fijn.
Het zou heel fijn zijn om samen met je te fietsen, of met meerdere fijne reizigers :roll: hehe
Tja ik kan nog zo veel zeggen, vragen, maar laten we kijken hoe en wat.
Ik hoor graag van je
Met vriendelijk groet
Jagatmohandas
Blessed
Hey Juan,
Bedankt voor je reactie!
Ik woon in België (Aalst). Paar jaar geleden heb ik mijn eerste bike tour in Engeland gedaan (rond 1200 km in 13 dagen) van Dover naar North Shields gereden langs de oost kust van de Noord Zee. In 2023 had ik maar 4 daagse tour gedaan wegens tijd te kort (420 km loop vanuit Dover). Ik heb nog nooit met de fiets gecampeerd maar ik heb wel camping ervaring. Ik dacht inderdaad in de campings te slapen tijdens deze tour. Mijn grootste bezorgdheid is eigenlijk het feit dat de hele reis door de bear country gaat en ik durf daardoor niet alleen te gaan. Als er nog mensen zijn die het ook liever in group doen, dan zou het echt leuk zijn.

Er zijn inderdaad nog heel veel nuances, vragen en details die belangrijk zijn.
Hoi Katia
Hartelijk dank voor je reactie.
Ik snap het dat het best spannend kan zijn kamperen in het wild in Canada, een vriend van me komt uit Canada ik, of wij zouden hem het een en ander daar over kunnen vragen als daar behoefte voor is??
Wel mooi dat je dit aan wil gaan, het zou fijn zijn als we het met zelfde gestemde kunnen gaan, ook voor jou vertrouwen.
Miisschien kunnen we kijken of er campings zijn op de route die je al hebt uitgestippeld??

Wat voor soort fiets hebt je, en wat neem je allemaal mee, hoeveel kg is het totaal??
Misschien dat we kunnen kijken of we dan geen dubbele dingen meenemen :lol:
Ik had ongeveer 40 km aan begage mee dan me zelf nog hehehe 😂
Heb je al reactie gehad van andere medereizigers??
Ik hoor graag van je
Groetjes Juan
Shalom Katia
Hoe is het met je, heb niks meer van je vernomen??
Hoe is je reisplanning tot zo ver??
Ik hoor graag van je
Vrienden groet
Jagat (Juan)
Hallo Juan,

Ik ben gewoon met een zoektocht gestopt. Eigenlijk vind ik alleen fietsen het leukst, en de enige reden waarom ik iemand zocht, omdat ik angst van beren had. Bovendien een juiste bike touring partner vinden is zo goed als onmogelijk, tenzij dat jullie al zeer goede vrienden of partners zijn. Dus, mijn idee was niet echt realistisch en heb ik mijn plannen veranderd om naar een andere bestemming te gaan, waar ik wel zonder angst alleen kan fietsen.

Groetjes

Katia