Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eemshaven krijgt vaste veerverbinding met Noorwegen - Pagina 15 - Forum Wereldfietser

Eemshaven krijgt vaste veerverbinding met Noorwegen

297 berichten
Grandonneur schreef:
za 23 sep, 2023 11:32
Wat een draak van een brief zeg :shock:.

Gebrekkig Nederlands en veel te weinig witregels. Ziet er niet uit. Logootje maar geen normale aanhef/gegevens. Onderstreept dreigement, failliet is 4-9 uitgesproken en niet 1-9, inderdaad gelijk met uploadverzoek van persoonlijke gegevens, onbegrijpelijk.

Een waarschuwing is wel op z’n plek hier.
Mijn boekingsnummer staat erop en dit klopt wel als op m'n ticket. Hoe zou de phishing daaraan zijn gekomen?
Wij hebben ook zo'n brief ontvangen dus het is echt, we verwachten er weinig van.
Toch van alles proberen, niet geschoten is gemist!
Dit krijg ik te zien als ik op de link aanklik:
Binnenkort online.jpg
Bij twijfel zou ik toch eerst even wachten tot het maandag is en dan bellen naar De Haan en vragen hoe de vork in de steel steekt.
Zomaar je gegevens invullen op het internet is niet verstandig.
Is de site beveiligd?

Met een beetje pech ben je straks niet alleen het geld van je boeking kwijt maar mag je ook nog allerlei digitale onverlaten van je lijf houden.
De tovenaar schreef:
za 23 sep, 2023 13:00
Wij hebben ook zo'n brief ontvangen dus het is echt,
Die logica ontgaat me een beetje. :D
De curator zet nu een speciaal platform PassagiersHNL.nl op om alle meldingen van gedupeerde passagiers te kunnen behandelen.

'Op dit moment komen er zoveel e-mails binnen van mensen die een ticket bij de aanbieder van ferrycruises hadden geboekt, dat een vlotte afhandeling van hun vorderingen in de huidige opzet ondoenlijk is', aldus de curator.

Silvius verwacht dat het platform vanaf de tweede helft van oktober actief is. Gedupeerde passagiers kunnen hier dan hun vordering indienen en worden er op de hoogte gehouden van de stand van zaken in het faillissement.

De curator meldt verder dat gedupeerde passagiers van HNL en van dochterbedrijf HNL Travel volgende week een bericht ontvangen, via de bij hem bekende e-mailadressen, met nadere informatie.
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1065675/ ... antiefonds (15 september)
In het artikel lees ik:

"Er is geen schip meer, geen haven en het gaat om heel veel geld."

“Onduidelijk is of de veerdienst weer vanuit de Eemshaven mag gaan varen.”


Dus, die overname komt er wel.
Ohw wat zou ik dat fantastisch vinden! Vanaf Kristiansand was het echt waanzinnig mooi fietsen afgelopen zomer.
Zal wel met een heel ander schip gaan, want de (fraaie) Romantika is inmiddels naar Estland teruggehaald. En alle gebouwen en opstallen van HNL op het terrein in de Eemshaven zijn inmiddels gesloopt. Dat betekent weer opnieuw beginnen. In Kristiansand moet de kade met de veerboot naar Hirtshals gedeeld worden. Dan moet de Groningen Seaports ook niet meer vervelend doen. Lijkt misschien een lange weg te gaan.
Voorts heb ik afgelopen november een mail ontvangen van De Haan Advocaten en Notarissen dat wij in juni 2024 bericht van hen kunnen krijgen omtrent onze krijtgeraakte boeking van € 990,--.
Ik hoorde vanmorgen toevallig op de radio dat de hier genoemde veerverbinding voorlopig nog niet wordt hervat.
Frappant “detail”: ditmaal ligt de reden niet in de Eemshaven, maar aan het andere eind; als ik het goed heb gehoord wordt er rond de haven in Noorwegen een nieuwe weg aangelegd, met als gevolg dat de haven voorlopig niet als haven kan worden gebruikt.
Die veerhaven in Kristiansand wordt ook gebruikt door veerboten van en naar Hirtshals. Vallen die dan ook uit? :roll:
Als ik naar het afvaartschema kijk niet. Als dat wel het geval zou zijn, dan zou dat wel duidelijk bekend gemaakt worden lijkt me.
Dit stond op 1 februari j.l. in het Dagblad v/h Noorden:
Ferry Eemshaven-Kristiansand van de baan. Haven in Noorwegen heeft geen capaciteit voor nieuwe veerboten.
Helaas kan ik niet verder lezen, want het is een premium-artikel.
Klopt, mijn schoonzus uit Noorwegen stuurde van de week al een Noors nieuwsbericht door dat er 1 havenmeester was die die wilde blokkeren, echter zijn de andere wel voor een verbinding.