Additionally, paste this code immediately after the opening tag: L stelschroef voor derailleur doet niets. - Forum Wereldfietser

L stelschroef voor derailleur doet niets.

Mijn voorderailleur schakelde niet goed na het vervangen ervan. Momenteel zit er een Shimano slx op. Maar bij het opnieuw afstellen merkte ik dat de L schroef helemaal niets deed. Kan hem volledig vrij in en uit draaien zonder dat er maar iets van beweging in zit.

Ik heb een video bekeken van park tool om alles af te stellen. Ondertussen heb ik het wat verprutst denk ik. Ik weet in ieder geval niet hoe ik het nog werkt krijg nu. Daarom ga ik hem sowieso naar de fietsenmaker brengen om het na te kijken. Hij moest er sowieso naartoe om de magura hs33 remmen te installeren.

Maar ik zou graag weten of mijn huidig derailleur defect is. Heb namelijk de oude alivio nog liggen die prima werkte. Dan kan ik deze mee geven aan de fietsenmaker om deze terug te installeren eventueel.
Kijk op youtube, zoekterm shimano slx adjustment, misschien zit er iets van je gading voor je bij.
Hier een filmpje dat voor jouw situatie geldt?
Haal het schroefje er eens uit. Dan kun je zien of de schroefdraad van het schroefje en/of dat aan de derailleurkant kapot is.
Als het schroefje zelf niet beweegt zul je het moeten helpen door van achteren mee te duwen.
Leon schreef:
di 06 feb, 2024 16:04
Haal het schroefje er eens uit. Dan kun je zien of de schroefdraad van het schroefje en/of dat aan de derailleurkant kapot is.
Als het schroefje zelf niet beweegt zul je het moeten helpen door van achteren mee te duwen.
Het draait prima in en uit. En kan het ook strak aandraaien als ik dat zou willen. Hij pakt dus zeker.

Morgen spring ik eens binnen bij de fietsenmaker om het in orde te zetten. Kan momenteel niet goed schakelen en heb de fiets wel nodig. Dus het mag nu even door iemand anders opgelost worden. Ik neem mijn oude derailleur voor de zekerheid ook mee.
Als de L schroef niet aanslaat...... staat er nog spanning op de kabel wanneer de derailleur op binnenbladpositie staat?
Shrek schreef:
di 06 feb, 2024 23:29
Als de L schroef niet aanslaat...... staat er nog spanning op de kabel wanneer de derailleur op binnenbladpositie staat?
Dat dacht ik ook. Maar die heb ik volledig los gemaakt. En ik zie ook niet direct iets ander waar het derailleur tegen zou kunnen duwen waardoor het niet verder kan. Daarom dat ik het wat verdacht vind.
Shorttrack schreef:
di 06 feb, 2024 18:34
Morgen spring ik eens binnen bij de fietsenmaker om het in orde te zetten.
Goed idee.