Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar heb jij vandaag gefietst? - Pagina 7 - Forum Wereldfietser

Waar heb jij vandaag gefietst?

258 berichten
Remuz schreef:
za 10 feb, 2024 19:55
Bijna pijnloos rondje, héérlijk weer was het vandaag en als ik eenmaal de stad uit ben kom ik tot rust :D
Herken ik de Oostzijdsche Molen bij Abcoude!
derdekeer schreef:
za 10 feb, 2024 21:23
Aniphys schreef:
vr 09 feb, 2024 21:46
Ik denk mijn langste woon-werkrit ooit. Ik had een vergadering in de rand van Brussel (en kwam van de rand van Gent). 95km heen-en-weer.
Welke route rij je dan? Ik ben eens van Gent naar BXL gereden langs de N3, wat stoer is om ergens ooit te melden, maar niet fijn om te fietsen.
Bedoel je de N9? Die is verschrikkelijk.
Mijn route van gisteren was grofweg: Merelbeke - Oosterzele - Sint-Lievens-Houtem - Burst - Mere - Haaltert - Dendeleeuw - en dan de F209 fietssnelweg tot aan de Erasmuscampus van de ULB. Die F209 is wel wat speciaal: die loopt parallel met de spoorweg en alterneert om de paar honderd meter van de linker naar de rechterzijde van die spoorweg. Oversteken gebeurt ook weer alternerend met brugjes en tunneltjes - dus veel 'onnuttig' klimwerk dat niet meegaat met het landschap. Ik heb al op betere fietssnelwegen gereden.
Martin E. van Doornik schreef:
za 10 feb, 2024 21:45
Remuz schreef:
za 10 feb, 2024 19:55
Bijna pijnloos rondje, héérlijk weer was het vandaag en als ik eenmaal de stad uit ben kom ik tot rust :D
Herken ik de Oostzijdsche Molen bij Abcoude!
Je hebt het raadplaatje herkent! Nu mag jij;)
Aniphys schreef:
za 10 feb, 2024 22:02


Bedoel je de N9? Die is verschrikkelijk.
Mijn route van gisteren was grofweg: Merelbeke - Oosterzele - Sint-Lievens-Houtem - Burst - Mere - Haaltert - Dendeleeuw - en dan de F209 fietssnelweg tot aan de Erasmuscampus van de ULB.
Dank je, ga ik even bekijken.
Ik bedoelde vanzelfsprekend de N9. De N3 gaat een beetje de andere kant uit.
kleinepuy00.jpg
Kleine Puystraat
kleinepuy3.jpg
kleine puy.jpg
Dank u Heer voor het mooie porfier en het slechte weer.
duisburg.jpg
Duisburg
duisburg1.jpg
Alwaar den kassei ophoudt begint de beschaving (oude slogan van de asfaltlobby)
Prachtige foto's, @CarlW!
Niet vandaag, maar afgelopen dinsdag fietste ik in America.
20240220_110104.jpg
Kijk, echt waar!
Vandaag gewoon een rondje Limburg en Duits grensgebied. Merk wel dat ik moeilijk op gang op zo in de wintermaanden maar na een kwartier worden de benen soepel en kom ik op temperatuur dus al met al toch een aardig rondje al moest ik wel steeds - en niet geheel geslaagd - de buien ontwijken.
Shrek schreef:
za 24 feb, 2024 21:24
Kijk, echt waar!
Zijn we mekaar vanmiddag zowat tegengekomen... :lol:
Maar ik mag America vanuit hier niet in op de fiets.
CanAm.jpg
Groet,
Tom.
Zijdelings, maar leuk om te lezen, met dit mooie plaatje.
Dit naar aanleiding van de foto van Blue Water Bridge.
Détroit is Frans voor zeestraat, zoals ook de Straat van Hormuz.
Tot vandaag heb ik niet geweten dat Detroit een grensplaatsje is zoals Glanerbrug maar dan net even anders.

O ja, de Fransen moesten hun territoir wel verkopen omdat Frankrijk het financieren van de Grande Armée niet meer aankon.
Omdat er, op een nat MTB-rondje in de binnenstad, weinig te fietsen valt hier, en de 'beschaving' van de foto van CarlW mij toch wat te veel is, hebben wij gisteren maar inspiratie gezocht in zelfgemaakte pizza (van echt doppio zero-meel uit Piacensa) en het voor het eerst proeven van jaargang '22 van onze zelfgemaakte wijn van druiven uit eigen tuin. Het voelde alsof het zomer was. :D
Afbeelding
Shrek schreef:
za 24 feb, 2024 21:24
20240220_110104.jpg

Kijk, echt waar!
Dacht dat er een buurtschapnaambord zou zijn, alleen straatnaamborden kunnen vinden.
IMG_20240225_130319.jpg
Shrek heeft het wel over America, home town van Rowwen Hèze, in de gemeente Horst aan de Maas hè?
Ach ja, klinkt als. 🤣
Heel kort, heel koud en heel nat rondje om het dorp met de Union Sportif in aanbouw, om te zien of de basis goed is, voordat ik verder ga met afbouwen.

Ben nog niet tevreden. Had gehoopt te kunnen wegkomen met een iets te lange trapas, maar nee, helaas. :cry:

Afbeelding
Gisteren heerlijk gefietst over de kleine weggetjes in de Hoge Venen :)

Wel opvallend koud overigens zo boven de 600m
DSC03274.JPG
Fedor schreef:
vr 01 mar, 2024 20:12
Gisteren heerlijk gefietst over de kleine weggetjes in de Hoge Venen :)
Wel opvallend koud overigens zo boven de 600m
Het scheelt meestal 4 graden met hier, dus 3 graden met bij jou thuis, maar soms scheelt het meer en heel heel soms is het omgekeerd.
Je kunt de temperaturen van de afgelooen 24 u altijd zie op https://www.meteo.be/nl/weer/waarnemingen/belgie
Ik ben (gisteren) vanuit huis een flink eind naar het noorden gefietst. Het is een uur voor zonsondergang, het licht begon al wat roze te worden.
DSC01779.jpg