Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Noordkaap eerst via Noorwegen of Zweden/Finland - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Noordkaap eerst via Noorwegen of Zweden/Finland

Het is wel een verdienste (voor jezelf) om gewoon te besluiten dat je je niet gaat lopen irriteren aan iets waar je verder geen invloed op hebt (zoals fietsen langs een niet te mijden drukke weg).

En natuurlijk is dat makkelijker gezegd dan gedaan als je erg gevoelig bent. Maar als je de passerende auto's gaat tellen terwijl je langs een drukke weg fietst focus je je héél misschien wel iets te veel op het negatieve.
Blijkbaar ervaar jij de dingen anders.
keesswart schreef:
di 13 feb, 2024 10:22
... een enorm parkeerterrein voor campers, waarvoor je eerst door een lange diepe tunnel moet fietsen en dan ook nog tol moet betalen.
Het is maar hoe je het bekijkt, als je een eerste maal die richting uitgaat is die tunnel - bijna - een must. Maar ik kan mij voorstellen dat je het dan wel voor gezien houdt en vervolgens alternatieven zoekt.

Ik dacht dat fietsers gratis "het enorme parkeerterrein" opmochten. al de rest moet tol betalen, al lees ik her en der dat ook die tol is afgeschaft?
Tellen van auto's doe ik pas sinds ik fietsgidsen maak. Simpelweg om vast te kunnen stellen of een bepaalde route nog wel geschikt is voor vakantiefietsers. In Noorwegen reden we vaak op wegen die daar worden gepromoot als fietsroutes, maar tegelijkertijd als toeristische routes voor automobilisten. Dan ontstaat dus een belangenconflict en krijg ik de neiging om met mijn fietsgidsenmakersbril naar zo'n weg te kijken. Wanneer ik het ergens te druk vind, wil ik graag weten hoe druk het er precies is, zodat mijn indruk niet alleen een gevoel is, maar ook cijfermatig onderbouwd kan worden. Soms maak ik ook foto's van ongewenste situaties op fietsroutes (zoals in dit topic langs de R1 in Polen).

Overigens ben ik niet van plan ben om een nieuwe fietsgids over Noorwegen te maken. En dat tellen van auto's doe ik echt niet elke dag :wink: .
Headley schreef:
di 13 feb, 2024 16:44
Ik dacht dat fietsers gratis "het enorme parkeerterrein" opmochten. al de rest moet tol betalen, al lees ik her en der dat ook die tol is afgeschaft?
Dat heb ik van iemand anders gehoord die alweer een tijdje geleden naar de Noordkaap is gefietst. Ze moest tol betalen om de Noordkaap op te mogen mogen fietsen. Misschien is dat nu niet meer zo.
Headley schreef:
di 13 feb, 2024 16:44
Ik dacht dat fietsers gratis "het enorme parkeerterrein" opmochten. al de rest moet tol betalen, al lees ik her en der dat ook die tol is afgeschaft?
Dat heb ik van iemand anders gehoord die alweer een tijdje geleden naar de Noordkaap is gefietst. Ze moest tol betalen om de Noordkaap op te mogen mogen fietsen. Misschien is dat nu niet meer zo.
[/quote]

Fietsers hebben inderdaad vrije toegang en hoeven geen tol te betalen. Verder kan ik zeggen dat , hoe noordelijker je komt, hoe minder druk het wordt.. Zeker als je buiten het hoe seizoen komt.

Maar volgens mij is de niet wat de vraagsteller graag zou willen weten en wordt dit onderwerp weer "gekaapt" voor ander nieuws.
Hoi GuidoB,

De lezing is gepland op zaterdag en zondag om 11u , maar ik weet niet of dat nog veranderen zal.
https://wereldfietser.nl/activiteiten/o ... program/79

Ik heb Noorwegen niet als druk ervaren met auto’s en campers, sommige stukken inderdaad wel, maar dat kun je plannen door op rustige tijden die stukken te fietsen. Als fietser kun je zo het Noordkaap terrein op zonder betalen, en kun je daar gratis kamperen, toilet en water aanwezig, geen douches. In de zomer is vanaf 11u in de ochtend het evenement centrum open, tot ergens in de nacht, vanwege de midnight zon.
Ferries onderweg waar auto’s op kunnen, kun je als fietser gratis op. En hoe je de Noordkaap beleeft? Dat zal voor ieder anders zijn. Vooraf was ik gewaarschuwd dat het laatste stuk fietsen saai was, zo heb ik het niet ervaren. De leegte, de natuur, wind en de rendieren waren een hele bijzondere ervaring. Wil je meer weten? Kom gewoon naar de wereldfietserdagen en laat je informeren!
WillyW schreef:
di 13 feb, 2024 17:40
Maar volgens mij is de niet wat de vraagsteller graag zou willen weten en wordt dit onderwerp weer "gekaapt" voor ander nieuws.
Idd niet meer mijn vraag. Drukte ervaren of geen drukte ervaren (iedereen is anders) misschien een onderwerp voor een nieuw draadje ....