Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 186 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3712 berichten
Leuke foto! :D
Een foto van mijn Santos Travel Lite afgelopen zomer. Hier wachtende voor een van de pontjes op weg naar mijn vakantieadres 90km verderop.
tempImage5hZ4XK.gif
Wat een mooie kleurencombinatie!
Ja, dat vond ik ook al: het geel (goud?) van de fiets komt overeen met het geel van het nummerbord en het blauw met de welkomstpoort.
Mooi!
Wow…. Héél strak! En prachtige kleur
Om dit onderwerp weer eens nieuw leven in te blazen hier een 1000km-tribute van mijn fiets; een paar weken geleden alweer.
Afbeelding
Mooie fiets Leon! Bevallen de Almotion banden goed? Ook goed lekbestendig? En gebruik je met vakantie ook geen spatborden?
Ik heb vanaf 2015 al op meerdere fietsen 40-622 Almotions gehad en die blijken goed, maar het zijn geen offroadbanden want weinig profiel. Ze zijn wel robuust gebleken. Die op mijn stadsfiets zitten er bovendien al 9 jaar op.
Sinds vorige jaar hebben ze echter 2 mm i.p.v. 1 mm profiel met meer noppen en dat maakt een wereld van verschil. Ik kan op gravel, zand en ietwat modderig wegdek goed voelen dat deze banden meer grip hebben en minder wegzakken.
Na 1000 km kan ik (gelukkig) nog niks zeggen van lekbestendigheid.
Ik gebruik inderdaad ook op vakantie geen spatborden. De bagage achterop moet het dan maar opvangen. Voor als het nat is thuis heb ik mijn 3x7-stadsfiets-met-almotions.
Dit is de mijne...

met foto!
fiets.jpeg
fiets
Prachtfiets. Kun je alle kanten mee op lijkt me zo.

Hoe is ie bepakt met kampeerspullen mee? Nog wat aan de voorvork?
Ja, forkpacks van ortlieb!
Koga world traveller, en dat nemen we serieus. Tweede wereldreis.
Bouwjaar 2006 , 90.000 km tweede eigenaar, 63 landen, twee XTgroepen versleten en still going strong. Vandaag Rhein Radweg op weg naar huis vanuit Oman. Cassette wordt slecht met 17500 km maar banden blijven wonderbaarlijk goed. Waterpomptang bij me om met dit balhoofd toch thuis te komen, je vormt immers wel een band met zo'n ding. Niet dan?
Pier
IMG_20240119_121146075_HDR.jpg