Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gebruikersvriendelijkheid forum - Forum Wereldfietser

gebruikersvriendelijkheid forum

Ik weet het de beste stuurlui staan aan wal,

Wil niet fe zeurpiet uithangen maar de gebruikersvriendelijkheid van het gebruik van het forum op de telefoon zou beter kunnen.
En ja ik weet is niet zo eenvoudig om dat even te regelen.
Maar vroeg mij af hoe de leden hierover denken.
De smartphone is helaas het belangrijkste communicatiemiddel geworden , het forum lijkt ontworpen te zijn voor gebruik op de PC.
Waar heb je last van?
LHTJoost schreef:
vr 09 feb, 2024 20:23
Waar heb je last van?
Ik wil het niet dramatiseren maar ik denk dat als uitgangspunt genom6 zou moeten worden gebruik oo de smartphone.

Invoegen van fotos video is moeizaam heb ik opgegeven

Het reageren beantwoorden van de post is te doen maar eerst had ik niet door dat je het bericht ook moest versturen dat gedeelte was afgedekt door het toetsenbord

Is er wel eens nagedacht over een app? Of is dat te kostbaar?
N.a.v. jouw posting even bekeken hoe dit forum werkt op een smartphone, maar volgens mij is er juist prima in voorzien.
Dat het toetsenbord knoppen afdekt, is zo'n beetje in alle gevallen waar je moet typen het geval. Daarom staat er ook een knop 'Gereed' boven het toetsenbord, zodat het weer verdwijnt.
Als ik bv een foto wil toevoegen, dan geeft ie als ik op de knop 'Bestanden toevoegen' klik, het keuzevenster met 'Fotobibliotheek', 'Maak foto' en 'Kies bestanden'. Zo kan ik heel makkelijk een foto toevoegen.

Wat ik wel vaker zie, vooral bij 55+ ers of zo, dat ze het lettertype op groter hebben gezet (de ogen en zo'n klein scherm, hè), en dan vallen er makkelijk zaken buiten beeld. Misschien is dat bij jij ook aan de hand.

En aub niet wéér nog een app... :twisted:

(Getest op een iOS device)
Nee geen app! Dat wil zeggen zeker niet verplicht.

Een aantal jaren geleden is de interface ooit verbeterd voor mobiele devices en toen is de gebruikerservaring voor mij flink verbeterd. Dat ik toch liever op de PC werk heeft vooral met een mobiel toetsenbord te maken dat nu eenmaal onhandiger is dan een goede oude (zij het vrij nieuwe) zwarte Logitech met ±101 toetsen. Maar als ik op de bank zit met mijn Androidtablet gebruik ik die, al kan ik daar een aantal dingen niet op doen die op de PC wel gaan, of het gaat heel stroperig.
Als iedereen tevreden is over de gebruikersinterface neschouw dan mijn opmerking als niet geschreven
Het kan nooit geen kwaad, om de zoveel tijd te kijken of alles nog werkend en passend is. Ik vind het een goede opmerkingen en wellicht kunnen we de verbeterpunten hier allemaal noteren.
Nou, voor de verbeterpunten: hier een draadje waar wordt gevraagd voor het verbeterpunt dat er elke keer opnieuw moet worden ingelogd'.
Flix schreef:
za 10 feb, 2024 17:17
Nou, voor de verbeterpunten: hier een draadje waar wordt gevraagd voor het verbeterpunt dat er elke keer opnieuw moet worden ingelogd'.
Ja top. Er zijn forums/website waar je een vakje kan aanvinken om ingelogd te blijven. Best handig.

Verder maak ik onderweg gebruik van het kleinste model iPhone en de browser Opera en kan hierop prima het forum hanteren. Thuis gebruik ik liever de PC met 24 inch beeldscherm waardoor twee geopende vensters naast elkaar passen. Multitasking is mogelijk.
En een los toetsenbord vind ik ook praktischer. Maar ja, je bent fietser en onderweg......
joukon schreef:
za 10 feb, 2024 18:23
Ja top. Er zijn forums/website waar je een vakje kan aanvinken om ingelogd te blijven. Best handig.
Dat geldt voor ons forum ook.
Eigen ervaring Edge en Firefox.
Poppink schreef:
za 10 feb, 2024 18:41
joukon schreef:
za 10 feb, 2024 18:23
Ja top. Er zijn forums/website waar je een vakje kan aanvinken om ingelogd te blijven. Best handig.
Dat geldt voor ons forum ook.
Eigen ervaring Edge en Firefox.
Ja hoor, 'wij' hebben dat vinkje ook:
inloggenWF.jpg
inloggenWF.jpg (19.27 KiB) 295 keer bekeken
En in mijn ervaring (Firefox,Chrome, zowel laptop W10 als Android telefoon) werkt het ook heel goed.
Om bovenstaand plaatje te maken heb ik even uitgelogd, en moest ik dus weer inloggen. Dat laatste was lang geleden.
Voor het genoemde probleem maakt dat vinkje niks uit. Het niet ingelogd blijven is van het ene op het andere moment gebeurd, op zowel macOS als iOS. Op de Mac ook met Firefox gecheckt: zelfde probleem.
En dit gebeurt alleen bij dit forum; bij geen enkel ander forum is er geen probleem, en blijf ik ook na een dag of zo afwezigheid gewoon ingelogd in mijn account.