Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1634 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34029 berichten
Mooi speurwerk! Jij bent Martin.
Turkse moskeeën kenmerken zich door grote koepels met onder de rand ervan een reeks raampjes, zware steunberen, de hyperslanke minaretten die boven in scherpe kegels eindigen. Heb die ook wel eens gezien en bezocht. Ook per fiets. Heb een tekening ter plekke van gemaakt.
Arabisch straattafereel.jpg

Hier een nieuw raad plaatje, maarre.... ik weet niet eens meer waar precies, wel in de Ardennen. Denk aan La Roche of omgeving, kon niet op satelliet vinden.
Foto 31.jpg
Dat was even zoeken, maar het is in Rochefort

"eglise wallonie" gaf geen oplossing, toen maar "eglise <<plaatsnaam>> gedaan waarna "eglise rochefort" een oplossing gaf. Het gebouw rechtsachter is echter geen kerk maar een hotel de ville.
Wat kan jij knap tekenen Martin!
Inderdaad en ik weet nu ook waar de E voor staat.
Bedankt JanH, Rochefort dus. En ik maar zoeken in La Roche e.o.
De volgende is voor jou. Was vanmorgen effe weg fietsen.

@Poppink: de tekening is in Akko, Israël gemaakt.
Die tekening zou zo in een Kuifje kunnen!

Nieuwe opgave:
KnipselAA.JPG
Poppink schreef:
zo 28 jan, 2024 20:56
Wat kan jij knap tekenen Martin!
Maar ik maak ook olieverfschilderijen. Hier ter plekke in Wismar in juli 1985, dus nog tijdens de oude DDR!
Toren-Marienkirche-Wismar.jpg
En Louth in Engeland in 1984. Alleen het huis linksvoor heb ik erbij van een andere locatie gekopieerd, want er staat in werkelijkheid een modern pand.
DSCF1187.jpg
Dit zijn GEEN raad plaatjes, hoor.
Martin, je zou ze best als Raad plaatje! mogen plaatsen. In denk dat je daarvoor wel op basis van de ongeschreven regels ontheffing kunt krijgen. Mooi man!

De Tovenaar heeft trouwens de oplossing geplaatst. (excuus voor de late reactie, ik was vanavond bezet)
Beurt naar de Tovenaar.
JanH schreef:
di 30 jan, 2024 00:46
Martin, je zou ze best als Raad plaatje! mogen plaatsen. In denk dat je daarvoor wel op basis van de ongeschreven regels ontheffing kunt krijgen. Mooi man!
Ik denk dat er nergens staat dat fotografie het plaatjesmaakmedium is. Wel moet duidelijk zijn in hoeverre de werkelijkheid geweld is aangedaan.
Fraai werk Martin! Die "kuifje"-tekening wat mij betreft voorop.
Hier de volgende
snapshot_ridewithgps.com_1706614582165.png
👌 Emlichheim is correct Math, volgende voor jou
Met "bronze skulptur bauernmarkt" vond ik niet iets wat hier op leek. Toen maar lukraak gezocht op kerktorens van kleine grensdorpen in Dtsl. Vrij snel kwam toen Emlichheim in beeld.

Volgende
DSC01427.JPG
Zie ik boven die twee mensen (achter de gebukte kont) aan tafel, goed uitvergroot, Amerikaanse stopcontacten aan de muur.
Dus in the States of Canada....
Ga nu straks naar een feest in Veendam, geen tijd meer voor.
Ohiopyle House Cafe

Adres:
144 Grant St
Ohiopyle, PA 15470

Website: https://ohiopylehousecafe.com/

Gevonden via "rivertowne brewing cycling restaurant"
Heel goed opgemerkt! Op Streetview zie je dit cafe vrijwel niet.
Het ligt aan de Great Allegheny Passage and C&O Canal tow path, een gravel fietspad tussen Washington DC. en Pittsburgh.
https://www.traillink.com/trail/great-a ... y-passage/

Beurt aan Jan H.
Nieuwe opgave, maar weer eens een kerk....
KnipselEE.JPG
Noorwegen?