Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Storing draadloze Sigma fietscomputer Koga F3 8.0 - Forum Wereldfietser

Storing draadloze Sigma fietscomputer Koga F3 8.0

Sinds halverwege vorig jaar rij ik op een mooie Koga F3 8.0 fiets. Bij de fiets en draadloze Sigma 14.0 fietscomputer aangeschaft.

Bij montage van de computer destijds op het midden van het stuur viel de verbinding vaak weg resulterend in 0,0km/h al rijdend....

Dit had ik opgelost door de computer uiterst links op het stuur te monteren. Wielsensor zit ook aan de linkerkant van de voorvork.

Inmiddels begint het na +/-1500km weer te storen, batterijen vervangen van computer en sensor zonder verschil.

Herkent iemand deze problemen? Suggesties voor een minder gevoelige draadloze fietscomputer, bedraad is geen optie gezien alle kabels binnendoor lopen.
Heb je jouw mobieltje misschien een beetje te veel in de buurt van de Sigma?
Ik had een draadloze Cateye op mijn fiets en navigeerde eerst met een Garmin. Toen ik 2 jaar geleden met mijn mobieltje ging navigeren had de Cateye opeens kuren.
Opgelost door een bedrade fietscomputer te monteren.
Ga eens fietsen, laat je mobieltje thuis en kijk wat hij dan doet.
michiel193 schreef:
do 08 feb, 2024 20:37
Sinds halverwege vorig jaar rij ik op een mooie Koga F3 8.0 fiets. Bij de fiets en draadloze Sigma 14.0 fietscomputer aangeschaft.
Ik zou bij de verkoper vragen of er iets aan gedaan kan worden.
Lijkt me vreemd als de garantietermijn verlopen zou zijn.
Hier een pagina van Sigmasport waar iets over garantie staat.
Maar, zoals de overheid al aangeeft, je dient je in eerste instantie te wenden tot degene die je de fietscomputer verkocht heeft.
DaVinci schreef:
do 08 feb, 2024 21:10
Heb je jouw mobieltje misschien een beetje te veel in de buurt van de Sigma?
Ik had een draadloze Cateye op mijn fiets en navigeerde eerst met een Garmin. Toen ik 2 jaar geleden met mijn mobieltje ging navigeren had de Cateye opeens kuren.
Opgelost door een bedrade fietscomputer te monteren.
Ga eens fietsen, laat je mobieltje thuis en kijk wat hij dan doet.
Ik had een soortgelijk probleem. Ook met mijn draadloze Sigma maar dan in combinatie met mijn Garmin GPS 63. Als ik de batterypack van mijn garmin wilde opladen met mijn naafdynamo viel mijn Sigma uit. Met gewone penlights in mijn gps en gps aangesloten op mijn naafdynamo, geen problemen.
Bij Waypoint kende ze dit probleem niet en kon ik mijn batterypack ruilen voor een losse usb lader met penlights.
Idem ervaring met een draadloze Sigma. Ik rij nu alleen maar met draad en nooit meer gedoe.
Was zelfs zo als ik het computertje te dicht bij de telefoon had dat hij gewoon km's registreerde alhoewel ik niet fietste. En dat is zou net wat ik niet wil.

Voor mij geen draadloos meer....
Probeer de computer zo te monteren dat er niks tussen zender en ontvanger zit en op een afstand die liefst korter is dan Sigma voorschrijft. Het beste ga je als dat niet helpt op zoek naar een computer met ANT+ of Bluetooth, die maken makkelijker verbinding en de zenders (van Garmin Wahoo of BBB) zijn ook met bijvoorbeeld je GPS of telefoon te verbinden.
Het probleem is meestal dat de naafdynamo stoort op draadloze computers. Ik weet niet of dat hier ook het geval is, maar het zou zo maar kunnen.
Bedankt voor alle reacties, fijn dat ik niet de enige ben. De Koga fiets heeft alle kabels rem/versnelling intern door het stuur en balhoofd lopen. Wel echt een domper als ik dan een bedrade fietscomputer moet gebruiken.

Is de draadloze techniek van Sigma/ Cateye / Bontrager kilometer tellers vergelijkbaar qua storingsgevoeligheid?
Het is een al jaren bekend probleem, en bij veel merken fietscomputers. Je hoort er minder over omdat fietscomputers minder gebruikt worden nu de meesten met bijvoorbeeld een Garmin rijden.