Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Op zoek naar een nieuwe fiets. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Op zoek naar een nieuwe fiets.

Dank voor het meedenken allemaal! Het is uiteindelijk een Straggler frame met MTB opbouw geworden. Zie foto. Bar end shifters werken heel mooi. Zojuist een korte testrit gemaakt. Rijdt super! Was leuk om zo’n frame zelf op te bouwen. Wielen heb ik overigens laten maken. Cups balhoofd persen ook laten doen. Rode flatpedals worden nog vervangen.
IMG_7045.jpeg
@Bas, ziet er mooi uit.
Veel fietsplezier gewenst!

Jan
Mooie fiets!
Het kan gezichtsbegoocheling zijn, maar het lijkt alsof het zadel best ver naar voren staat.
Nu weet ik de zithoek van je frame niet en zeker niet jouw persoonlijke voorkeur, maar ik neem aan dat je nog met de exacte afstelling gaat spelen?
Ja, fiets is net klaar. Zadelhoogte, positie, stuur etc. is allemaal beetje op de gok vastgezet. Verdient nog de nodige afstelling. Denk dat ik een hoop plezier van deze fiets ga hebben!
Bas76 schreef:
za 27 jan, 2024 19:45
Ja, fiets is net klaar. Zadelhoogte, positie, stuur etc. is allemaal beetje op de gok vastgezet. Verdient nog de nodige afstelling. Denk dat ik een hoop plezier van deze fiets ga hebben!
Wat de pedalen betreft het volgende.
Ik zie dat het nu pedalen met pennetjes zijn.
4 jaar geleden ben ik van klikpedalen overgegaan op pedalen met pennetjes.
Die heb ik vorig jaar vervangen door gewone pedalen met een stroef oppervlak. Die hebben voldoende grip.
De pennetjes deden de schoenzolen snel slijten.
Bovendien raakte zo af en toe bij lopen een pennetje mijn been met wat schaafwondjes tot gevolg.

Jan
Hilver schreef:
za 27 jan, 2024 21:48
Bovendien raakte zo af en toe bij lopen een pennetje mijn been met wat schaafwondjes tot gevolg.
Dat herken ik.
Maar gewone pedalen zijn mij te glad als er wat modder aan de schoenzolen zit.
En welke gewone pedalen gebruik je nu?
Wij hadden de Koga Solemate pedalen op onze vakantiefietsen, deze: https://www.vakantiefietser.nl/product/ ... dalen/maar in combinatie met Shimano mountainbike-schoenen (zonder spd plaatjes) waren deze bij nat weer gevaarlijk glad. Dus nu weer pedalen met pinnetje.
Ik heb bij deze pedalen de pinnetjes zo afgesteld dat ze maar een klein stukje uitsteken. Goede grip en nauwelijks tot geen slijtage aan mijn lichte wandelschoenen bij een meerweekse tocht. Het is wel opletten met je kuiten inderdaad. Maar hier en daar een kras, en dat is het dan ook wel. Voor woon werk verkeer gaan er racepedalen op en voor een vakantie deze weer. Andere kleur, dat wel.
Ik zou de Look trail grip pedalen eens proberen. Die hebben een vibram oppervlak met kunststof pennen die niet al te ver uitsteken. De combinatie van vibram en de pennen maken dat je heel veel grip hebt.

https://www.bike4travel.nl/pedalen/5823 ... 85686.html