Additionally, paste this code immediately after the opening tag: China - Forum Wereldfietser

China

Wij willen gaan fietsen van Lao Cai naar yuanyang> duoyisho en dan richting Laos en hier de grens over.
Heeft iemand info over fietsen in deze omgeving en of een route? Er is weinig info beschikbaar. Groeten, Esther
Hallo Esther. Wij hebben in 2014 gefietst vanuit Kunming richting Baoshan en van daaruit richting Lijiang, Shangri-la, Deqen. Dus niet helemaal jullie richting op, maar een beetje in de ‘buurt’.

Onze ervaringen zijn zeer positief, zolang je maar goed kunt navigeren (Chinese sim-kaart, maar ook alle kaarten offline opslaan) en de juiste offline vertaalsoftware bij je hebt. Men spreekt vrijwel nooit iets anders dan de lokale dialecten en Chinees.

Aan routes kan ik je niet helpen dus, maar eigenlijk hebben de online kaarten ons nooit in de steek gelaten en met vertaalhulpmiddelen altijd wel info gekregen of een weg al dan niet doorliep als het ergens even niet duidelijk was.

Wij hebben destijds ook gekeken naar het alternatief waar jullie aan denken. Wat mij bijstaat is dat niet alle grensovergangen open zijn voor transit van buitenlanders. Check dat even goed.

Google anders ook eens in het Engels. Ik kom dan toch het nodige tegen, ook over grensovergangen e.d. China to Laos by bike. Bijv: https://china-by-bike.com/crossing-china-laos/

Groetjes, Max