Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaring bagagedrager op carbon fiets - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Ervaring bagagedrager op carbon fiets

Bedankt allen, ik weet genoeg. Niet doen dus. Het risico is (voor mij) te groot. Leuk om de ervaringen en kennis te horen
Ik zou zeggen, als je er plaat voor hebt in je schuur en je portemonnee, koop er een stalen fiets naast voor bikepacking/fietsreizen.
LHTJoost schreef:
za 06 jan, 2024 09:39
Ik zou zeggen, als je er plaat voor hebt in je schuur en je portemonnee, koop er een stalen fiets naast voor bikepacking/fietsreizen.
Of inruilen voor een Ti ;)

Voor de TS: de Ortlieb Seat-Pack QRS zou een goede optie kunnen zijn om geslinger te vermijden:
https://bikepacking.com/gear/ortlieb-se ... qr-review/

Natuurlijk kan er minder mee dan met zijtassen maar gezien de fiets zou het toch een lichtgewicht reis worden. Moet je natuurlijk geen carbon zadelrails hebben ;)
De QR-versie van deze zadeltas ook overwogen. Zit zo vast als een huis, maar ben voor de 'normale' 11L variant gegaan.
Dan kan er wel minder mee, maar die QR seatpack is wel een mooie, hoor.

Betere optie: de al eerder genoemde Tailfinn aeropack. Heb die ook. Echt een mooie tas, héél stabiel. In jouw geval wel een aparte as van Tailfinn om de tas op te monteren.
Hi,

Is het Divide rek van Oldmanmountain al genoemd? Werkt ook met een vervangende as zoals Tailfin.
In NL geleverd door bikepackshop.nl en justpedal.nl zie ik.

Overigens denk ik dat bij carbon fietsen de oogjes bij de achteras voor spatbord montage is.

Gr.