Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Follow me hoger dan de as monteren - Forum Wereldfietser

Follow me hoger dan de as monteren

In de winkel zag ik plots dat we een extra oog was gelast op het frame van de fiets boven de as. Deze is niet te zien op de foto's van de website. We zie je de opening in de spaakafscherming zitten waar het oog zit.

Ik vroeg aan de fietsenmaker of dit voor een follow-me of fietskar was. Deze zei van wel maar ik heb al meermaals ervaren bij deze verkoper dat het achteraf gewoonweg niet klopte. Ze praat graag gewoon wat mee met de mensen soms.

Heeft het een heel ander effect als de follow me wat hoger dan de as gemonteerd word.
Op de website van bike43 wordt de follow me aan de as zelf bevestigd. Maar op betreffende model zitten ook niet die oogjes gelast.

Een van de grootste minpunten van de fiets (of longtail met kinderen in het algemeen) was dat de follow me er niet achter kon.

Het zou natuurlijk een leuke verassing zijn als bike43 hier een oplossing voor heeft. Maar het moet wel goed blijven fietsen natuurlijk.

Ik heb de plek ongeveer aangeduid met een rode cirkel. Het oog zit direct aan het frame gelast. Het steekt dus niet eerst 5cm omhoog. Wellicht zal het frame of spaakbescherming hier naar aangepast zijn bij het model in de winkel.
Screenshot_20240203_190518_Chrome.jpg
ik ben moe en denk misschien niet helder, maar het lijkt me logisch om bij de afgebeelde fiets (met achter een kleine wielmaat, dus lagere as) de bevestigingspunten voor de follow-me wat hoger te plaatsen:
ik had de follow-me achter/aan een herenfiets met wielmaat 28 inch en daar zie de achteras hoger dan op de fiets in je afbeelding. dat werkte goed.
hoogframe schreef:
za 03 feb, 2024 20:08
ik ben moe en denk misschien niet helder, maar het lijkt me logisch om bij de afgebeelde fiets (met achter een kleine wielmaat, dus lagere as) de bevestigingspunten voor de follow-me wat hoger te plaatsen:
ik had de follow-me achter/aan een herenfiets met wielmaat 28 inch en daar zie de achteras hoger dan op de fiets in je afbeelding. dat werkte goed.
Het is vooral het idee dat hij niet op de as zelf bevestigd is. Dit voor stabiliteitsredenen.
Ik zie geen stabiliteisredenen, als het maar voldoende lomp sterk is.