Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar heb jij vandaag gefietst? - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Waar heb jij vandaag gefietst?

258 berichten
De laatste 80 km van Al Ula naar Tabuk ( 330 km) een route met 1 winkeltje. Dus voor 3 dagen blikvoer en benzine mee. Vannacht in een "Gobi-bivak" geslapen, zo'n regenwater doorvoer onder de weg door. Ik durf de tent niet op te zetten boven windkracht 6. Vanavond de koeken beton achter mijn oren weg geboend, zweet met het woestijnzand hier geeft gewoon beton.
Maar de eerste 80 km had weken geleden regen ontvangen dus de vreemdste bloemen langs de weg. Nog steeds veel arenden, gazellen, wilde kamelen en naast de kuifleeuwerik nu ook woestijn leeuwerik en grote kwikstaart, pieper , Hop, lachduif en Mynia. Eerst even bij-eten, toch 330 km '6 tegen ' dus 13-15 gemiddeld.
Groetjes Pier
Gewoon een non-pretentieus Zuid-Limburgs rondje met niet al te zware klimmen er in. Maar soms heb je een dag dat alles goed valt en vandaag was zo'n dag. Eerste langere rit op de gravelbike sinds de nekhernia. Mooi weer, niet te veel wind, een kledinglaagje minder aan dan de afgelopen tijd, niet al te druk en een heerlijk lopende fiets die heel wat kilo's lichter is dan de WTS.

Wat kan fietsen toch lekker zijn.
Zoals gebruikelijk in de laatste fase van de voorbereiding op een volgende bikepackingtrip, lekker wezen mountainbiken op de Heuvelrug.
Waar heb jij vandaag gefietst?

Langs de N237 8)
IMG_20240130_124112.jpg
Oude Heirbaan
IMG_20240130_125642.jpg
Hagaard
Ter voorbereiding van een tocht naar de poolcirkel.
IMG20240203144308.jpg
Strikt genomen mag ik dit onder dit topic niet meer plaatsen, want het was gisteren, maar vooruit, misschien vindt Poppink het wel goed.
In het kader van "vooruit met de geit", en "niet kinderachtig doen" probeer ik momenteel al geregeld al wat tochtjes te maken, ook al vind ik het eigenlijk niet zulk fijn weer. Zowel qua conditie (ik wil half juni LOW gaan fietsen, en dan begin je best al snel in de Ardennen met vermoeiende activiteiten) als mentaal is dat best een goed idee.
Gisteren had ik bedacht vanuit mijn woonplaats via de Moerdijkbrug het Hollands Diep over te steken, en dan met de ingecalculeerde tegenwind door het West-Brabantse land, via het Hellegatsplein, weer over het Hollands Diep, naar de Hoeksche Waard te rijden, en dan lekker voor de wind weer naar huis.
Het KNMI noemde in hun verwachting "zo nu en dan" motregen, en misschien had ik me wat moeten verdiepen in hun definitie van die tijdsindicatie, want ik had in Brabant aangekomen alleen nog maar regen gehad. Miezer weliswaar, of mot, zo u wilt, maar motregen en windkracht 4 tegen is niet heel plezant. Ik overwoog rechtsaf te gaan, en weer over de Moerdijkbrug terug naar huis, maar om redenen die ik nog steeds niet goed begrijp, ging ik linksaf, richting Moerdijk. En toen, oh wonder, bleef het heel lang droog. Pas toen ik de provincie Zuid-Holland weer inreed begon het weer te spetteren, maar toen reed ik dus hoofdzakelijk voor de wind, en dat maakt het net wat beter te verdragen.
Thuisgekomen stond er dik 73 km op te teller. Al met al was ik heel tevreden en heb ik het toch best naar mijn zin gehad.

Ik kwam trouwens nog langs een paar plaatsen die de Bosatlas (of OFM, zo u wilt) nog niet gehaald hebben:
20240203_104433.jpg
20240203_113651.jpg
PeterVanRijn schreef:
zo 04 feb, 2024 18:09

Het KNMI noemde in hun verwachting "zo nu en dan" motregen, en misschien had ik me wat moeten verdiepen in hun definitie van die tijdsindicatie, want ik had in Brabant aangekomen alleen nog maar regen gehad. Miezer weliswaar, of mot, zo u wilt, maar motregen en windkracht 4 tegen is niet heel plezant.
Ha, heel herkenbaar.

Dezelfde voorspelling vandaag hier in België, en dus naar het W, ZW richting Tervuren en Brussel vertrokken om van de wind te profiteren bij de rit weer naar huis.Het was droog toen ik vertrok, maar twee kilometer verder begon het te miezeren en dat bleef zo tot de terugrit me weer twee kilometer van huis bracht.

Motregen kan een fietser vervelend nat maken als er een tegenwind van 30, 40 kilometer per uur blaast.

