Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1645 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34037 berichten
Dacht ik al wel dat Martin hem meteen zou herkennen. Ik moest eerst even zoeken naar molens in brabant en zag deze toen die er beetje op leek. Streetview deed toen de rest.

we houden de vaart erin met een volgende: Ik moet erbij zeggen dat ik niet met de fiets op plek stond waar foto is gemaakt. Fiets stond beneden in dorp en ik was even met lift naar boven gegaan. er is wel streetview van te vinden.
raadplaatje 58.jpg
Ik vermoed dat je vanaf de Monte di Mezzocorona in zuidelijke richting keek.
Mogelijk heb je de foto genomen vanaf de Skywalk Monte di Mezzocorona.
Had al in één seconde herkend dat het Woudrichem was en die molen was ook niet nieuw in dit rubriek Raad plaatje.
Ik heb flink wat molens in mijn fotoverzameling, deze in Woudrichem ook, maar om die reden durf ik ze niet te plaatsen :)
P1000312_new.jpg
Nu ff niet, kopje thee pakken, voor de buis gaan zitten met twee katten naast me. Vrouw is niet thuis.
Poppink heeft de juiste plek snel gevonden. Niet vanaf deze Skywalk. die was er toen ik daar was (2016) nog niet.

Volgende voor jou.
Ik ben in het dal van de Adige geweest op weg van Kaltern naar de zuidkant van de Dolomieten.
20240210_164829.jpg
Hoog water in Twente.
Waar stond ik.
Geschoten op een wandeling vanmiddag, evenals de Geelgors tussen de takken.
1100288.jpg
Als ik het goed heb, is de kerk in de verte van H. Blasius in Beckum. Op de voorgrond de Hagmolenbeek? Kan nergens een Streetview vinden, maar ben je daar ten zuidoosten van de kerk op die zigzaggende weg?
https://www.google.nl/maps/place/7554+M ... ?entry=ttu (zijvenster wegschuiven)
Dat heb je weer bijzonder snel opgelost Martin.
Inderdaad, een duiker over de Hagmolenbeek.
https://www.google.nl/maps/place/52.204 ... d6.7450246
De Geelgors zat in de struiken bij de verbrandde boerderij ten zuiden van die plek.
Dat driehoekje tussen de weg en de oprit.
De boerderij is inmiddels hersteld en gerenoveerd.
Eenvoudig gezocht naar "kerken in Twente" op Google afbeeldingen en daar kwam ik een krantenartikel tegen over sluiting van drie kerken in Hof van Twente, waarin een foto van die kerk. Heel jammer, want Twente is een mooi katholiek land en ik heb vroeger nog kerkdiensten in Denekamp en Lattrop bijgewoond. Ik heb zelf een katholieke vrouw.
Mooi vogeltje, die geelgors! Zag die wel regelmatig in de tuin van ons Zweedse huis.
Zal een nieuw plaatje uitzoeken!
Hier is-ie dan: (Streetview alleen als blauwe punt aanwezig)
DSCF2904.JPG
Oeps, te laat en dubbel :oops:

Mooie omgeving trouwens.
Renel heeft het goed. Inderdaad Glendalough, bijzondere plek in Ierland. Met Europa's oudste begraafplaats die nog steeds in gebruik is. Overal "Celtic crosses" te bewonderen.
De volgende is voor jou.
Ziet er idd mooi uit daar.

Hier een nieuw raadplaatje:
jean80.jpg
Ik geef er de brui aan. Die winkel op de hoek is van de Duitse slijterijketen VomFass (van 't vat). Hele adressenlijst van heel Duitsland op VomFass afgezocht en gecontroleerd op Google Satelliet, maar vrijwel niet één met een crème bepleisterde gevel, laat staan die vierkante toren met pinakels op de achtergrond....
Links achter de boom staat een kerk met twee torens, maar die krijg ik niet gevonden.
Het land is al goed! :)
O.a. de eurovelo 2, R1 en D3 route komen door deze plaats en het is ruim 1100 km fietsen vanaf mijn vorige raadplaatje.
Het land is al goed! zei je. Kan ook niet missen met het oer-Duitse logo van Apotheke. Achter de twee paarden-beelden zie ik een rode vlag: de vlag van Niedersachsen, hetzelfde als Twente? Maar het blijft een groot zoekgebied....
Ik heb de middelgrote plaatsen langs de D3 gevolgd en op Google satelliet de naam van die plaatsen gezet met Apotheke eraan en nu gevonden in Warendorf! Maar die ligt in Nrd-Wstf.
https://www.google.nl/maps/@51.9531359, ... ?entry=ttu
Sehr gut, du bist dran Martin.