Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Grondzeil - Footprint - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Grondzeil - Footprint

Ziet er leuk uit, maar is niet het antwoord op mijn vraag...
Tent zonder binnentent opzetten (met footprint) lukt me trouwens wel.

Die spanbandjes hebben tunneltenten vaak wel, kun je denk ik eenvoudig zelf maken.
Ik heb zeer recent (enkele dagen geleden) een MSR Elixir 2p aangeschaft. Zelfde afmetingen en zelfde principe als de Hubba Hubba NX, ander stokkensysteem.
Ook bij mijn tent is de footprint (inbegrepen) net iets groter dan de binnentent, ttz de lusjes zijn net iets langer dan die van de binnentent.
Ik zou zoals JanH schrijft de lusjes van het grondzeil niet met haringen vastzetten maar enkel de lusjes van de binnentent.

Verder in deze video een easy systeem om buitentent op te zetten zonder eerst footprint nat te laten worden.
https://www.youtube.com/watch?v=5nfJvTCoAOo&t=339s

Zelfde principe als wat deze man klaarfikst, alleen beetje simpeler en meer DIY :
https://www.youtube.com/watch?v=XeUtJVLViO8
Sannesport schreef:
ma 12 feb, 2024 21:45
Ziet er leuk uit, maar is niet het antwoord op mijn vraag...
Tent zonder binnentent opzetten (met footprint) lukt me trouwens wel.

Die spanbandjes hebben tunneltenten vaak wel, kun je denk ik eenvoudig zelf maken.
Dan is het mij in ieder geval niet helemaal duidelijk wat je vraag is. Wellicht kun je het nader toelichten of misschien met wat foto's?
Fytsreizger schreef:
di 13 feb, 2024 09:12
Sannesport schreef:
ma 12 feb, 2024 21:45
Ziet er leuk uit, maar is niet het antwoord op mijn vraag...
Tent zonder binnentent opzetten (met footprint) lukt me trouwens wel.

Die spanbandjes hebben tunneltenten vaak wel, kun je denk ik eenvoudig zelf maken.
Dan is het mij in ieder geval niet helemaal duidelijk wat je vraag is. Wellicht kun je het nader toelichten of misschien met wat foto's?
Ik heb nog geen kampeerplannen, maar als dat weer gebeurt (met deze tent) dan zal ik even foto's maken.

In elk geval bedankt voor het meedenken! 👍🏻