Ons KMI had het niet helemaal fout, overigens. Mijn vrouw was gaan stappen in een natuurgebied ten O van de woonplaats, en had geen spatje regen gehad. Pech, zullen we maar zeggen.

Veel plezier op LOW, prachtige route. En hopelijk geen tegenwind van 30 of 40 kilometer als je de Champagne-streek doet :D
Een nadeel van de kustprovincies is dat het er nog wel eens waait. Zoals vandaag.

Ik had een wat langere testrit in gedachten om te kijken of mijn Gazelle klaar is voor seizoen '24, maar nadat ik vaststelde dat hij niet eens wilde blijven staan voor een foto heb ik het maar bij een klein rondje gehouden. Fiets bleek immers al snel prima in orde. :)

Afbeelding
Niet vandaag, maar wel gisteren gefietst, in Overijssel. Vandaag op de molen. Draaide op z'n maximum snelheid. Toen ging de vang (rem van de molen) kapot, maar heb 'm kunnen repareren. Voldaan naar huis.
20240204_160638.jpg
Eerste rit in februari want de eerste dagen moest er thuis geschilderd worden en daarna was het twee dagen continue regen. OK wel windkracht 5 en dat was te merken ook. Zwaarrr... zeker omdat ik het op de terugreis (vanuit de Eifel net ten oosten van Aachen) tegen had. Morgen maar weer de andere kant op zodat ik richting huis wind mee heb ;)
Ik denk mijn langste woon-werkrit ooit. Ik had een vergadering in de rand van Brussel (en kwam van de rand van Gent). 95km heen-en-weer.
..en 18km voor thuiskomst lek gereden ☹️
20240209_183152.jpg
Via Duitsland België in. Paar nieuwe weggetjes bij Montzen en Hombourg gefietst.
Rue des Champs naar Montzen-Gare3.JPG
Aniphys schreef:
vr 09 feb, 2024 21:46
..en 18km voor thuiskomst lek gereden ☹️
20240209_183152.jpg
Gisteren heb ik in het halfduister mijn binnenbandje vervangen langs de wegkant. In die laatste 18 kilometer naar huis voelde ik een kleine oneffenheid bij elke wielomwenteling. Vandaag even een kijkje genomen...ooops.
20240210_104737.jpg
Ik heb de buitenband nu ook vervangen... teveel microscheurtjes in het loopvlak. Het lek van gisteren kwam door een scherpe kiezel die zich alsmaar dieper had geboord. Ik had graag met die voorband een aardomtrek gefietst, maar 35.493 km moet dan maar volstaan. 🫤
Nieuwe kasseisoort ontdekt in de buurt van Breedhout!!!
breedhout2.jpg
breedhoutkassei.jpg
Langs de Drentsche Aa, normaal een paar meter breed, stroomt nu al weken een serieuze rivier.
IMG_4025.jpeg
Vandaag vanuit huis dwars door Aachen de Eifel in. Vanwege carnaval en ondergelopen tunneltjes de route iets moeten aanpassen maar genoeg in de Eifel zelf kunnen fietsen.
DSC02936.JPG
Bijna pijnloos rondje, héérlijk weer was het vandaag en als ik eenmaal de stad uit ben kom ik tot rust :D

Bijlagen

Aniphys schreef:
vr 09 feb, 2024 21:46
Ik denk mijn langste woon-werkrit ooit. Ik had een vergadering in de rand van Brussel (en kwam van de rand van Gent). 95km heen-en-weer.
Welke route rij je dan? Ik ben eens van Gent naar BXL gereden langs de N3, wat stoer is om ergens ooit te melden, maar niet fijn om te fietsen.
Eindelijk weer eens een fietstocht gemaakt met vrijwel geen wind.
Ik had met iemand in Buren afgesproken om de podwalk die hoort bij het programma "Verhaal van Nederland" te gaan doen. Ik wilde vanuit Dordt naar Buren fietsen (ruim 60 km), en na de walk terug naar Geldermalsen om daar de trein (met gratis fietsvervoer!) naar Dordrecht te nemen.
Echter, in Buren aangekomen bleek ik mijn pasjes thuis te hebben achtergelaten. Gelukkig werd ik op koffie en taart getrakteerd, maar die trein werd wat lastiger, 'met zonder' ov-chipkaart en bankpas. Toen begon het plan te rijpen om ook terug te fietsen. Zo'n afstand had ik al heel lang niet gefietst, en zeker niet zo vroeg in het seizoen. Toen ik bedacht dat ik waarschijnlijk ook met mijn telefoon kon inchecken gaf dat wat vertrouwen: als het te ver bleek kon ik altijd nog ergens een trein pakken.
Maar ging eigenlijk best goed, pas bij Gorinchem (inmiddels dik 100 km op te teller) begon het zwaar te worden, maar er was toen geen haar op mijn hoofd die er over dacht toen nog een trein te pakken. :)
Overigens vond ik de podwalk best leuk, je moet uiteraard wel een beetje van geschiedenis houden.