Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vliegvelden-lijst met niet-passende scanners voor fietsen - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

vliegvelden-lijst met niet-passende scanners voor fietsen

r.polak@kpnmail.nl schreef:
vr 20 okt, 2023 22:28
In juni 2023 zijn mijn vrouw en ik met 2 fietsen en bagage vanaf Rome Fiucimo met Transavia terug gevlogen naar Rotterdam.
Onze 2 Santos fietsen hebben we verpakt in een hoeds(wielen staken aan onderzijde uit de hoes zodat de fiets rijdend nog kon worden vervoerd vanaf de incheckbalie naar de scanner).
Fietsen werden geaccepteerd en pasten door de scanner. Geen problemen ervaren.
Fietsen konden kennelijk ook geseald worden maar daarvoor moesten we naar Terminal 3 terwijl vertrek was vanaf Terminal 1, derhalve helemaal niet aan begonnen.
Ondanks de reactie over de juiste spelling van de naam van een vliegveld 😔, bedankt voor dit bericht. Is toch wel een ander geluid dat in dit topic van dit jaar naar voren kwam (nl dat de fietsen in een gesloten hoes/doos zouden moeten): viewtopic.php?t=38779
Door de scanner op Nairobi/Kenia passen geen Schiphol dozen als ze rechtop staan.
Na lang onderhandelen mochten ze er toch schuin doorheen.
Maar meestal kom je daar niet mee weg.

Maarten
Algemene opmerking aangaande scanners.
Ook bij landsgrenzen komen die krengen dus voor.
Ik deed als onderdeel van mijn Arabië reis 2023/24 deze week het blokje Saoudi/Jordanië/Israël/Egypte/Israël/Palestina/Jordanië, en heb al een halve dag vastgezeten omdat iemand weer eens met geweld mijn rijwiel door een scanner wilde persen, een Full Monty Koga WT maat 57.
Polarsteps/Pier van der Velde/Arabië 2023/24

Bij deze de waarschuwing.
piviets schreef:
vr 16 feb, 2024 08:32
Algemene opmerking aangaande scanners.
Ook bij landsgrenzen komen die krengen dus voor.
Ik deed als onderdeel van mijn Arabië reis 2023/24 deze week het blokje Saoudi/Jordanië/Israël/Egypte/Israël/Palestina/Jordanië, en heb al een halve dag vastgezeten omdat iemand weer eens met geweld mijn rijwiel door een scanner wilde persen, een Full Monty Koga WT maat 57.
Polarsteps/Pier van der Velde/Arabië 2023/24

Bij deze de waarschuwing.
Hoe is het uiteindelijk afgelopen? Is de fiets door de scanner gekomen?
Ja de fiets is door de scanner.
Na veel tumult omdat ik met mijn meubelmakers oog wel zag dat het niet ging passen mocht ik in de cel uitleggen wat de emotionele waarde is van een 'ding' waar je 18 jaar mee hebt doorgebracht. Het kwam er op neer dat ik de fiets zo heb gedemonteerd dat het wel past. Morgen na zeven maanden weer naar Europa, YES.
PIER