Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1644 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34030 berichten
Hallo Math, dat geeft niet hoor, de plaatser van een raad plaatje kan best ook verhinderd zijn, we hebben nou eenmaal een drukker leven dan een generatie of twee terug.... Ik kan ook niet altijd voor m'n computer zitten. Vandaag een onderdeel van de pal in mijn molen, dat kapot was gegaan, thuis gemaakt. De vang (= rem) van een molen werkt alleen in de draairichting van de wieken. Bij harde wind van achteren wordt de vang juist opengezet, vandaar de pal in het bovenwiel.

Maar nu de volgende:
Foto 65.jpg
Dat is al snel, hoor! In ieder geval ziet m'n foto er mooier uit dan op Streetview 8) maar het was met 31 graden wel een erg warme dag. Gelukkig fietste ik door langs la Meuse, waar de rivier z'n koelte aan me gaf.
Inderdaad Namur, want ik schrijf liever zo wanneer ik in Wallonië ben.

De volgende is voor jou.
Voor bonuspunt nog een plaatje gemaakt tijdens mijn 1e meerdaagse internationale fietstocht uit 2004:
IMG_1528.JPG
Zo zag toen mijn wereldfiets eruit:
vakantiefiets.png


Nieuwe raadplaat:
muur02.jpg
¿Muralla de la ciudad en España?
Het is niet in Spanje.
Ik kwam er langs toen ik van Eindhoven naar Rome fietste.
Bella Italia dus 8)
Ik dacht Spanje, want de muur ziet er wat Moors uit.
is het de oude stadsmuur van Montagnana?
zie hier: https://www.google.nl/maps/@45.2341741, ... ?entry=ttu
kwam ik ook langs op weg naar Rome. indien juist heb ik ook nog foto daarvan
Helemaal goed geraden! Beurt (en een bonuspunt in het verschiet) voor WillyW.
hier mijn foto van die stadsmuur:
20160528_183536.jpg
Gaan we door met volgende raadplaatje: waar stonden deze wagons?
raadplaatje 57.jpg
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar heb het sterke vermoeden dat het gaat om de halte Zoutindustrie van de MBS.
Ik weet niet wat je met MBS bedoelt, maar mijn plaatje heeft niks met zoutindustrie te maken en is dus niet in Twente.
Museum buurtspoorweg.
Poppink schreef:
za 10 feb, 2024 18:48
Museum buurtspoorweg.
Ok, het heeft wel met "oud" lijntje te maken
Inderdaad Da Vinci, station Loenen van de Veluwse Stoommaatschappij.
Volgende plaatje voor jou.
Mijn eerste ingeving was ergens langs de lijn Apeldoorn-Dieren, en ja hoor, zo gevonden.
Volgende:
molen 1.jpeg
nu probeer ik Martin keer voor te zijn: is het deze molen?
https://www.google.nl/maps/@51.8164305, ... ?entry=ttu
Je bent Martin te snel af, het is de korenmolen Nooitgedacht in Woudrichem.
De beurt is aan WillyW.
Heb m'n computer nu pas aangezet, want ik was wat moe thuis gekomen van mijn molen.... diverse reparaties verricht en kwamen er nog drie andere molenaars uit Oost-Groningen leuk voor gezelligheid mee draaien, want hun eigen molen was defect. Had al in één seconde herkend dat het Woudrichem was en die molen was ook niet nieuw in dit rubriek Raad plaatje.