Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Cross-lite, alternatieven? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Cross-lite, alternatieven?

L inderdaad!
Poise schreef:
vr 26 jan, 2024 22:32
L inderdaad!
En het gewicht er van? Ben ik wel benieuwd naar in hoeverre dat verschilt met een trekkingfiets.
12,4 nu. Zonder drager. Maar ik wil nog beetje tweaken met andere wielen.
Poise schreef:
zo 28 jan, 2024 19:25
12,4 nu. Zonder drager. Maar ik wil nog beetje tweaken met andere wielen.
Da's goed te doen. Ik zat te kijken naar een Van Nicholas Nootau (ook een MTB-frame waar een dropbar op gezet kan worden) maar die doet al 2 kilo - zonder pedalen - meer (waarschijnlijk vooral door - nog - zwaardere wielen/banden (want breder)).

Avaghon Grave zit op zo'n 12,5 kilo.
Ja, die avaghon heb ik ook naar gekeken, maar met spatborden gaat die maar tot 40 dacht ik (in 28 inch).
Knap fietsje Poise. Ziet er op de foto erg netjes uit en ook nog eens in een lekkere, knallende kleur. Meer dan een perfecte basis om volledig aan te passen aan de persoonlijke wensen.
Inderdaad, mooi kleur!
Veel plezier van dit juweeltje :D
Ik heb niet alles teruggelezen, dus misschien mosterd...
[Edit] Ja mosterd dus.
Gefeliciteerd met je nieuwe fiets!

Maar heb je al eens gekekennaar de fietsen van merken als Surly, Salsa en Bombtrack?
Hoi,

ja had ik ook naar gekeken. De cutthroat had ook mijn bovengemiddelde attentie, maar met rohloff weer lastig. Nu ja, tevreden met dit, en langzaam pimpen. Momenteel aan het kijken met wielbouwer naar een set lichte maar wel sterke wielen. Leuk project!
Gefeliciteerd. Eerlijk gezegd zou ik bij dit soort nogal specifieke wensen ook altijd kijken naar maatbouw van bijvoorbeeld Wind of m-gineering. Dan kun je - en vaak voor ongeveer hetzelfde geld - echt tot in detail krijgen wat je wilt.
Poise schreef:
vr 09 feb, 2024 09:47
Momenteel aan het kijken met wielbouwer naar een set lichte maar wel sterke wielen. Leuk project!
Ah hij wordt singlespeed? :wink:
haha, nee hoor, een custom geboorde velg om een 32 gaats rohloff in te spaken :)