Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reisgenoten/ervaringen gezocht: fietsen in Europa, Balkan? - Forum Wereldfietser

Reisgenoten/ervaringen gezocht: fietsen in Europa, Balkan?

Hallo
Komend voorjaar wil ik een wat langere tocht maken in Europa. Denk zelf aan de mogelijkheid van bv eind april reizen met de fietsbus naar Noord Italie en dan naar het zuiden, oversteken naar Albanie en dan over de Balkan terugfietsen naar Nederland in ongeveer 2 maanden.
Als mogelijkheid dus, sta zeker open voor andere ideeen, routes in die periode.
Ik heb nog weinig ervaring met langere fietsroutes in Europa, heb recentelijk de Maasroute gefietst en langer geleden in Ierland en Schotland.
De afgelopen ruim 10 jaar heb ik regelmatig in Zuid Oost Azie gefietst. Wil me nu op Europa gaan richten, omdat ik eigenlijk niet meer met het vliegtuig wil reizen maar ook omdat ik benieuwd ben naar al het moois in Europa.
Binnenkort krijg ik mijn eerste electrische fiets geleverd (Koga Worldtraveller) die ik heb gekocht om meer bereik te hebben en zodoende ook makkelijker berggebieden te fietsen. Voor vlakke routes heb ik mijn Koga Worldtraveller nog in de schuur staan.

Ik ben een man van 74 jaar, houd erg van fietsvakanties met tentje mee (zoek bij minder weer wel graag vast onderdak op) en woon in de Provincie Groningen.
Mijn vraag hier is tweeledig: ben op zoek naar mensen die ervaring hebben op, adviezen hebben over, bovengenoemde route
of die heel enthousiast zijn over andere langere routes in Europa (wat ik al zei, ik ben een "nieuwkomer") en sta zeker over voor andere routes en ook denk ik aan de mogelijkheid om met andere fietsers op pad te gaan.
Hoor dan ook graag wie daarvoor eventueel belangstelling heeft.
Ik heb een soortgelijk plan echter nog niet duidelijk wanneer. Ik wil starten in Siena, Italië afzakken, oversteken naar Griekenland en via de Balkan en Praag naar Nederland. Ik denk zelf aan 3 maanden. 2 maanden vind ik wel optimistisch maar dat hangt natuurlijk af van wat je verder wilt. Ik ga overigens alleen reizen maar ben wel benieuwd naar plannen en tips.
Ha Joost

Hoe reis jij vanaf Nederland naar Siena?
En heb je een routebeschrijving voor de Balkan?

Het kan heel goed zijn dat 2 maanden wat krap is.
Mijn reistijd is nog flexibel, ik kan evt. ook langer op reis, afhankelijk van het verloop.
Hallo,

Afgelopen zomer ben ik van Ljubljana naar Igoemenitsa gefietst. Vanuit daar de boot naar Italië (Brindisi) gepakt en naar Milaan gefietst.
Ik kan jullie wel wat informatie of tips geven over routes en campings etc..

Groet Bas.
Dat zou mooi zijn, heel graag
kraanvogel schreef:
zo 28 jan, 2024 09:56
Ha Joost

Hoe reis jij vanaf Nederland naar Siena?
En heb je een routebeschrijving voor de Balkan?

Het kan heel goed zijn dat 2 maanden wat krap is.
Mijn reistijd is nog flexibel, ik kan evt. ook langer op reis, afhankelijk van het verloop.
Ik fiets dit jaar naar Siena en later door naar Rome. Ik ga met de fietsbus terug naar huis en kom later dit jaar met de fietsen op de auto terug voor het laatste deel. Dat stuk fiets ik samen met mijn vrouw. Omdat er een fietsbus naar Siena rijdt, wil ik de route daar ooit weer oppakken.
Mijn route door de Balkan ligt zeker nog niet vast. Zal combinatie van bestaande routes zijn. Ook de nieuwe Trans Dinarica Cycle Route, waarvan deze zomer tracks beschikbaar komen, ga ik waarschijnlijk deels rijden.
Hallo Kraanvogel,

Als je volgend jaar weer zo’n soort plan hebt ga ik graag mee, maar dit jaar kan ik in april of mei nog niet weg. Ben van jouw leeftijd en heb sinds kort een Pendix op mijn tourfiets zitten, zodat ik toch spannende fietsreizen kan blijven maken in Europa, want in het vliegtuig is niet mogelijk met een accu. Jammer dat je zo ver weg woont, ik in Utrecht. Nou ja, ooit kennismaken moet toch wel lukken .
Hoor het heel graag als je in 2025 weer een mooi plan hebt.

Groeten,
Hilde